Słoneczka
BRAWO ZOSIA!!!
06.05. 2020r
KORZYSTANIE Z RADIA
ZADANIE NR 1
ZAGADKA
Gra piosenki, czasem gada, czasem bajki opowiada. Możesz słuchać, gdy ma rację , lub po prostu zmienić stację (radio )
ZADANIE NR 2
UŁÓŻ PUZZLE
ZADANIE NR 3
POKAŻ LICZBĘ 11 – PREZENTOWANIE LICZBY RÓŻNYMI SPOSOBAMI
Dziecko pokazuje liczbę 11 na kilka sposobów: 11 razy klaszcze, skacze, wykonuje przysiady, uderza ręką w dywan. Następnie rodzic prosi dziecko, aby pokazało liczbę 11 na liczydle. Może to być 10 koralików np. czerwonych w pierwszym rzędzie , a w drugim jeden żółty. Dziecko przelicza koraliki z dwóch rzędów i stwierdza , że jest ich razem 11. Rodzic podsumowuje, że 11 to liczba składająca się z pełnej dziesiątki i jednej jedności.
Dla chętnych dzieci w celu utrwalenia liczby 11 do wykonania zadanie z karty pracy cz.3 str.89
ZADANIE NR 4
ZABAWA INTERAKTYWNA ( utrwalamy litery )
ZADANIE NR 5
DO WYKONANIA ZADANIE W KARCIE PRACY STR 7
05.05. 2020r
ZADANIA DOMOWE DZIECI
BRAWO ANTOŚ!!!
BRAWO OSKAR!!!
BRAWO EMILIA!!!
05.05. 2020r
KORZYSTANIE Z TELEWIZJI
ZADANIE NR 1
ZAGADKA
Chociaż nie jest samolotem, zawsze mamy go z pilotem, gdy guziki naciskamy przełączają się programy ( telewizor )
Rozmowa z dziećmi na temat ich ulubionych programów telewizyjnych
- Jakie są twoje ulubione programy telewizyjne?
- Jakie filmy i bajki oglądacie?
- Jak długo oglądacie programy?
- Kto razem z wami ogląda filmy/
Jak bezpiecznie i mądrze oglądać TV ?
a) oglądamy programy z zielonym znaczkiem – wyjaśniamy dzieciom co oznacza zielony znaczek : pozytywny lub neutralny obraz świata w łagodnym klimacie emocjonalnym, postawy prospołeczne , pozytywne nastawienie do ludzi, nasycenie emocjami pozytywnymi ( radość, zachwyt, szczęście, życzliwość ) ukazywanie pozytywnych wzorów miłości ( miłość opiekuńcza, przyjacielska)
b) kiedy bajka lub film się kończy wyłączamy telewizor, bo przeszkadza nam w zabawie
c) wymyślamy bezpieczne zabawy , żeby się nie nudzić..
ZADANIE NR 2
WYKONAJ PRACE PLASTYCZNO – TECHNICZNĄ ( wg wzoru)
ZADANIE NR 3
ZABAWY Z KUBUSIEM
ZADNIE NR 4
WYKONAJ ZADANIE W KARCIE PRACY STR. 6 ( rysuj maszt telewizyjny po śladzie)
04.05. 2020r
ZADANIE NR 1
Ponieważ rozpoczął się MAJ, proszę o wprowadzenie dzieciom jego nazwy i przypomnienie nazw poprzednich miesięcy (od stycznia). Dobrze byłoby napisać te nazwy na kartonikach do globalnego czytania.
Przy okazji utrwalamy nazwę aktualnej pory roku WIOSNA
STYCZEŃ |
LUTY |
MARZEC |
KWIECIEŃ |
MAJ |
ZADANIE NR 2
WYSŁUCHAJ WIERSZA ST. KRASZEWSKIEGO PT: MÓJ KOLEGA KOMPUTER
Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania:
- O czym był wiersz?
- Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze?
- Jak wyglądał komputer chłopca?
- Co jest potrzebne, aby korzystać z komputera?
- Dlaczego chłopiec nazwał go najlepszym kolegą?
- Co się stało, gdy komputer się zepsuł?
- Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?
- Lepiej mieć super komputer, czy prawdziwego przyjaciela?
A na koniec dzieci wskazują , że warto mieć prawdziwych przyjaciół z którymi miło spędza się czas.
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE ( zabawa interaktywna )
ZADANIE NR 3
TERAZ CZAS NA ZABAWĘ MUZYCZNO – RUCHOWĄ , TO NASZ PRZEDSZKOLNY HIT
ZADANIE NR 4
WYKONANIE ZADAŃ W KARCIE PRACY STR. 3-5
JĘZYK ANGIELSKI
1. Dzieci przypominają sobie treść historyjki o Kaapo i papudze Ayo (“Picture story”), następnie wykonują mini book ze strony 57, w „English Play Box 3” (niektóre książeczki mogą mieć błąd w druku i niestety nie da się ich złożyć w odpowiedniej kolejności).
2. Poznajemy dni tygodnia – dzieci powtarzają nazwy dni tygodnia za Box’em.
3. Dzieci wycinają papugę ze str. 55, a następnie kolorują tak, aby przypominała papugę Ayo z opowiadania.