Słoneczka

BRAWO ZOSIA!!!

06.05. 2020r

 KORZYSTANIE Z RADIA

 

Radio, Vintage, Audio, Elektroniczne

ZADANIE NR 1

ZAGADKA

Gra piosenki, czasem gada, czasem bajki opowiada. Możesz słuchać, gdy ma rację , lub po prostu zmienić stację  (radio )

ZADANIE NR 2

UŁÓŻ PUZZLE

RADIO

ZADANIE NR 3

POKAŻ LICZBĘ  11  – PREZENTOWANIE LICZBY RÓŻNYMI SPOSOBAMI

Dziecko pokazuje liczbę  11 na kilka sposobów: 11 razy klaszcze, skacze, wykonuje przysiady, uderza ręką w dywan. Następnie rodzic prosi dziecko, aby pokazało liczbę 11 na liczydle. Może to być 10 koralików np. czerwonych w pierwszym rzędzie , a w drugim  jeden  żółty. Dziecko przelicza koraliki z dwóch rzędów i stwierdza  , że jest ich razem  11. Rodzic podsumowuje, że 11 to liczba składająca się z pełnej  dziesiątki i jednej jedności.

Dla chętnych dzieci w celu utrwalenia liczby 11 do wykonania zadanie z karty pracy cz.3 str.89

ZADANIE NR 4

ZABAWA INTERAKTYWNA ( utrwalamy litery )

NA JAKĄ GŁOSKĘ – KSIĄŻKA

ZADANIE NR 5

DO WYKONANIA ZADANIE W KARCIE PRACY STR 7

 

05.05. 2020r

ZADANIA DOMOWE DZIECI 

BRAWO ANTOŚ!!!

BRAWO OSKAR!!!

BRAWO EMILIA!!!

05.05. 2020r

KORZYSTANIE Z TELEWIZJI

ZADANIE NR 1

ZAGADKA

Chociaż nie jest samolotem,  zawsze mamy go z pilotem, gdy guziki naciskamy przełączają się programy   (  telewizor )

Rozmowa z dziećmi na temat ich ulubionych programów telewizyjnych

  • Jakie są twoje ulubione programy telewizyjne?
  • Jakie filmy i bajki oglądacie?
  • Jak długo oglądacie programy?
  • Kto razem z wami ogląda filmy/

Jak bezpiecznie i mądrze oglądać TV ?

  aoglądamy programy z zielonym znaczkiem – wyjaśniamy dzieciom co oznacza zielony znaczek : pozytywny  lub neutralny obraz świata w łagodnym klimacie emocjonalnym, postawy prospołeczne , pozytywne nastawienie do ludzi, nasycenie emocjami pozytywnymi ( radość, zachwyt, szczęście, życzliwość ) ukazywanie pozytywnych wzorów miłości ( miłość opiekuńcza, przyjacielska)

b)  kiedy bajka lub film się kończy wyłączamy telewizor, bo przeszkadza nam w zabawie

c) wymyślamy bezpieczne zabawy , żeby się nie nudzić..

ZADANIE NR 2

WYKONAJ PRACE PLASTYCZNO – TECHNICZNĄ  ( wg wzoru)

TELEWIZOR

ZADANIE NR 3

ZABAWY Z KUBUSIEM

PORTRETY

ZADNIE NR 4

WYKONAJ ZADANIE W KARCIE PRACY  STR. 6  ( rysuj maszt telewizyjny po śladzie)

 

04.05. 2020r

ZADANIE NR 1

Ponieważ rozpoczął się MAJ, proszę  o wprowadzenie dzieciom jego nazwy i przypomnienie nazw poprzednich miesięcy (od stycznia). Dobrze byłoby napisać te nazwy na kartonikach do globalnego czytania.

Przy okazji utrwalamy nazwę aktualnej pory roku  WIOSNA

      STYCZEŃ
      LUTY
      MARZEC
      KWIECIEŃ
      MAJ

ZADANIE NR 2

WYSŁUCHAJ WIERSZA  ST. KRASZEWSKIEGO PT: MÓJ KOLEGA KOMPUTER

Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania:

  •  O czym był wiersz?
  • Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze?
  • Jak wyglądał komputer chłopca?
  • Co jest potrzebne, aby korzystać z komputera?
  • Dlaczego chłopiec nazwał go najlepszym kolegą?
  • Co się stało, gdy komputer się zepsuł?
  • Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?
  • Lepiej mieć super komputer, czy prawdziwego przyjaciela?

A na koniec  dzieci wskazują , że warto mieć prawdziwych przyjaciół z którymi miło spędza się czas.

ZADANIE NR 3

UŁÓŻ PUZZLE ( zabawa interaktywna )

DZIECI I KOMPUTER

KOMPUTER

ZADANIE NR 3

TERAZ CZAS NA ZABAWĘ MUZYCZNO  – RUCHOWĄ ,  TO NASZ  PRZEDSZKOLNY HIT 

 A RAM SAM SAM

ZADANIE NR 4

WYKONANIE ZADAŃ W KARCIE PRACY STR. 3-5

JĘZYK ANGIELSKI

1. Dzieci przypominają sobie treść historyjki o Kaapo i papudze Ayo (“Picture story”), następnie wykonują mini book ze strony 57, w „English Play Box 3” (niektóre książeczki mogą mieć błąd w druku i niestety nie da się ich złożyć w odpowiedniej kolejności).

2. Poznajemy dni tygodnia – dzieci powtarzają nazwy dni tygodnia za Box’em.

3. Dzieci wycinają papugę ze str. 55, a następnie kolorują tak, aby przypominała papugę Ayo z opowiadania.

Pages: 1 2 3 4 5 6

Skip to content