Słoneczka
GRUPA SŁONECZKA
NASZA GRUPA LICZY 24 DZIECI. PIĘCIORO DZIECI TO 6 – LATKI
DZIEWIĘTNAŚCIE DZIECI TO 5 – LATKI
NASZ ODDZIAŁ
CZYNNY JEST OD GODZ. 8.00 – 14.00
DRODZY RODZICE!
W związku ze zmianą organizacji pracy Przedszkola po wznowieniu zajęć opiekuńczo – dydaktycznych od 01.06.2020 informuję, że:
Zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego od 01.06.2020 oraz w związku z przeważającą ilością decyzji rodziców o nieuczęszczaniu dziecka do przedszkola od 01.06.2020 r. wyznaczeni nauczyciele będą prowadzić zajęcia opiekuńczo – dydaktyczne na terenie przedszkola dla dzieci, których rodzice zadeklarowali powrót od 01.06 br. W związku z tym zmienia się organizacja prowadzenia zajęć zdalnych dla dzieci, które pozostały w domu.
Dla dzieci pozostających w domach nadal realizuje się zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jednakże będą prowadzone przez p. Bogumiłę, p. Monikę oraz p. Anię.
Pani Anna Janus nadal prowadzi zajęcia zdalne dla grupy wiekowej 6 latki – Biedronki, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Pani Monika Zaik prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 3,4 – latki, (grupa Pszczółki oraz Smerfy).
Pani Bogumiła Ochojska – prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 4-5 latki (grupa Sówki oraz Słoneczka)
Pani Gabriela Kuśka – jak dotychczas prowadzi zajęcia z katechezy dla dzieci starszych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
Proszę, aby od 01.06 rodzice dzieci pozostających w domach przekazywali informacje zwrotne tylko do nauczycieli prowadzących zajęcia zdalne według przydzielonych grup.
W jaki sposób można kontaktować się z nauczycielami, znajduje się na stronie internetowej w aktualnościach z dnia 26.03.2020 oraz na stronach grupowych https://p19.miastorybnik.pl/2020/03/26/informacje-men-zdalne-nauczanie/#more-2853
Ilona Dwojakowska
ZAPRASZAM DO WYSYŁANIA PRAC DZIECI , WSPÓLNYCH ZABAW, ZAJĘĆ NA MÓJ ADRES: b.ochojska@p19.miastorybnik.pl
MÓJ NUMER TELEFONU 663 280 489
W CZASIE ZDALNEGO NAUCZANIA JESTEM DOSTĘPNA DLA PAŃSTWA OD PONIEDZIAŁKU
DO PIĄTKU OD GODZ. 8.00 – 16.00
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM RODZICOM Z GRUPY SŁONECZKA ZA CODZIENNE PRZESYŁANIE ZDJĘĆ Z WYKONANYCH PRZEZ DZIECI ZADAŃ. TO ŚWIADCZY JAK BARDZO PAŃSTWO JESTEŚCIE ZAANGAŻOWANI W EDUKACJĘ WASZYCH DZIECI.
JESTEŚCIE WSPANIALI!!!
ZACHĘCAM DO DALSZEJ WSPÓŁPRACY
ZABAWY I ĆWICZENIA INTERAKTYWNE: Proszę o zwrot informacji o wykonanym zadaniu do wychowawcy grupy
ĆWICZENIA I ZABAWY USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY ARTYKULACYJNE PRZYGOTOWANE PRZEZ PANIĄ KASIĘ
ZABAWY LOGOPEDYCZNE
DOŚWIADCZENIA PRZYGOTOWANE PRZEZ PANIĄ MARTYNĘ
Proszę o wypełnienie krótkiej ankiety.
ANKIETA DLA RODZICÓW – ZDALNE NAUCZANIE
KOCHANE SŁONECZKA!
PIĘKNIE WYKONUJECIE ZADANIA , KTÓRE DLA WAS CODZIENNIE PRZYGOTOWUJĘ.
JESTEM POD OGROMNYM WRAŻENIEM WASZEJ TWÓRCZOŚCI I KREATYWNOŚCI.
POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE!
TEMAT TYGODNIA: WAKACJE CZAS ZACZĄĆ
22.06. – 30.06. 2020r
30.06. 2020r WTOREK
POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM DZIECIOM Z GRUPY SŁONECZKA ZA WSPÓLNE ZABAWY PRZEZ CAŁY ROK W PRZEDSZKOLU I W CZASIE NAUKI NA ODLEGŁOŚĆ. RODZICOM DZIĘKUJĘ ZA POMYŚLNĄ WSPÓŁPRACĘ PRZEZ CAŁY ROK SZKOLNY I WYTRWAŁOŚĆ PODCZAS NAUKI ZDALNEJ.
ŻYCZĘ WAM BEZPIECZNYCH I ZDROWYCH WAKACJI!
ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA FILMIKU
POŻEGNANIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO
Rodzicu przeczytaj wiersz swojemu dziecku
Wiersz pt: Już mi się nie chce
Uczyłem się przez cały rok
i odrabiałem lekcje,
a teraz koniec, kropka, stop!
A teraz mi się nie chce.
Przez cały roczek skoro świt
wstawałem bardzo grzecznie,
a teraz koniec, kropka, stop!
A teraz mi się nie chce.
I myłem uszy cały rok –
uwierzcie mi lub nie,
a teraz koniec, kropka, stop!
A teraz mi się nie chce.
Czy to przesada? Może tak.
No, ….. pewnie macie rację.
Umyję uszy, mimo że
to przecież są wakacje
POSŁUCHAJ PIOSENKI ( dzieci młodsze z grupy Słoneczka i Sówki )
PIOSENKA DLA DZIECI Z GRUPY SŁONECZKA ODCHODZĄCYCH DO SZKOŁY
29.06. 2020r PONIEDZIAŁEK
ZADANIE NR 1
OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY KLASYFIKACJA ZACHOWAŃ
ZADANIE NR 2
ZABAWA : WAKACJE
Kartka, kredki:
Rysowanie według poleceń:
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skarbów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze.
Określanie, przez dziecko, w którym rogu narysowały skarby. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.
ZADANIE NR 3
GRA LOSOWA RAZEM Z RODZICEM Z ZASTOSOWANIEM KOSTKI – ZAPŁATA
Patyczki lub inne drobne przedmioty (po 12 sztuk dla dziecka), kostka do gry.
Dzieci otrzymują po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Każdy z uczestników kolejno rzuca kostką. Jeżeli kostka wskaże jedynkę, musi zapłacić swojemu rodzicowi jeden patyczek. W przypadku trójki i czwórki dziecko wypłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła albo rodzic. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. Dziecko albo rodzic, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręku choć jeden patyczek
ZADANIE NR 4
ZAPRASZAM DO ZABAWY Z KUBUSIEM ( dzieci młodsze z grupy Sówki )
ZADANIE NR 5
GRA INTERAKTYWNA ( dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )
26.06. 2020r PIĄTEK
ZADANIE NR 1
Zabawa słowna „Wybieramy się na wakacje” – wyjeżdżając na wakacje bierzemy ze sobą wiele różnych rzeczy. Spróbujcie wymienić zabierane rzeczy, których nazwy zaczynają się wymienioną przez rodzica głoską, mama mówi głoskę – dziecko wymienia przedmioty np.
p- plecak, piłka
s- sandały , spodnie, strój
m- mydło, materac,
b- buty, basen, bluza
ł- łopata, łódka
d- deskorolka, dres
k- koszula, klocki, kurtka, koc
r- ręcznik, rower
o- okulary
w-wiaderko
ZADANIE NR 2
OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY
ZADANIE NR 3
POROZMAWIAJCIE Z RODZICAMI O WAKACJACH, W JAKI SPOSÓB BĘDZIECIE JE SPĘDZAĆ, A POTEM NARYSUJCIE . POMOŻE WAM W TYM FILMIK EDUKACYJNY
ZADANIE NR 4
ZABAWA MATEMATYCZNA ( gra interaktywna dla dzieci starszych z grupy Słoneczka ))
ZADANIE NR 5
ZAPRASZAM DO TAŃCA
25.06.2020r CZWARTEK
DOKĄD POJEDZIEMY NA WAKACJE?
ZADANIE NR 1
Zbliżają się do końca nasze zdalne spotkania w tym roku szkolnym. Jeszcze parę propozycji wspólnych zabaw i już będą wakacje.Czy zastanawialiście się , jak spędzicie ten czas? Może wiersz wam w tym pomoże.
Wysłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej pt : Na wakacje ruszać czas
ZADANIE NR 2
OBEJRZYJ PLANSZE
ZADANIE NR 3
CZYM NA WAKACJE? POSŁUCHAJ PIOSENKI
ZADANIE NR 4
POKOLORUJ ( zadanie dla dzieci młodszych z grupy Sówki )
ZADANIE NR 5
GRA INTERAKTYWNA ( propozycja dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI (dla dzieci z grup “Słoneczka” oraz “Biedronki”)
– Dzieci przypominają sobie słówka odtwarzając „Fast, slow…”, po skończonym filmiku rodzice pytają dzieci wyrywkowo o słówka i sprawdzają, które udało się zapamiętać.
Fast – szybko, Slow – wolno, Big – duży, Small – mały.
– Słuchanie historyjki „Picture story transport”. Wykonanie mini book z „English Play Box 3” s. 81.
24.06. 2020r ŚRODA
UTRWALANIE ZASAD ZACHOWANIA SIĘ NA WAKACJACH
ZADANIE NR 1
Dzieci przypominają sobie zasady, czego nie wolno robić, na co zwracać uwagę podczas tegorocznych wakacji, pamiętając o ważnych rzeczach( numery alarmowe, swoje imię,adres zamieszkania, na wypadek zgubienia się)
ZAPAMIĘTAJ!!! BEZPIECZNE WAKACJE!!!
NUMERY ALARMOWE!!!
997 – POLICJA
998 – STRAŻ POŻARNA
999 – POGOTOWIE RATUNKOWE
112 – EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY (TELEFON KOMÓRKOWY)
CZEGO NIE WOLNO ROBIĆ!!!!
Na plaży nie palimy ognisk!
Na plaży nie można śmiecić!
Pamiętaj , gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania!
Zakładaj czapkę od słońca!
Tylko biała flaga oznacza, że można się kąpać!
Nie korzystaj z kąpieli na niestrzeżonej plaży!
Nie wychodź w góry bez odpowiedniego obuwia!
Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask!
Pamiętaj nie oddalaj się daleko od rodziców!
Nie wolno iść z nieznajomą osobą!
ZADANIE NR 2
OBEJRZYJ FILM Z BOLKIEM I LOLKIEM
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY ( dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )
ZADANIE NR 4
ROZPOZNAWANIE STOSUNKÓW PRZESTRZENNYCH ( dla dzieci młodszych z grupy Sówki )
ZADANIE NR 5
WYSŁUCHAJ PIOSENKI
23.06. 2020r WTOREK
DZIEŃ OJCA
ZADANIE NR 1
KOCHANE DZIECI NAUCZCIE SIĘ WIERSZYKA – ŻYCZEŃ NA DZIEŃ OJCA, KTÓRY PRZYPADA WE WTOREK
Kochany Tato – zacznę zwyczajnie,
że z Tobą w domu zawsze jest fajnie
i w deszcz, i w słotę,
w smutku, w radości,
wspierasz i uczysz życia w miłości.
Dzisiaj w Dniu Ojca za wszystko chcę Ci podziękować,
skromny bukiecik kwiatów i laurkę podarować.
ZADANIE NR 2
WYKONAJ LAURKĘ ( dzieci starsze z grupy Słoneczka i młodsze z grupy Sówki )
ZADANIE NR 3
WYSŁUCHAJ PIOSENKI RAZEM Z OJCEM
ZADANIE NR 4
GRA INTERAKTYWNA
ZADANIE NR 5
ZADANIE DLA DZIECI Z GRUPY STARSZEJ SŁONECZKA
22.06.2020r PONIEDZIAŁEK
WITAMY LATO
ZADANIE NR 1
CIEKAWOSTKA
Tegoroczne astronomiczne lato rozpoczęło się w sobotę 20 czerwca o godz. 23:44 , a lato kalendarzowe w niedzielę 22 czerwca .
20 czerwca, a więc pierwszy dzień lata, to także najdłuższy dzień w tym roku. Dzień trwał 16 godzin 46 minut i 38 sekund. Od tego momentu kolejne dni będą coraz krótsze, aż do momentu przesilenia zimowego.
Wyraz do globalnego czytania
L A T O
WYSŁUCHAJ WIERSZA L. ŁĄCZ PT: LETNIE WAKACJE
Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:
– O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
– Co można robić, kiedy są wakacje?
– Gdzie można pojechać na wakacje?
ZADANIE NR 2
POSŁUCHAJ PIOSENKI
ZADANIE NR 3
OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY
ZADANIE NR 4
ZABAWA INTERAKTYWNA PODRÓŻE ( dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )
ZADANIE NR 5
KOLOROWANKI – MALOWANKI ONLINE ( dla dzieci młodszych z grupy Sówki)
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI
– Dzieci przypominają sobie słówka z nazwami różnych środków transportu, odtwarzając „Means of transport”, po skończonym filmiku rodzice pytają dzieci wyrywkowo o słówka i sprawdzają, które udało się zapamiętać.
Scooter – hulajnoga, Bike – rower, Bus – autobus, Car – samochód, Train – pociąg,
Tractor – traktor, Lorry – ciężarówka, Motor bike – motocykl, Wheel – koło
– Wykonanie zadania z „English Play Box 3” s. 79.
TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE
15.06.- 19.06. 2020r
19.06. 2020r PIĄTEK
PODRÓŻ PO POLSCE
ZADANIE NR 1
PRACA Z MAPĄ POLSKI ( zadanie dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )
Pokażcie mapę Polski. Przypomnijcie dzieciom, że jest to mapa naszego kraju. Wskażcie miejscowość, w której mieszkamy. Następnie poinformujcie dzieci, że na mapie oprócz miejscowości odnaleźć można także inne informacje, np. za pomocą różnych kolorów przedstawia się ukształtowanie terenu. Kolorem niebieskim zaznaczone są rzeki, jeziora i morze, zielonym – niziny, a żółtym – wyżyny. (wyjaśnijcie dzieciom te pojęcia). Najwyższe góry są zaznaczone na brązowo.
Poproście dzieci, aby przyjrzały się mapie i powiedziały, jakiego koloru jest na niej najwięcej.
ZADANIE NR 2
OBEJRZYJ PREZENTACJĘ
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY
ZADANIE NR 4
LICZENIE W ZAKRESIE 5 ( zadanie dla dzieci młodszych z grupy Sówki )
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 58-59 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )
18.06. 2020r CZWARTEK
ZADANIE NR 1
BEZPIECZEŃSTWO NAD WODĄ – ZAPOZNANIE Z BEZPIECZNYM ZACHOWANIEM SIĘ NAD WODĄ, UTRWALENIE NUMERU ALARMOWEGO 112
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
ZADANIE NR 2
POŁĄCZ SYLABY ABY POWSTAŁ WYRAZ
ZADANIE NR 3
ZABAWA WAKACYJNE KALAMBURY ( zabawa dla dzieci starszych z grupy Słoneczka)
Rodzic rysuje, np. przedmiot lub symbol kojarzący się z wakacjami np. słońce, piłkę, fale, góry, łopatkę, okulary. Dziecko odgaduje jego nazwę , dzieli wyraz na sylaby i głoski
-Rozwijanie wyobraźni, utrwalanie słownictwa związanego z okresem wakacji, doskonalenie analizy słuchowej wyrazów
ZADANIE NR 4
POSŁUCHAJ CO MÓWI KUBUŚ ( zadanie dla dzieci młodszych z grupy Sówki )
ZADANIE NR 5
GRA INTERAKTYWNA
17.06. 2020r ŚRODA
WAKACYJNA PODRÓŻ W GÓRY
ZADANIE NR 1
WYSŁUCHAJ WIERSZA D. GELLNER PT: SZEŚĆ BEZCENNYCH RAD, CO WĘDRUJĄ W ŚWIAT
Po wysłuchaniu wiersza omawiamy treść utworu
ZADANIE NR 2
Góry są piękne, ale należy pamiętać o bezpieczeństwie podczas pobytu na górskich szlakach. Jak myślisz, co należy zabrać ze sobą na górskie wędrówki? co trzeba sprawdzić przed wyjściem na szlak? Dlaczego nie wolno rozdzielać się i zbaczać ze szlaków? O tym dowiesz się z filmiku edukacyjnego
Podczas górskich spacerów, wspinaczek może dojść do wypadków, wspinaczek może dojść do wypadków. w przypadku niebezpieczeństwa pomogą ci ratownicy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Posłuchajcie piosenki i wykonujcie dowolne ruchy taneczne do utworu
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY
ZADANIE NR 4
ĆWICZYMY ODEJMOWANIE
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ. 4 STR.56 -57 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka)
16.06. 2020r WTOREK
WAKACYJNA PODRÓŻ NAD MORZE
ZADANIE NR 1
BEZPIECZNE WAKACJE ( filmik edukacyjny)
ZADANIE NR 2
POKOLORUJ KOLOROWANKĘ
ZADANIE NR 3
PODRÓŻOWANIE KOLEJĄ (zachowanie bezpieczeństwa swojego i innych podróżnych – audycja TVP )
ZADANIE NR 4
POSŁUCHAJ CO MÓWI KUBUŚ
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIE W KARTACH PRACY CZ.4 STR. 54-55 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )
15.06. 2020r PONIEDZIAŁEK
ZADANIE NR 1
WYSŁUCHAJ WIERSZA B. SZELĄGOWSKIEJ PT: BEZPIECZNE WAKACJE
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?
− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje?
– Co można robić, a czego nie wolno?
ZADANIE NR 2
OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY
ZADANIE NR 3
ZAGADKI SŁUCHOWE ( DLA DZIECI MŁODSZYCH Z GRUPY SÓWKI)
ZADANIE NR 4
ĆWICZENIA W DODAWANIU (ZADANIE DLA DZIECI STARSZYCH Z GRUPY SŁONECZKA)
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.52-53 ( ZADANIA WYKONUJĄ DZIECI STARSZE Z GRUPY SŁONECZKA )
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI ( Zadania dla dzieci z grup: “Słoneczka” oraz “Biedronki”)
– Dzieci przypominają sobie słówka z nazwami środków transportu, odtwarzając „Means of transport”:
Scooter – hulajnoga, Bike – rower, Bus – autobus, Car – samochód, Train – pociąg, Tractor – traktor, Lorry – ciężarówka, Motor bike – motocykl, Wheel – koło
– Odtworzenie filmiku, nauka nowych słówek:
Fast – szybko, Slow – wolno, Big – duży, Small – mały.
– Wykonanie zadania z „English Play Box 3” s. 77.
PRACE EMILII
PRACE DOMINIKA
PRACE OSKARA
PRACE EMILII
TEMAT TYGODNIA: MIESZKAŃCY ŁĄKI
od 08.06.- 12.06. 2020r
08.06. 2020r PONIEDZIAŁEK
WYSŁUCHAJ WIERSZA I. SALACH PT: ŁĄKA
ZADANIE NR 1
Rozmowa na temat wiersza:
– O czym był wiersz?
– Jakiego koloru była łąka?
– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
– O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
– Co wydały motyle nad łąką?
– Kogo zaprosiły motyle na bal?
ZADANIE NR 2
POSŁUCHAJ PIOSENKI
ZADANIE NR 3
A teraz kilka zagadek o mieszkańcach łąki ( dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )
- W czarne kropeczki spódniczkę ma siada na trawie panienka ta. /biedronka/
- Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko, mają skrzydła kolorowe i małe czułki na głowie./motyle/
- Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły, to dla dzieci robią miodek pracowite…/pszczoły/
- Skaczą po łące , pływają w wodzie . Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie (żabki)
- To jest takie dziwne zwierzę , bo ma tylko jedną nogę . Własny domek ma na grzbiecie, kto to jest , na pewno wiecie ? ( ślimak )
- Chociaż są malutkie, bardzo pracowite. Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące.( mrówki )
- Znacie takiego małego konika, który jest zielony, w trawie sobie cyka? (konik polny )
ZADANIE NR 4
GRA INTERAKTYWNA ( ćwiczymy spostrzegawczość )
ZADANIE NR 5
DO WYKONANIA ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 49-51 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI ( zadania wykonują grupy Słoneczka oraz Biedronki)
– Odtwarzamy filmik z piosenką „Wheels on the Bus” – dzieci słuchają piosenki, uczą się pierwszych dwóch zwrotek.
The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round
The wheels on the bus go round and round
All through the town
The doors on the bus go open and shut
Open and shut
Open and shut
The doors on the bus go open and shut
All through the town
– Dzieci przypominają sobie słówka z nazwami różnych środków transportu, odtwarzając „Means of transport”, powtarzają za boxem:
Scooter – hulajnoga, Bike – rower, Bus – autobus, Car – samochód, Train – pociąg, Tractor – traktor, Lorry – ciężarówka, Motor bike – motocykl, Wheel – koło
– Wykonanie zadania z „English Play Box 3” s. 75.
09.06. 2020r WTOREK
POZNAJEMY ROZWÓJ MOTYLA
ZADANIE NR 1
WYSŁUCHAJ WIERSZA B. FORMY PT : MOTYLE
Pytania do wiersza:
– Kto fruwał nad łąką?
– Jakie motyl ma skrzydła?
– Czy chciałbyś/ chciałabyś przez chwile zostać cudnym motylem ?
Motyle –zaraz po chrząszczach stanowią drugą pod względem liczebności grupę owadów. Ciało motyli jest wyraźnie podzielone na trzy części: głowę, tułów i odwłok. Najbardziej charakterystycznym elementem motyli są ich szerokie i symetrycznie barwne skrzydła, czyli wzorki po złożeniu skrzydeł pokrywają się. Większość postaci dorosłych motyli odżywia się nektarem kwiatów, przy okazji je zapylając.
ZADANIE NR 2
ZABAWA GRAFOMOTORYCZNA – RYSOWANIE MOTYLA ( rysowane wierszyki )
ZADANIE NR 3
ZOBACZ PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ
ZADANIE NR 4
UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY
ZADANIE NR 5
DO WYKONANIA ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR 47-48 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )
10.06.2020r ŚRODA
ŻABA
ZADANIE NR 1
Posłuchajcie zagadki
W stawie nad ruczajem wieczorem kumkają.
I taki oto koncert dają: re re kum kum! /żaby/
To już wiecie o czym będziemy dzisiaj rozmawiać. Tak o żabkach.
ZADANIE NR 2
ZOBACZCIE FILM EDUKACYJNY
Kijanka to maleństwo żaby. Kiedy żaby chcą mieć dzieci, składają pod wodą jajeczka, które nazywamy skrzekiem. Takie jajeczka wyglądają jak maleńkie galaretkowe kulki i nie przypominają w niczym ptasich jajek. Ze skrzeku wykluwają się maciupeńkie czarne żyjątka, które wyglądają jak przecinki albo nutki. Dopiero kiedy zaczynają rosnąć, stają się podobne do dorosłej żaby. Znika ich ruchliwy ogonek, a wyrastają im płetwiaste łapki. I kto by powiedział, że z takiego niepozornego „przecinka” wyrośnie urodziwa żabka
ZADANIE NR 3
DO WYKONANIA PRACA PLASTYCZNA ( do zrobienia pracy zapraszam też dzieci młodsze z grupy Sówki )
ZADANIE NR 4
ĆWICZ Z KUBUSIEM
ZADANIE NR 5
DO WYKONANIA ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 44- 46 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka)
ZADANIE NR 6 JĘZYK ANGIELSKI ( zadania wykonują grupy Słoneczka oraz Biedronki)
– Odtwarzamy filmik „Picture story”. Dzieci słuchają historyjki i obserwują obrazki (odczytujemy jej treść po polsku z tabeli).
– Wykonują zadanie z „English Play Box 3” s. 76.
12.06. 2020r PIĄTEK
BIEDRONKA
ZADANIE NR 1
WYSŁUCHAJ OPOWIADANIA J. MODELSKIEJ PT: GDZIE SIĘ PODZIAŁY NASZE KROPECZKI?
Pytania do opowiadania, które zadaje rodzic dziecku;
- Co przydarzyło się biedronkom?
- Kto im pomógł?
- co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?
ZADANIE NR 2
Dziś trochę matematyki. Treść zadania tekstowego czyta rodzic, dziecko zapisuje działanie bądź w pamięci czy na palcach oblicza wynik działania
* Nad łąką fruwały 3 motyle i 4 biedronki. Ile owadów fruwało nad łąką?
* W zielonej trawie siedziało 5 żabek i 4 ślimaki. Ile zwierzątek było w trawie?
* Pola zerwała na łące 6 maków i 4 stokrotki. Z ilu kwiatów łąkowych składał się bukiet Poli dla jej mamy?
* Przy mrowisku było 10 mrówek. Pięć z nich odeszło do lasu. Ile mrówek zostało?
ZADANIE NR 3
WĘDRÓWKI SKRZATA BORÓWKI ( zapraszam dzieci młodsze z grupy Sówki do obejrzenia filmiku )
ZADANIE NR 4
NA JAKĄ GŁOSKĘ? ( gra interaktywna )
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ. 4 STR. 47- 49 ( zadania wykonują dzieci z grupy Słoneczka )
TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
od 01.06. – 05.06. 2020r
PONIEDZIAŁEK
CZERWIEC – WPROWADZENIE NAZWY NOWEGO MIESIĄCA CZYTANIE GLOBALNE – przypomnienie dziecku nazw minionych miesięcy
ZADANIE NR 1
ZAPRASZAM RODZICÓW DO POKAZANIA DZIECKU OBRAZKÓW PRZEDSTAWIAJĄCYCH DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA
Rodzic zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na obrazku, jak wyglądają, itp. Mówi, z jakiego kraju (kontynentu) pochodzą, w jakich domach mieszkają. Następnie zachęca dziecko, aby opowiedziało o sobie: przedstawiło się z imienia i nazwiska, gdzie mieszka , powiedziało co je cieszy, co lubi robić.
ZADANIE NR 2
ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA FILMIKU EDUKACYJNEGO
ZADANIE NR 3
WYSŁUCHAJ PIOSENKI
ZADANIE NR 4
GRA INTERAKTYWNA
WTOREK
KIEDY ŚMIEJE SIĘ DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT! – JANUSZ KORCZAK
CO TO JEST TOLERANCJA?
Kochane dzieci , czy wiecie co oznacza słowo TOLERANCJA?
Tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby! Przyjmujemy ją taką, jaką jest, nawet, jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda, czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny,tak również i każdy człowiek jest inny. Wtedy gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają , troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.
ZADANIE NR 2
WYSŁUCHAJ OPOWIADANIA A. KOSSAKOWSKIEJ ( o tolerancji )
ZADANIE NR 3
GRA INTERAKTYWNA
ZADANIE NR 4
ĆWICZ Z KUBUSIEM ( zapraszamy do zabawy również dzieci młodsze z grupy Sówki )
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 35-36 ( wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka)
ŚRODA
ZADANIE NR 1
WYSŁUCHAJ WIERSZA W. FABERA PT: DZIECI ŚWIATA
Po wysłuchaniu wiersza rozmowa rodzica z dzieckiem na temat wiersza
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?
ZADANIE NR 2
OBEJRZYJ PLANSZE
ZADANIE NR 3
POKOLORUJ
ZADANIE NR 4
ĆWICZ Z KUBUSIEM
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.34 – 35 ( ćwiczenia wykonują dzieci z grupy Słoneczka )
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI (dla grup “Słoneczka” oraz “Biedronki”)
– Odtwarzamy filmik Means of transport, dzieci poznają słówka z nazwami różnych środków transportu:
Scooter – hulajnoga,
Bike – rower,
Bus – autobus,
Car – samochód,
Train – pociąg,
Tractor – traktor,
Lorry – ciężarówka,
Motor bike – motocykl,
Wheel – koło
– Wykonanie zadań z „English Play Box 3” s. 71 i 72.
CZWARTEK
ZADANIE NR 1
POZNAJEMY PIENIĄDZE
POSŁUCHAJ WIERSZA I. FABISZEWSKIEJ PT: PIENIĄŻKI
ZADANIE NR 1
DZIŚ NA POWITANIE ZAPRASZAM DO ZABAWY MUZYCZNO – RUCHOWĄ DZIECI Z GRUPY SŁONECZKA I SÓWKI NA PODSTAWIE PIOSENKI ( bo każdy jest tak samo ważny )
ZADANIE NR 2
POZNAJEMY LITERĘ Ń
Dziecko ma przed sobą ilustrację konia i 3 kartoniki z literami k – o – ń , określa jaką głoskę słyszy na końcu wyrazu. Rodzic pokazuje i omawia wspólnie z dzieckiem wygląd tylko małej litery ń, zwracając uwagę na fakt, że wielka litera ń nie występuje w języku polskim. Dziecko rysuje literę ń w powietrzu, na dywanie, a następnie z kartoników układa wyraz
K O Ń
Zabawa w wyszukiwanie wyrazów w których słychać głoskę ń : słoń, jeleń, dłoń, leń itp.
Do wykonania zadanie w karcie pracy cz.4 str.86
ZADANIE NR 3
PISZEMY LITERĘ W LINIATURZE
ZADANIE NR 4
ZABAWA DYDAKTYCZNA LICZYMY ( dla dzieci młodszych z grupy Sówki )
Do zabawy będzie potrzebna kostka do gry.
Dziecko z rodzicem rozgrywają̨ turniej z kostką. Rzucają̨ kostką w parach. Zwycięzcą zostaje osoba, która wyrzuciła więcej oczek (rodzic nie wyręcza dziecka w liczeniu oczek).
PRACE LENY
PRACE MAI
PRACE OSKARA
PRACE FABIANA
PRACE OSKARA
PRACE EMILII
PRACE ZOSI
PRACE IGORA
25.05.- 29.05. 2020r
TEMAT TYGODNIA: MAMA JEST NAJWAŻNIEJSZA
29.05. 2020r
ZADANIE NR 1
ZAPOZNANIE Z LITERĄ Ć ć WIELKĄ I MAŁĄ NA PODSTAWIE WYRAZU ĆMA
WYSŁUCHAJ WIERSZA M.JANKOWIAKA
Rozmowa na temat wysłuchanego utworu
- Jaki owad wleciał do domu?
- W co wpadła ćma?
- O jakiej porze latają ćmy?
- Co słyszysz na początku wyrazu: ĆMA?
Zabawy z literą ć
Rodzic demonstruje dziecku małą i wielką literę ć, następnie proponuje zabawę w wyszukiwanie wyrazów, w których słychać głoskę ć: liść, kość, płoć
ZOBACZ JAK WYGLĄDA ĆMA NA FILMIKU
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.85
ZADANIE NR 2
UCZYMY SIĘ PISAĆ LITERĘ W LINIATURZE
ZADANIE NR 3
DOKOŃCZ ZDANIE
ZADANIE NR 4
ZABAWY Z LULKIEM
28.05. 2020r
ZADANIE NR 1
POZNAJEMY LICZBĘ 14
- POZNANIE ZNAKU GRAFICZNEGO LICZBY 14
- OKREŚLENIE MIEJSCA LICZBY W CIĄGU LICZBOWYM
- PRZELICZANIE I SUMOWANIE W ZAKRESIE 14
Do zabawy matematycznej przygotowujemy dla dziecka kubek i 14 guzików
Rodzic kładzie na stole kubek i 14 guzików, prosząc by dziecko zamknęło oczy. Wrzuca do kubka 5 guzików, a dziecko liczy liczbę stuknięć i odgaduje ilość wrzuconych guzików. Na polecenie rodzica otwiera oczy i wrzuca do kubka taką samą ilość guzików, po czym liczy, ile jest wszystkich razem w kubku ( 10 ) a ile zostało na stole ( 4) . Po przeliczeniu wszystkich guzików, których razem jest 14, rodzic demonstruje wygląd liczby 14 i objaśnia , że cyfra 14 jest liczbą parzystą. Dziecko kreśli liczbę 14 w powietrzu, palcem na stole, a na koniec układa z patyczków poznaną liczbę.
Do wykonania zadania w karcie pracy cz. 3 str.92
ZADANIE NR 2
POSŁUCHAJ PIOSENKI
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY
ZADANIE NR 4
UTRWALAMY LITERY
ZADANIE NR 5
ZABAWA EDUKACYJNA
27.05. 2020r
ZADANIE NR 1
WYSŁUCHAJ OPOWIADANIA R. PIĄTKOWSKIEJ ( audycja TVP )
ZADANIE NR 2
PORTRET MOJEJ MAMY
Zachęcam dzieci do namalowania farbami portretu swojej mamy. Pamiętajmy o proporcjach: głowa, szyja, ramiona, zaznaczamy szczegóły: kolor oczu, włosów itp.
ZADANIE NR 3
GRA INTERAKTYWNA
ZADANIE NR 4
ZABAWY Z KUBUSIEM ( zabawa edukacyjna)
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.30-31
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI
Odtwarzamy filmik z historyjką:
– Picture story – Mabel and animals.
– Dzieci wykonują mini book „English Play Box 3” str. 69.
26.05. 2020r WTOREK
ŚWIĘTO MOJEJ MAMY
ZADANIE NR 1
ROZWIJAMY MOWĘ I MYŚLENIE ( wytnij i ułóż wyrazy )
ZADANIE NR 2
POKOLORUJ OBRAZEK WG. KODU
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE
ZADANIE NR 4
ĆWICZ Z KUBUSIEM
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 28-29
25.05. 2020 r PONIEDZIAŁEK
ZADANIE NR 1
Wiersz pt: Dla mamy
Dla mamy autor I. Landau
Moja kochana mamusiu!
To dla ciebie ten wierszyk
Dla ciebie słońce i chmury
Dla ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem – kwiaty
Jesienią – liście jesienne…
Bądź szczęśliwa, mamusiu,
Dziś, jutro i codziennie.
Proszę dzieci , aby go zapamiętały. Prośba też do Tatusiów, żeby wraz z dzieckiem ćwiczyli wiersz, by w dniu swojego święta każda Mama mogła usłyszeć wierszyk recytowany przez ukochane dziecko.
ZADANIE NR 2
PIOSENKA DLA MAMY
ZADANIE NR 3
PRACA PLASTYCZNA – LAURKA
ZADANIE NR 4
ZAPRASZAM DO GRY INTERAKTYWNEJ
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR 26-27
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI
– Dzieci powtarzają wyrazy z nazwami zwierząt wiejskich:
pig – świnia, cow – krowa, goat – koza, horse – koń.
– Następnie słuchają nagrania i powtarzają wszystkie nazwy:
mommy, daddy, baby,
cow – krowa, calf – ciele,
sheep – owca, lamb – jagnię,
chicken – kurczak, chick – kurczątko,
duck – kaczka, duckling – kaczątko
– Wypychają szablony zwierząt z „English Play Box 3” str. 67. Wraz z rodzicem lub rodzeństwem mogą pobawić się w teatrzyk paluszkowy.
– Wykonują medal dla mamy z „English Play Box 3” s. 87.
22.05. 2020r
PRACE ZOSI
PRACE OSKARA
PRACE LENY
PRACE EMILII
PRACE OSKARA
18.05. – 22.05. 2020 r
TEMAT TYGODNIA: NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI
22.05. 2020r
DRODZY RODZICE!
„CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”
Badania potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:
- Buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem zaspokaja potrzeby emocjonalne
- Wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości
- Uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu
- Przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania
- Uczy myślenia
- Rozwija wyobraźnię
- Poprawia koncentrację
- Ćwiczy pamięć
- Przynosi wiedzę ogólną
- Ułatwia naukę
- Uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną
- Rozwija poczucie humoru
- Jest znakomitą rozrywką
- Zapobiega uzależnieniu od mediów
- Chroni przed kwestionowanymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej
- Pomaga w rozwiązywaniu problemów
- Jest zdrową ucieczką od nudy
- Jest profilaktyką działań aspołecznych
- Kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy
„Czytanie dzieciom i ograniczenie korzystania z mediów elektronicznych to najlepsza inwestycja w ich przyszłość.” Jim Trelease
ZADANIE NR 1
ZAPOZNANIE Z LITERĄ Ź ż WIELKĄ I MAŁĄ NA PODSTAWIE WYRAZU ŹREBAK
WYSŁUCHAJ WIERSZA M. BOGDANOWICZ
Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:
- Kto to jest źrebak?
- Co robi źrebak?
- Czy lubisz wykonywać takie czynności jak źrebak
Analiza i synteza słuchowa wyrazu źrebak
Podział wyrazu źrebak na sylaby i głoski. Następnie dziecko określa głoskę w nagłosie i oznacza ją w schemacie wyrazowym kolorem niebieskim. Rodzic wskazuje, iż głoska ź jest spółgłoską i prezentuje wielką i małą literę ź. Pyta, jaką inną literę przypomina ( z, Z ), określa czym się od nich różni.
Zabawa rozwijająca słuch fonemowy : Czy to z, ż, ż ?
Dziecko na kartce pisze poznane wcześniej litery: z, ź, ż . Rodzic wymienia wyrazy, a zadaniem dziecka jest podniesienie kartonika z odpowiednią literą. Przykładowe wyrazy:
litera z: zebra, znak, zegar, zając, zamek
litera ż: żaba, żyrafa, żółw, żarówka, żelazko
litera ź: źrebak, źródełko, źdźbło
Do wykonania zadanie w karcie pracy cz.4 str. 84
ZADANIE NR 2
UCZYMY SIĘ PISAĆ W LINIATURZE
ZADANIE NR 3
ZABAWY Z KUBUSIEM
ZADANIE NR 4
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR. 24- 25
21.05. 2020r
ZADANIE NR 1
ODGADNIJ Z JAKICH BAŚNI POCHODZĄ TE REKWIZYTY ( zabawa interaktywna )
ZADANIE NR 2
POZNAJEMY ( filmik edukacyjny )
ZADANIE NR 3
POZNAJEMY LICZBĘ 13
- POZNANIE ZNAKU GRAFICZNEGO LICZBY 13
- OKREŚLENIE MIEJSCA LICZBY W CIĄGU LICZBOWYM
- DOLICZANIE ELEMENTÓW
Na początku zabawy przygotowujemy 10 papierowych wyciętych kółek koloru żółtego i 3 kółka koloru niebieskiego . Zadaniem dziecka jest przeliczenie wszystkich kółek , zaznaczając przy tym, ile jest kółek żółtych, a ile niebieskich. Podaje ich sumę ( 13 ) . Rodzic prezentuje zapis graficzny liczby, dziecko opisuje 13 jako nową liczbę, wskazuje jej miejsce w ciągu liczbowym, a następnie rozkłada na składniki 10 i 3. Dziecko określa, że liczba 13 jest liczbą nieparzystą. Rodzic proponuje dziecku 13: przysiadów, podskoków, klaśnięć w dłonie. Na koniec zabawy można dziecku zaproponować ulepienie z plasteliny liczbę 13
Do wykonania zadania w karcie pracy cz.3 str. 91
ZADANIE NR 4
OGLĄDAJ BAJKĘ Z KUBUSIEM
20.05. 2020r
ZADANIE NR 1
OBEJRZYJ FILMIK O ŚWINCE PEPPA
ZADANIE NR 2
WYKONAJ ZAKŁADKĘ DO KSIĄŻKI WG WZORU
ZADANIE NR 3
UTRWALAMY NAZWY MIESIĘCY
ZADANIE NR 4
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR 22-23
19.05. 2020r
ZADANIE NR 1
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
ZADANIE NR 2
UŁÓŻ PUZZLE
ZADANIE NR 3
ĆWICZ Z KUBUSIEM
ZADANIE NR 4
UTRWALAMY
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 20 – 21
ZADANIE 6 – JĘZYK ANGIELSKI
– Dzieci oglądają i słuchają “Picture story – Mabel and animals”.
– Wykonanie zadania „English Play Box 3” str. 65 i 66.
– Utrwalenie nazw zwierząt wiejskich: pig – świnia, cow – krowa, goat – koza, horse – koń.
18. 05. 2020 r.
ZADANIE NR 1
WIERSZ J. HUSZCZA PT : SKARGA KSIĄŻKI
Rozmowa na temat treści wiersza, ocena postawy bohaterów, prezentacja prawidłowego odkładania książek na półkę.
ZADANIE NR 2
UŁÓŻ PUZZLE
ZADANIE NR 3
WYSŁUCHAJ PIOSENKI
Rozmowa na temat treści piosenki:
- Gdzie mieszkają książki?
- Kogo można znaleźć w książkach?
- Jakie mamy korzyści z czytania książek?
ZADANIE NR 4
DODAJ I POLICZ
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR 18-19
ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI
– Dzieci powtarzają wyrazy z nazwami zwierząt wiejskich:
pig – świnia, cow – krowa, goat – koza, horse – koń.
– Następnie słuchają nagrania i powtarzają wszystkie nazwy :
mommy, daddy, baby,
cow – krowa, calf – ciele,
sheep – owca, lamb – jagnię,
chicken – kurczak, chick – kurczątko,
duck – kaczka, duckling – kaczątko
– Wykonanie zadania „English Play Box 3” str. 64.
PRACE NATANA
PRACE OSKARA
PRACE ZOSI
PRACE EMILII I PAULINY
PRACE LENY
PRACE MAI!!!
11.05. – 15.05. 2020r
TEMAT TYGODNIA: MALI ODKRYWCY
15.04. 2020r
ZADANIE NR 1
POZNAJEMY LITERĘ Ś ś WIELKĄ I MAŁĄ ( na podstawie wyrazu ślimak)
WIERSZ M. JANKOWIAK PT: ŚLIMAK
ZADANIE NR 2
UCZYMY SIĘ PISAĆ
ZADANIE NR 3
LITERA Ś ( bajka edukacyjna )
ZADANIE NR 4
GRA INTERAKTYWNA
ZADANIE NR 5
KUBUŚ ZAPRASZA DO ZABAWY
14.05. 2020r
ZADANIE NR 1
POZNAJEMY LICZBĘ 12
- POZNANIE ZAPISU LICZBY 12
- SPRAWNE LICZENIE, POSŁUGIWANIE SIĘ LICZEBNIKAMI PORZĄDKOWYMI I GŁÓWNYMI W ZAKRESIE 12
- UKŁADANIE LICZBY OD 1-12 W KOLEJNOŚCI ROSNĄCEJ
Rodzic mówi dziecku, że liczba 12 to liczba miesięcy, liczba godzin na zegarze, to 12 gwiazdek na fladze Unii Europejskiej. Demonstruje zapis liczby 12, dziecko mówi z czym się ta liczba mu kojarzy. Następnie rodzic kreśli liczbę 12 na dużej kartce, a potem razem z dzieckiem w powietrzu. Zachęca dziecko do rozłożenia liczby na składniki, czyli 10 i 2, oraz do przeliczania na liczmanach -mogą to być wcześniej przygotowane kartoniki od 1 – 12 Dziecko porządkuje kartoniki wg. kolejności rosnącej nazywając po kolei każdą liczbę.
DO WYKONANIA ZADANIE Z LICZBĄ 12 W KARCIE PRACY CZ.3 STR.90
ZADANIE NR 2
GRA EDUKACYJNA
ZADANIE NR 3
ZABAWA INTERAKTYWNA
ZADANIE NR 4
PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM EKSPERYMENT WPROWADZAJĄCY DZIECI W ŚWIAT NAUK PRZYRODNICZYCH
ZADANIE NR 5
ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR 16-17
13.05.2020 r.
ZADANIE NR 1
NA POWITANIE ZABAWA W KODOWANIE
ZADANIE NR 2
ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY KREATYWNEJ „ BARWIENIE SOLI” EKSPERYMENT NA PODSTAWIE FILMIKU EDUKACYJNEGO
Kolorową sól można przesypać do słoiczka warstwami i mamy prezent
ZADANIE NR 3
ZADANIE NR 4
PROPOZYCJE DO WYKONANIA LICZMANÓW ( do zabaw matematycznych )
ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR- 14-15
12. 05. 2020 r.
ZADANIE NR 1
POZNAJEMY ŚWIAT PRZY POMOCY ZMYSŁU, WZROKU, SŁUCHU, WĘCHU I DOTYKU
WIERSZ B. FORMY: PATRZE I SŁUCHAM
MAMY OCZY DO … PATRZENIA
MAMY USZY DO … SŁUCHANIA
JĘZYK ZAŚ DO… PRÓBOWANIA
A NOS MAMY DO… WĄCHANIA
RĘKOMA SWYMI BADAMY
WSZYSTKO CZEGO … DOTYKAMY
A GDY PRZY TYM NASZĄ
GŁOWĘ ZAANGAŻUJEMY
TO BEZ TRUDU WNET ZAGADKI
WSZYSTKIE ROZWIĄŻEMY
Po wysłuchaniu wiersza rodzic pyta dziecko, jakie zmysły są nam potrzebne do rozwiązywania zagadek? Dziecko wymienia: wzrok, słuch, smak, węch, dotyk.
ZADANIE NR 2
UPORZĄDKUJ LICZBY – ZABAWA INTERAKTYWNA
ZADANIE NR 3
GIMNASTYKA Z KUBUSIEM
ZADANIE NR 4
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR 12- 13
Zadanie 5 : JĘZYK ANGIELSKI
– Słuchanie piosenki „On the farm”. Powtórzenie nazw zwierząt wymienionych w piosence:
– pig – świnia, cow – krowa, horse – koń, sheep – owca, chicken – kurczak.
Wykonanie zadania z „English Play Box 3”, str. 60 – 63.