Słoneczka

GRUPA  SŁONECZKA

NASZA GRUPA LICZY 24 DZIECI. PIĘCIORO DZIECI TO 6 – LATKI

DZIEWIĘTNAŚCIE DZIECI TO 5 – LATKI

 NASZ ODDZIAŁ

CZYNNY JEST OD GODZ. 8.00 – 14.00 

 

  DRODZY RODZICE!

W związku ze zmianą organizacji pracy Przedszkola po wznowieniu zajęć opiekuńczo – dydaktycznych od 01.06.2020 informuję, że:

Zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego od 01.06.2020 oraz w związku z przeważającą ilością decyzji rodziców o nieuczęszczaniu dziecka do przedszkola od 01.06.2020 r. wyznaczeni nauczyciele będą prowadzić zajęcia opiekuńczo – dydaktyczne na terenie przedszkola dla dzieci, których rodzice zadeklarowali powrót od 01.06 br. W związku z tym zmienia się organizacja prowadzenia zajęć zdalnych dla dzieci, które pozostały w domu.

Dla dzieci pozostających w domach nadal realizuje się zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jednakże będą prowadzone przez p. Bogumiłę, p. Monikę oraz p. Anię.

Pani Anna Janus nadal prowadzi zajęcia zdalne dla grupy wiekowej 6 latki – Biedronki, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Pani Monika Zaik prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 3,4 – latki, (grupa Pszczółki oraz Smerfy).

Pani Bogumiła Ochojska – prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 4-5 latki (grupa Sówki oraz Słoneczka)

Pani Gabriela Kuśka – jak dotychczas prowadzi zajęcia z katechezy dla dzieci starszych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Proszę, aby od 01.06 rodzice dzieci pozostających w domach przekazywali informacje zwrotne tylko do nauczycieli prowadzących zajęcia zdalne według przydzielonych grup.

W jaki sposób można kontaktować się z nauczycielami, znajduje się na stronie internetowej w aktualnościach z dnia 26.03.2020 oraz na stronach grupowych  https://p19.miastorybnik.pl/2020/03/26/informacje-men-zdalne-nauczanie/#more-2853

Ilona Dwojakowska

 

ZAPRASZAM DO WYSYŁANIA PRAC DZIECI , WSPÓLNYCH ZABAW, ZAJĘĆ NA MÓJ ADRES:        b.ochojska@p19.miastorybnik.pl

MÓJ NUMER TELEFONU 663 280 489

W CZASIE  ZDALNEGO  NAUCZANIA JESTEM DOSTĘPNA DLA PAŃSTWA OD PONIEDZIAŁKU

DO PIĄTKU OD GODZ. 8.00 – 16.00 

 

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM RODZICOM Z GRUPY SŁONECZKA  ZA CODZIENNE PRZESYŁANIE ZDJĘĆ Z WYKONANYCH PRZEZ DZIECI ZADAŃ. TO ŚWIADCZY JAK BARDZO PAŃSTWO JESTEŚCIE ZAANGAŻOWANI W EDUKACJĘ WASZYCH DZIECI.

 JESTEŚCIE WSPANIALI!!!   

ZACHĘCAM DO DALSZEJ WSPÓŁPRACY

ZABAWY I ĆWICZENIA INTERAKTYWNE: Proszę o zwrot informacji o wykonanym zadaniu do wychowawcy grupy 

RELIGIA

ĆWICZENIA INTERAKTYWNE

ĆWICZENIA I ZABAWY USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY ARTYKULACYJNE PRZYGOTOWANE PRZEZ PANIĄ KASIĘ

ZABAWY LOGOPEDYCZNE

Zabawa logopedyczna 1

Zabawa logopedyczna 2

zabawa logopedyczna 3

Zabawa logopedyczna 4

Zabawa logopedyczna 5

DOŚWIADCZENIA PRZYGOTOWANE PRZEZ  PANIĄ  MARTYNĘ

Doświadczenie nr 1

Doświadczenie nr 2

Doświadczenie nr 3

Doświadczenie nr 4

Doświadczenie nr 5

Doświadczenie nr 6

Proszę o wypełnienie krótkiej ankiety.

ANKIETA DLA RODZICÓW – ZDALNE NAUCZANIE

KOCHANE SŁONECZKA!

PIĘKNIE WYKONUJECIE ZADANIA , KTÓRE DLA WAS CODZIENNIE PRZYGOTOWUJĘ.

JESTEM POD OGROMNYM WRAŻENIEM WASZEJ TWÓRCZOŚCI I KREATYWNOŚCI.

POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE!

 

TEMAT TYGODNIA: WAKACJE CZAS  ZACZĄĆ

22.06. – 30.06. 2020r

 

 

30.06. 2020r  WTOREK

POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM DZIECIOM Z GRUPY SŁONECZKA ZA WSPÓLNE ZABAWY PRZEZ CAŁY ROK W PRZEDSZKOLU I W CZASIE NAUKI NA ODLEGŁOŚĆ.  RODZICOM DZIĘKUJĘ ZA  POMYŚLNĄ WSPÓŁPRACĘ PRZEZ CAŁY ROK SZKOLNY  I WYTRWAŁOŚĆ  PODCZAS NAUKI ZDALNEJ.

ŻYCZĘ WAM BEZPIECZNYCH I ZDROWYCH WAKACJI! 

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA FILMIKU

POŻEGNANIE ROKU PRZEDSZKOLNEGO

 

Rodzicu przeczytaj wiersz swojemu dziecku

Wiersz pt: Już mi się nie chce

Uczyłem się przez cały rok
 i odrabiałem lekcje,
 a teraz koniec, kropka, stop!
 A teraz mi się nie chce.

 Przez cały roczek skoro świt
 wstawałem bardzo grzecznie,
 a teraz koniec, kropka, stop!
 A teraz mi się nie chce.

 I myłem uszy cały rok –
 uwierzcie mi lub nie,
 a teraz koniec, kropka, stop!
 A teraz mi się nie chce.

 Czy to przesada? Może tak.
 No, ….. pewnie macie rację.
 Umyję uszy, mimo że
 to przecież są wakacje

POSŁUCHAJ PIOSENKI ( dzieci młodsze z grupy Słoneczka i Sówki ) 

DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE

PIOSENKA DLA DZIECI Z GRUPY SŁONECZKA ODCHODZĄCYCH DO SZKOŁY

HEJ PRZEDSZKOLE UKOCHANE

 

29.06. 2020r  PONIEDZIAŁEK

 

 

 

ZADANIE NR 1

OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY KLASYFIKACJA ZACHOWAŃ

RZECZY DOBRE I ZŁE

ZADANIE NR 2

ZABAWA : WAKACJE

Kartka, kredki:

Rysowanie według poleceń:
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skarbów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze.
Określanie, przez dziecko, w którym rogu narysowały skarby. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.

ZADANIE NR 3

GRA  LOSOWA RAZEM Z RODZICEM Z ZASTOSOWANIEM  KOSTKI  – ZAPŁATA

Patyczki lub inne drobne przedmioty (po 12 sztuk dla dziecka), kostka do gry.

Dzieci otrzymują po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Każdy z uczestników kolejno rzuca kostką. Jeżeli kostka wskaże jedynkę, musi zapłacić swojemu rodzicowi jeden patyczek. W przypadku trójki i czwórki dziecko wypłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła albo rodzic. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. Dziecko albo rodzic, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręku choć jeden patyczek

ZADANIE NR 4

 ZAPRASZAM  DO ZABAWY Z KUBUSIEM ( dzieci młodsze z grupy Sówki )

LETNIE ZABAWY

ZADANIE NR 5

GRA INTERAKTYWNA  ( dla dzieci starszych z grupy  Słoneczka )

WAKACYJNE RYTMY

 

26.06. 2020r PIĄTEK

 

Wakacyjne etykietki do pobrania!

 

ZADANIE NR 1

Zabawa słowna „Wybieramy się na wakacje” – wyjeżdżając na wakacje bierzemy ze sobą wiele różnych rzeczy. Spróbujcie wymienić  zabierane rzeczy, których nazwy zaczynają się wymienioną przez rodzica  głoską,  mama mówi głoskę – dziecko wymienia przedmioty np.

p- plecak, piłka
s- sandały , spodnie, strój
m- mydło, materac,
b- buty, basen, bluza
ł- łopata, łódka
d- deskorolka, dres
k- koszula, klocki, kurtka, koc
r- ręcznik, rower
o- okulary
w-wiaderko

ZADANIE NR 2

OBEJRZYJ  FILM EDUKACYJNY 

LATO

ZADANIE NR 3

POROZMAWIAJCIE Z RODZICAMI  O WAKACJACH, W JAKI SPOSÓB BĘDZIECIE JE SPĘDZAĆ,  A POTEM NARYSUJCIE . POMOŻE WAM W TYM FILMIK EDUKACYJNY

WAKACYJNE PLANY OKULARY

ZADANIE NR 4

ZABAWA MATEMATYCZNA ( gra interaktywna  dla dzieci starszych z grupy  Słoneczka ))

POLICZ LODY

ZADANIE NR 5

ZAPRASZAM DO TAŃCA

CZEKOLADA

 

25.06.2020r  CZWARTEK

DOKĄD POJEDZIEMY NA WAKACJE?

 

 

ZADANIE NR 1

Zbliżają się do końca  nasze zdalne spotkania w tym roku szkolnym. Jeszcze parę propozycji wspólnych zabaw i już będą wakacje.Czy zastanawialiście się , jak spędzicie ten czas? Może wiersz wam w tym pomoże.

Wysłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej pt : Na wakacje ruszać czas

ZADANIE NR 2

OBEJRZYJ PLANSZE

WAKACJE

ZADANIE NR 3

CZYM NA WAKACJE? POSŁUCHAJ PIOSENKI

RODZINNA WYCIECZKA

ZADANIE NR 4

POKOLORUJ   ( zadanie dla dzieci młodszych  z grupy Sówki )

WIADERKO I ŁOPATKA

ZADANIE NR 5

GRA INTERAKTYWNA  ( propozycja dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )

PODRÓŻE ILE SYLAB?

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI (dla dzieci z grup “Słoneczka” oraz “Biedronki”)

– Dzieci przypominają sobie słówka odtwarzając „Fast, slow…”, po skończonym filmiku rodzice pytają dzieci wyrywkowo o słówka i sprawdzają, które udało się zapamiętać.

Fast – szybko, Slow – wolno, Big – duży, Small – mały.

–  Słuchanie historyjki „Picture story transport”. Wykonanie mini book z „English Play Box 3” s. 81.

24.06. 2020r  ŚRODA

UTRWALANIE ZASAD ZACHOWANIA SIĘ NA WAKACJACH

 

ZADANIE NR 1

Dzieci przypominają sobie zasady, czego nie wolno robić, na co zwracać  uwagę podczas tegorocznych wakacji, pamiętając o ważnych rzeczach( numery alarmowe, swoje imię,adres zamieszkania, na wypadek zgubienia się)

ZAPAMIĘTAJ!!! BEZPIECZNE WAKACJE!!!
NUMERY ALARMOWE!!!
997 – POLICJA
998 – STRAŻ POŻARNA
999 – POGOTOWIE RATUNKOWE
112 – EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY (TELEFON KOMÓRKOWY)

CZEGO NIE WOLNO ROBIĆ!!!!

Na plaży nie palimy ognisk!
Na plaży nie można śmiecić!
Pamiętaj , gdy świeci słońce, należy smarować się kremem do opalania!
Zakładaj czapkę od słońca!
Tylko biała flaga oznacza, że można się kąpać!
Nie korzystaj z  kąpieli na niestrzeżonej plaży!
Nie wychodź w góry bez odpowiedniego obuwia!
Podczas jazdy na rowerze trzeba mieć kask!
Pamiętaj nie oddalaj się daleko od rodziców!
Nie wolno iść z nieznajomą osobą!

ZADANIE NR 2

OBEJRZYJ FILM Z BOLKIEM I LOLKIEM 

PIERWSZY DZIEŃ WAKACJI

ZADANIE NR 3

UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY   ( dla dzieci starszych z grupy  Słoneczka )

DZIECI BAWIĄCE SIĘ LATEM

ZADANIE NR 4

ROZPOZNAWANIE STOSUNKÓW PRZESTRZENNYCH    ( dla dzieci młodszych z grupy Sówki )

PRAWO, LEWO, GÓRA, DÓŁ

ZADANIE NR 5

WYSŁUCHAJ PIOSENKI 

BEZPIECZNE WAKACJE ZOZI

 

23.06. 2020r  WTOREK

DZIEŃ OJCA

Dzień Rodziny: Ozdoby 2

 

ZADANIE NR 1

KOCHANE DZIECI NAUCZCIE SIĘ WIERSZYKA  – ŻYCZEŃ  NA  DZIEŃ OJCA, KTÓRY PRZYPADA WE WTOREK

Kochany Tato – zacznę zwyczajnie,
że z Tobą w domu zawsze jest fajnie
i w deszcz, i w słotę,
w smutku, w radości,
wspierasz i uczysz życia w miłości.

Dzisiaj w Dniu Ojca za wszystko chcę Ci podziękować,
skromny bukiecik kwiatów i laurkę podarować.

ZADANIE NR 2

WYKONAJ LAURKĘ   ( dzieci starsze z grupy  Słoneczka  i młodsze z grupy  Sówki  )

DLA TATY

ZADANIE NR 3 

WYSŁUCHAJ PIOSENKI RAZEM Z OJCEM

DLA CIEBIE TATO

ZADANIE NR 4

GRA INTERAKTYWNA

MÓJ TATA

ZADANIE NR 5 

ZADANIE DLA DZIECI Z GRUPY  STARSZEJ SŁONECZKA

POĆWICZ CZYTANIE

 

22.06.2020r    PONIEDZIAŁEK

WITAMY LATO

Kids playing on beach illustration Free ... | Free Vector #Freepik #freevector #cartoon

 

ZADANIE NR 1

CIEKAWOSTKA

Tegoroczne astronomiczne lato rozpoczęło się w sobotę 20 czerwca o godz. 23:44 ,  a lato kalendarzowe w niedzielę 22 czerwca .

20 czerwca, a  więc pierwszy dzień lata, to także najdłuższy dzień w tym roku. Dzień trwał 16 godzin 46 minut i 38 sekund. Od tego momentu kolejne dni będą coraz krótsze, aż do momentu przesilenia zimowego. 

Wyraz  do globalnego czytania 

L    A    T    O

WYSŁUCHAJ WIERSZA  L. ŁĄCZ PT: LETNIE WAKACJE

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:

– O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?

– Co można robić, kiedy są wakacje?

– Gdzie można pojechać na wakacje?

ZADANIE NR 2

POSŁUCHAJ PIOSENKI

NIECH ŻYJĄ WAKACJE

ZADANIE NR 3

OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY

BEZPIECZNE WAKACJE

ZADANIE NR 4

ZABAWA INTERAKTYWNA PODRÓŻE (  dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )

NA JAKĄ GŁOSKĘ

ZADANIE NR 5

KOLOROWANKI – MALOWANKI ONLINE  ( dla dzieci młodszych z grupy Sówki)

PODRÓŻ

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI

– Dzieci przypominają sobie słówka z nazwami różnych środków transportu, odtwarzając Means of transport”, po skończonym filmiku rodzice pytają dzieci wyrywkowo o słówka i sprawdzają, które udało się zapamiętać.

Scooter – hulajnoga, Bike – rower, Bus – autobus, Car – samochód, Train – pociąg,

Tractor – traktor, Lorry – ciężarówka, Motor bike – motocykl, Wheel – koło

– Wykonanie zadania z „English Play Box 3” s. 79.

TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE

15.06.- 19.06. 2020r

 

 

19.06. 2020r  PIĄTEK

PODRÓŻ PO POLSCE

Miasta wojewódzkie: interaktywna mapa Polski online

 

ZADANIE NR 1

 PRACA Z MAPĄ POLSKI  ( zadanie dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )

Pokażcie mapę Polski. Przypomnijcie dzieciom, że jest to mapa naszego kraju. Wskażcie miejscowość, w której mieszkamy. Następnie poinformujcie dzieci, że na mapie oprócz miejscowości odnaleźć można także inne informacje, np. za pomocą różnych kolorów przedstawia się ukształtowanie terenu. Kolorem niebieskim zaznaczone są rzeki, jeziora i morze, zielonym – niziny, a żółtym – wyżyny. (wyjaśnijcie dzieciom te pojęcia). Najwyższe góry są zaznaczone na brązowo.

Poproście dzieci, aby przyjrzały się mapie i powiedziały, jakiego koloru jest na niej najwięcej.

ZADANIE NR 2

OBEJRZYJ PREZENTACJĘ

TO JEST MÓJ KRAJ

ZADANIE NR 3

UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY

NAD MORZEM

ZADANIE NR 4

LICZENIE W ZAKRESIE 5  ( zadanie dla dzieci młodszych z grupy Sówki )

FIGURY GEOMETRYCZNE

ZADANIE NR 5 

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 58-59 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )

 

18.06. 2020r  CZWARTEK 

 

 

ZADANIE NR 1

BEZPIECZEŃSTWO NAD WODĄ – ZAPOZNANIE Z BEZPIECZNYM ZACHOWANIEM SIĘ NAD WODĄ,  UTRWALENIE NUMERU ALARMOWEGO 112

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA

NAD WODĄ

ZADANIE NR 2

POŁĄCZ SYLABY ABY POWSTAŁ WYRAZ

PRZESUWAMY SYLABY

ZADANIE NR 3

ZABAWA  WAKACYJNE KALAMBURY  ( zabawa dla dzieci starszych z grupy Słoneczka)

Rodzic  rysuje, np. przedmiot lub symbol kojarzący się z wakacjami np. słońce, piłkę, fale, góry, łopatkę, okulary.  Dziecko odgaduje jego nazwę , dzieli wyraz na sylaby i głoski
-Rozwijanie wyobraźni, utrwalanie słownictwa związanego z okresem wakacji, doskonalenie analizy słuchowej  wyrazów

ZADANIE NR 4

POSŁUCHAJ CO MÓWI KUBUŚ ( zadanie dla dzieci młodszych z grupy Sówki )

NAD JEZIOREM

ZADANIE NR 5

GRA INTERAKTYWNA 

NA PLAŻY

 

17.06. 2020r  ŚRODA

WAKACYJNA PODRÓŻ W GÓRY

 

Mountain Valley Path Landscape First Person View Vector. Choose from thousands of free vectors, clip art designs, icons, and illustrations created by artists worldwide!

ZADANIE NR 1

WYSŁUCHAJ WIERSZA D. GELLNER PT: SZEŚĆ BEZCENNYCH RAD, CO WĘDRUJĄ W ŚWIAT

Po wysłuchaniu wiersza omawiamy treść  utworu

ZADANIE NR 2

Góry są piękne, ale należy pamiętać o bezpieczeństwie podczas pobytu na górskich szlakach. Jak myślisz, co należy zabrać ze sobą na górskie wędrówki? co trzeba sprawdzić przed wyjściem na szlak? Dlaczego nie wolno rozdzielać się i zbaczać ze szlaków?  O tym dowiesz się z filmiku edukacyjnego

BEZPIECZEŃSTWO W GÓRACH

Podczas górskich spacerów, wspinaczek może dojść do wypadków, wspinaczek może  dojść do wypadków. w przypadku niebezpieczeństwa  pomogą ci ratownicy Górskiego Ochotniczego Pogotowia  Ratunkowego. Posłuchajcie piosenki  i wykonujcie dowolne ruchy taneczne do utworu

GOPR NA RATUNEK

ZADANIE NR 3

UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY

MORSKIE OKO

ZADANIE NR 4 

ĆWICZYMY ODEJMOWANIE

ODEJMOWANIE W ZAKRESIE 5

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ. 4 STR.56 -57 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka)

 

16.06. 2020r WTOREK 

WAKACYJNA PODRÓŻ NAD MORZE

 

Zachód, Słońca, Morze, Plaża

 

ZADANIE NR 1

BEZPIECZNE WAKACJE    ( filmik edukacyjny)

NAD MORZEM

ZADANIE NR 2

POKOLORUJ KOLOROWANKĘ 

ZABAWY NAD MORZEM

ZADANIE NR 3

PODRÓŻOWANIE KOLEJĄ  (zachowanie  bezpieczeństwa swojego i innych podróżnych – audycja TVP )

TWOJA KOLEJ

ZADANIE NR 4

POSŁUCHAJ CO MÓWI KUBUŚ 

WAKACJE

ZADANIE NR 5 

WYKONAJ ZADANIE W KARTACH PRACY CZ.4 STR. 54-55 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )

 

15.06. 2020r PONIEDZIAŁEK

ZADANIE NR 1

WYSŁUCHAJ WIERSZA  B. SZELĄGOWSKIEJ PT: BEZPIECZNE WAKACJE

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?

− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje?

Co można robić, a czego nie wolno?

ZADANIE NR 2

OBEJRZYJ FILM EDUKACYJNY

BEZPIECZNE WAKACJE

ZADANIE NR 3

ZAGADKI SŁUCHOWE  ( DLA DZIECI MŁODSZYCH Z GRUPY SÓWKI)

ŚRODKI LOKOMOCJI

ZADANIE NR 4

ĆWICZENIA W DODAWANIU     (ZADANIE DLA DZIECI STARSZYCH Z GRUPY SŁONECZKA)

DODAWANIE W ZAKRESIE 10

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.52-53  ( ZADANIA WYKONUJĄ DZIECI STARSZE Z GRUPY SŁONECZKA )

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI ( Zadania dla dzieci z grup: “Słoneczka” oraz “Biedronki”)

– Dzieci przypominają sobie słówka z nazwami środków transportu, odtwarzając Means of transport”:

Scooter – hulajnoga, Bike – rower, Bus – autobus, Car – samochód, Train – pociąg, Tractor – traktor, Lorry – ciężarówka, Motor bike – motocykl, Wheel – koło

– Odtworzenie filmiku, nauka nowych słówek:

Fast – szybko, Slow – wolno, Big – duży, Small – mały.

– Wykonanie zadania z „English Play Box 3” s. 77.

 

PRACE EMILII

 

PRACE DOMINIKA

 

PRACE OSKARA

 

PRACE EMILII

 

TEMAT TYGODNIA: MIESZKAŃCY ŁĄKI

od 08.06.- 12.06. 2020r

 

 

08.06. 2020r  PONIEDZIAŁEK

 

WYSŁUCHAJ WIERSZA  I. SALACH PT: ŁĄKA

ZADANIE NR 1

Rozmowa na temat wiersza:
– O czym był wiersz?
– Jakiego koloru była łąka?
– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
– O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
– Co wydały motyle nad łąką?
– Kogo zaprosiły motyle na bal?

ZADANIE NR 2

POSŁUCHAJ PIOSENKI

BAL NA ŁĄCE

ZADANIE NR 3

A teraz kilka zagadek o mieszkańcach łąki ( dla dzieci starszych z grupy Słoneczka )

  • W czarne kropeczki spódniczkę ma siada na trawie panienka ta. /biedronka/
  • Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko, mają skrzydła kolorowe i małe czułki na głowie./motyle/
  • Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły, to dla dzieci robią miodek pracowite…/pszczoły/
  • Skaczą po łące , pływają w wodzie . Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie (żabki)
  • To jest takie dziwne zwierzę , bo ma tylko jedną nogę . Własny domek ma na grzbiecie, kto to jest , na pewno wiecie ? ( ślimak )
  • Chociaż są malutkie, bardzo pracowite. Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące.( mrówki )
  • Znacie takiego małego konika, który jest zielony, w trawie sobie cyka? (konik polny )

ZADANIE NR 4

GRA INTERAKTYWNA ( ćwiczymy spostrzegawczość )

ŁĄKA

ZADANIE NR 5 

DO WYKONANIA ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 49-51 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI ( zadania wykonują grupy Słoneczka oraz Biedronki)

– Odtwarzamy filmik z piosenką „Wheels on the Bus” – dzieci słuchają piosenki, uczą się pierwszych dwóch zwrotek.

The wheels on the bus go round and round

Round and round

Round and round

The wheels on the bus go round and round

All through the town

 

The doors on the bus go open and shut

Open and shut

Open and shut

The doors on the bus go open and shut

All through the town

– Dzieci przypominają sobie słówka z nazwami różnych środków transportu, odtwarzając Means of transport”, powtarzają za boxem:

Scooter – hulajnoga, Bike – rower, Bus – autobus, Car – samochód, Train – pociąg, Tractor – traktor, Lorry – ciężarówka, Motor bike – motocykl, Wheel – koło

– Wykonanie zadania z „English Play Box 3” s. 75.

09.06. 2020r  WTOREK

POZNAJEMY ROZWÓJ MOTYLA

 

„Bajeczka o motylku” czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl – WIERSZ + POMOCE – Przedszkolankowo

ZADANIE NR 1

WYSŁUCHAJ WIERSZA  B. FORMY PT : MOTYLE

 

Pytania do wiersza:
– Kto fruwał nad łąką?
– Jakie motyl ma skrzydła?
– Czy chciałbyś/ chciałabyś przez chwile zostać  cudnym motylem ?

Motyle –zaraz po chrząszczach stanowią drugą pod względem liczebności grupę owadów. Ciało motyli jest wyraźnie podzielone na trzy części: głowę, tułów i odwłok. Najbardziej charakterystycznym elementem motyli są ich szerokie i  symetrycznie barwne skrzydła, czyli wzorki po złożeniu skrzydeł pokrywają się. Większość postaci dorosłych motyli odżywia się nektarem kwiatów, przy okazji je zapylając.

ZADANIE NR 2

ZABAWA GRAFOMOTORYCZNA – RYSOWANIE MOTYLA ( rysowane wierszyki )

MOTYLEK

ZADANIE NR 3

ZOBACZ  PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ

CYKL ROZWOJU MOTYLA

ZADANIE NR 4 

UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY

MOTYLE NA ŁĄCE

ZADANIE NR 5

DO WYKONANIA ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR 47-48 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka )

 

10.06.2020r   ŚRODA

 ŻABA

 

 

ZADANIE NR 1

Posłuchajcie zagadki

W stawie nad ruczajem wieczorem kumkają.
I taki oto koncert dają: re re kum kum!          /żaby/

To już wiecie o czym będziemy dzisiaj rozmawiać. Tak o żabkach.

ZADANIE NR 2

ZOBACZCIE FILM EDUKACYJNY 

ŻABY

Kijanka to maleństwo żaby. Kiedy żaby chcą mieć dzieci, składają pod wodą jajeczka, które nazywamy skrzekiem. Takie jajeczka wyglądają jak maleńkie galaretkowe kulki i nie przypominają w niczym ptasich jajek. Ze skrzeku wykluwają się maciupeńkie czarne żyjątka, które wyglądają jak przecinki albo nutki. Dopiero kiedy zaczynają rosnąć, stają się podobne do dorosłej żaby. Znika ich ruchliwy ogonek, a wyrastają im płetwiaste łapki. I kto by powiedział, że z takiego niepozornego „przecinka” wyrośnie urodziwa żabka

ZADANIE NR 3 

DO WYKONANIA PRACA PLASTYCZNA ( do zrobienia pracy zapraszam też dzieci młodsze  z grupy Sówki )

ŻABA Z ROLKI

ZADANIE NR 4

ĆWICZ Z KUBUSIEM

KUBUŚ KARATEKA

ZADANIE NR 5

DO WYKONANIA ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 44- 46 ( zadania wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka)

ZADANIE NR 6 JĘZYK ANGIELSKI ( zadania wykonują grupy Słoneczka oraz Biedronki)

– Odtwarzamy filmik „Picture story”. Dzieci słuchają historyjki i obserwują obrazki (odczytujemy jej treść po polsku z tabeli).

– Wykonują zadanie z „English Play Box 3” s. 76.

 

12.06. 2020r   PIĄTEK

 

 BIEDRONKA

 

Kreskówka biedronka Premium Wektorów

ZADANIE NR 1

WYSŁUCHAJ OPOWIADANIA J. MODELSKIEJ PT: GDZIE SIĘ PODZIAŁY NASZE KROPECZKI?

Pytania do opowiadania, które zadaje rodzic dziecku;

  • Co przydarzyło się biedronkom?
  • Kto im pomógł?
  • co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?

ZADANIE NR 2

Dziś  trochę matematyki. Treść zadania tekstowego czyta rodzic, dziecko zapisuje działanie bądź w pamięci czy na palcach oblicza wynik działania

* Nad łąką fruwały 3 motyle i 4 biedronki. Ile owadów fruwało nad łąką?
* W zielonej trawie siedziało 5 żabek i 4 ślimaki. Ile zwierzątek było w trawie?
* Pola zerwała na łące 6 maków i 4 stokrotki. Z ilu kwiatów łąkowych składał się bukiet Poli dla jej mamy?
* Przy mrowisku było 10 mrówek. Pięć z nich odeszło do lasu. Ile mrówek zostało?

ZADANIE NR 3

WĘDRÓWKI SKRZATA BORÓWKI ( zapraszam dzieci młodsze z grupy Sówki do obejrzenia filmiku )

ŁĄKA

ZADANIE NR 4

NA JAKĄ GŁOSKĘ?  ( gra interaktywna )

ŁĄKA

ZADANIE NR 5 

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ. 4 STR. 47- 49 ( zadania wykonują dzieci z grupy Słoneczka )

 

 

TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

od 01.06. – 05.06. 2020r

 

  PONIEDZIAŁEK 

Dzień Dziecka – życzenia

 

CZERWIEC  – WPROWADZENIE  NAZWY NOWEGO MIESIĄCA  CZYTANIE GLOBALNE  – przypomnienie dziecku nazw minionych miesięcy

ZADANIE NR 1

ZAPRASZAM RODZICÓW DO POKAZANIA DZIECKU OBRAZKÓW  PRZEDSTAWIAJĄCYCH DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

 

        

   

Rodzic zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na obrazku, jak wyglądają, itp. Mówi, z jakiego kraju (kontynentu) pochodzą, w jakich domach mieszkają. Następnie zachęca dziecko, aby opowiedziało o sobie: przedstawiło się z imienia i nazwiska, gdzie mieszka , powiedziało co je cieszy, co lubi robić.

 

ZADANIE NR 2

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA FILMIKU EDUKACYJNEGO

MY DZIECI ŚWIATA

ZADANIE NR 3

WYSŁUCHAJ PIOSENKI

JESTEŚMY DZIEĆMI

ZADANIE NR 4

GRA INTERAKTYWNA

PODRÓŻ DZIECI ŚWIATA

WTOREK

KIEDY ŚMIEJE SIĘ DZIECKO,  ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT! – JANUSZ KORCZAK

CO TO JEST TOLERANCJA?

   

Kochane dzieci , czy wiecie co oznacza słowo TOLERANCJA?

Tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby! Przyjmujemy ją taką, jaką jest, nawet, jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda, czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny,tak również i każdy człowiek jest inny.  Wtedy gdy  ludzie wzajemnie sobie pomagają , troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów. 

ZADANIE NR 2

WYSŁUCHAJ OPOWIADANIA A. KOSSAKOWSKIEJ  ( o tolerancji )

DUŻE SPRAWY W MAŁYCH GŁOWACH

ZADANIE NR 3

GRA INTERAKTYWNA

DZIECI ŚWIATA – RYTMY

ZADANIE NR 4

ĆWICZ Z KUBUSIEM ( zapraszamy do zabawy również dzieci młodsze z grupy Sówki )

KUBUŚ BIEGACZ

ZADANIE NR 5 

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 35-36 ( wykonują dzieci starsze z grupy Słoneczka)

 

ŚRODA

ZADANIE NR 1

WYSŁUCHAJ WIERSZA W. FABERA PT: DZIECI ŚWIATA

Po wysłuchaniu wiersza rozmowa rodzica z dzieckiem na temat wiersza

  • Z czego śmiały się  dzieci afrykańskie i dlaczego?
  • Gdzie mieszkają Eskimosi?
  • O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
  • Co łączy dzieci na całym świecie?

 

ZADANIE NR 2

OBEJRZYJ PLANSZE

DZIECI ŚWIATA

ZADANIE NR 3

POKOLORUJ 

KOLOROWANKA DZIECI ŚWIATA

ZADANIE NR 4

ĆWICZ Z KUBUSIEM

KUBUŚ SIŁACZ

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.34 – 35   ( ćwiczenia wykonują dzieci z grupy Słoneczka )

 

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI  (dla grup “Słoneczka” oraz “Biedronki”)

– Odtwarzamy filmik Means of transport, dzieci poznają słówka z nazwami różnych środków transportu:

Scooter – hulajnoga,

Bike – rower,

Bus – autobus,

Car – samochód,

Train – pociąg,

Tractor – traktor,

Lorry – ciężarówka,

Motor bike – motocykl,

Wheel – koło

– Wykonanie zadań z „English Play Box 3” s. 71 i 72.

CZWARTEK

ZADANIE NR 1

 

Pomagamy windykować Towarzystwa Ubezpieczeniowe po Twoim wypadku. Chętnie odzyskamy Twoje pieniądze.: Co to jest odszkodowanie i komu się należy ? Co...

 

POZNAJEMY PIENIĄDZE

POSŁUCHAJ WIERSZA  I. FABISZEWSKIEJ PT: PIENIĄŻKI

Po wysłuchaniu  czas na rozmowę na temat wiersza. Zapytajcie dziec
– Na jaki cel zostały wykorzystane pieniądze, o których jest mowa w wierszu?
– Co robi  osoba, która nie ma pieniędzy?:
– Po co wkładamy pieniądze do skarbonki?
– Co to znaczy lokować pieniądze w banku?
– Do czego nie są nam potrzebne pieniądze?
ZADANIE NR 2
SAMODZIELNE WYKONANIE MONET PRZEZ DZIECI (  propozycja dla dzieci młodszych z grupy Sówki )
ODCISKANIE ICH W CIASTOLINIE LUB  PLASTELINIE
Zaproponujcie dzisiaj dzieciom stworzenie własnej , dawnej mennicy. Przygotujcie ciastolinę lub plastelinę, jednorazowe plastikowe noże i monety o różnych nominałach. Zadaniem dzieci jest formowanie z ciastoliny lub plasteliny kształtu koła, przyłożenie do niego monety i odcięcie niepotrzebnych kawałków. ciastoliny. Następnie należy z jednej i drugiej strony wykonać odcisk monet, a także opisać widoczne elementy. Możecie zwrócić uwagę dzieci na lustrzane odbicie liczb w ciastolinie.
DZIECI  STARSZE Z GRUPY SŁONECZKA WYKONUJĄ ZADANIA Z KARTY PRACY CZ.4 STR. 32- 33
ZADANIE NR 3
UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY
ZADANIE NR 4
ZOBACZ PREZENTACJE ( poznaj ich domy i zabawy )
ZADANIE NR 5
POSŁUCHAJ PIOSENKI MAJKI JEŻOWSKIEJ
PIĄTEK

ZADANIE NR 1

DZIŚ NA POWITANIE ZAPRASZAM DO  ZABAWY MUZYCZNO – RUCHOWĄ  DZIECI Z GRUPY SŁONECZKA I SÓWKI NA PODSTAWIE PIOSENKI  ( bo  każdy jest tak samo ważny )

CZY GRUBI CZY CHUDZI

ZADANIE NR 2

POZNAJEMY LITERĘ Ń

Dziecko ma przed sobą ilustrację konia i 3 kartoniki z literami  k –  o –  ń , określa  jaką głoskę słyszy na końcu wyrazu. Rodzic pokazuje i omawia wspólnie z dzieckiem wygląd tylko małej litery ń, zwracając uwagę na fakt, że wielka litera ń nie występuje w języku polskim. Dziecko rysuje literę  ń w powietrzu, na dywanie, a następnie  z kartoników układa wyraz

K O Ń

Zestaw Kolorowych Naklejek dla Dzieci - K00003

Zabawa  w wyszukiwanie wyrazów w których słychać głoskę ń  : słoń, jeleń, dłoń, leń itp.

Do wykonania zadanie w karcie pracy cz.4 str.86

ZADANIE NR 3

PISZEMY LITERĘ W LINIATURZE 

LITERA Ń

ZADANIE NR 4

ZABAWA DYDAKTYCZNA  LICZYMY ( dla dzieci  młodszych z grupy Sówki )

Do zabawy będzie potrzebna kostka do gry.
Dziecko z rodzicem rozgrywają̨ turniej z kostką. Rzucają̨ kostką w parach. Zwycięzcą zostaje osoba, która wyrzuciła więcej oczek (rodzic nie wyręcza dziecka w liczeniu oczek).

ZADANIE NR 5
WYKONAJ ZADANIA  W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 34- 35
PRACE MAI

PRACE LENY

 

PRACE  MAI

 

PRACE  OSKARA

PRACE FABIANA

PRACE OSKARA

 

PRACE EMILII

PRACE ZOSI

 

PRACE IGORA

 

25.05.- 29.05. 2020r 

TEMAT TYGODNIA: MAMA JEST NAJWAŻNIEJSZA

 

 

29.05. 2020r

ZADANIE NR 1

ZAPOZNANIE Z  LITERĄ Ć ć WIELKĄ I MAŁĄ NA PODSTAWIE WYRAZU ĆMA

WYSŁUCHAJ WIERSZA M.JANKOWIAKA 

Rozmowa na temat wysłuchanego utworu

  • Jaki owad wleciał do domu?
  • W co wpadła ćma?
  • O jakiej porze latają ćmy?
  • Co słyszysz  na początku wyrazu: ĆMA?

Zabawy z literą ć

Rodzic demonstruje dziecku małą i wielką literę ć, następnie proponuje zabawę w wyszukiwanie wyrazów, w których słychać głoskę ć: liść, kość, płoć

ZOBACZ JAK WYGLĄDA ĆMA NA FILMIKU

ALFABET Z LITERĄ Ć

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.85

ZADANIE NR 2

UCZYMY SIĘ PISAĆ  LITERĘ  W LINIATURZE

LITERA Ć

ZADANIE NR 3

DOKOŃCZ ZDANIE

MOJA MAMA

ZADANIE NR 4

ZABAWY Z LULKIEM 

DNI TYGODNIA

28.05. 2020r

ZADANIE NR 1

POZNAJEMY LICZBĘ 14

  •  POZNANIE ZNAKU GRAFICZNEGO LICZBY 14
  • OKREŚLENIE MIEJSCA LICZBY W CIĄGU  LICZBOWYM
  • PRZELICZANIE I SUMOWANIE W ZAKRESIE 14

Do zabawy matematycznej przygotowujemy dla dziecka kubek i 14 guzików

Rodzic kładzie na stole  kubek i 14 guzików, prosząc by dziecko zamknęło oczy. Wrzuca do kubka  5 guzików, a dziecko liczy liczbę stuknięć i odgaduje ilość wrzuconych guzików. Na polecenie rodzica  otwiera oczy i wrzuca do kubka taką samą ilość guzików, po czym liczy,  ile jest wszystkich razem w kubku ( 10 ) a ile zostało na stole ( 4) . Po przeliczeniu wszystkich guzików, których razem jest 14, rodzic demonstruje wygląd liczby 14 i objaśnia , że cyfra 14  jest  liczbą parzystą.  Dziecko kreśli  liczbę 14 w powietrzu, palcem na stole, a na koniec układa z patyczków poznaną liczbę.

Do wykonania zadania w karcie pracy  cz. 3 str.92

ZADANIE NR 2

POSŁUCHAJ PIOSENKI

MOJA WESOŁA RODZINKA

ZADANIE NR 3

UŁÓŻ PUZZLE FAKTORY

RODZINA

ZADANIE NR 4

UTRWALAMY LITERY

ALFABET + LITERY+ OBRAZEK

ZADANIE NR 5

ZABAWA EDUKACYJNA

GDZIE UKRYŁY SIĘ GŁOSKI?

27.05. 2020r 

 

ZADANIE NR 1 

WYSŁUCHAJ OPOWIADANIA  R. PIĄTKOWSKIEJ   ( audycja TVP )

ZAPACH MAMY

ZADANIE NR 2

PORTRET MOJEJ MAMY

Zachęcam dzieci do namalowania farbami portretu swojej mamy. Pamiętajmy o proporcjach: głowa, szyja, ramiona, zaznaczamy szczegóły: kolor oczu, włosów itp.

ZADANIE NR 3

GRA INTERAKTYWNA 

MOJA RODZINA

ZADANIE NR 4 

ZABAWY Z KUBUSIEM  ( zabawa edukacyjna)

MISTRZ KANAPKA

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR.30-31

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI

Odtwarzamy filmik z historyjką:

– Picture story – Mabel and animals.

– Dzieci wykonują mini book „English Play Box 3” str. 69.

 

 

26.05. 2020r  WTOREK

ŚWIĘTO MOJEJ MAMY

NAJWAŻNIEJSZA JEST RODZINA – DZIECI STARSZE – Wtorek 26.05.2020

 

 

ZADANIE NR 1

ROZWIJAMY MOWĘ I MYŚLENIE  ( wytnij  i  ułóż wyrazy  )

NAJBLIŻSZE OSOBY

ZADANIE NR 2

POKOLORUJ OBRAZEK WG. KODU

SERCE DLA MAMY

ZADANIE NR 3

UŁÓŻ PUZZLE

MAMA

ZADANIE NR 4

ĆWICZ Z KUBUSIEM

KUBUŚ W PARKU

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 28-29

 

25.05. 2020 r  PONIEDZIAŁEK 

ZADANIE NR 1

Wiersz pt: Dla mamy

Dla mamy  autor I. Landau

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk

Dla ciebie słońce i chmury

Dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty

Jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

Dziś, jutro i codziennie.

Proszę dzieci , aby go zapamiętały. Prośba też do Tatusiów,  żeby wraz z dzieckiem ćwiczyli wiersz, by w dniu swojego święta każda Mama mogła usłyszeć wierszyk recytowany przez ukochane dziecko.

ZADANIE NR 2

PIOSENKA DLA MAMY

KOCHAM CIĘ MAMO

ZADANIE NR 3

PRACA PLASTYCZNA – LAURKA

DLA MAMY

ZADANIE NR 4

ZAPRASZAM DO GRY INTERAKTYWNEJ

DOM RODZINNY

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY  CZ.4 STR 26-27

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI

– Dzieci powtarzają wyrazy z nazwami zwierząt wiejskich:

pig – świnia, cow – krowa, goat – koza, horse – koń.

– Następnie słuchają nagrania i powtarzają wszystkie nazwy:

mommy, daddy, baby,

cow – krowa, calf – ciele,

sheep – owca, lamb – jagnię,

chicken – kurczak, chick – kurczątko,

duck – kaczka, duckling – kaczątko

– Wypychają szablony zwierząt z „English Play Box 3” str. 67. Wraz z rodzicem lub rodzeństwem mogą pobawić się w teatrzyk paluszkowy.

– Wykonują medal dla mamy z „English Play Box 3” s. 87.

22.05. 2020r

PRACE ZOSI

PRACE OSKARA

PRACE LENY

PRACE EMILII

PRACE OSKARA

 

18.05.  – 22.05. 2020 r

TEMAT TYGODNIA: NASZE  ULUBIONE KSIĄŻKI

 

 

 

22.05. 2020r

DRODZY RODZICE!

 „CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”
Badania potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:

  1. Buduje więź pomiędzy rodzicem  i dzieckiem zaspokaja potrzeby emocjonalne
  2. Wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości
  3. Uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu
  4. Przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania
  5. Uczy myślenia
  6. Rozwija wyobraźnię
  7. Poprawia koncentrację
  8. Ćwiczy pamięć
  9. Przynosi wiedzę ogólną
  10. Ułatwia naukę
  11. Uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną
  12. Rozwija poczucie humoru
  13. Jest znakomitą rozrywką
  14. Zapobiega uzależnieniu od mediów
  15. Chroni przed kwestionowanymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej
  16. Pomaga w rozwiązywaniu problemów
  17. Jest zdrową ucieczką od nudy
  18. Jest profilaktyką działań aspołecznych
  19. Kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy

„Czytanie dzieciom i ograniczenie korzystania z mediów elektronicznych to najlepsza inwestycja w ich przyszłość.”  Jim Trelease

ZADANIE NR 1

ZAPOZNANIE Z LITERĄ Ź ż WIELKĄ I MAŁĄ NA PODSTAWIE WYRAZU ŹREBAK

WYSŁUCHAJ WIERSZA  M. BOGDANOWICZ  

Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Kto to jest źrebak?
  • Co robi źrebak?
  • Czy lubisz wykonywać takie czynności jak źrebak

Analiza i synteza słuchowa wyrazu źrebak

Podział wyrazu źrebak na sylaby i głoski. Następnie dziecko określa głoskę w nagłosie i oznacza ją w schemacie wyrazowym kolorem niebieskim. Rodzic wskazuje, iż głoska ź jest spółgłoską i prezentuje wielką i małą literę ź. Pyta, jaką inną literę  przypomina ( z, Z ), określa czym się od nich różni.

Zabawa rozwijająca słuch fonemowy : Czy to z, ż, ż ? 

Dziecko na kartce pisze poznane wcześniej litery: z, ź, ż . Rodzic wymienia wyrazy, a zadaniem dziecka jest podniesienie kartonika z odpowiednią literą. Przykładowe wyrazy:

litera z: zebra, znak, zegar, zając, zamek

litera ż:  żaba, żyrafa, żółw, żarówka, żelazko

litera ź:  źrebak, źródełko, źdźbło

Do wykonania zadanie w karcie pracy cz.4 str. 84

ZADANIE NR 2

UCZYMY SIĘ PISAĆ  W LINIATURZE

 LITERA Ź

ZADANIE NR 3

ZABAWY Z KUBUSIEM

KUBUŚ TAŃCZY

ZADANIE NR 4

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR. 24- 25

 

21.05. 2020r

 

 

 

ZADANIE NR 1

ODGADNIJ Z JAKICH BAŚNI POCHODZĄ TE REKWIZYTY ( zabawa interaktywna )

NAJPIĘKNIEJSZE BAŚNIE

ZADANIE NR 2

POZNAJEMY ( filmik edukacyjny )

ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK

ZADANIE NR 3

POZNAJEMY LICZBĘ 13

  • POZNANIE ZNAKU GRAFICZNEGO LICZBY 13
  • OKREŚLENIE MIEJSCA LICZBY W CIĄGU LICZBOWYM
  • DOLICZANIE  ELEMENTÓW

Na początku zabawy przygotowujemy 10 papierowych wyciętych kółek  koloru żółtego i 3 kółka koloru niebieskiego . Zadaniem dziecka jest przeliczenie wszystkich kółek , zaznaczając przy tym, ile jest kółek żółtych, a ile niebieskich. Podaje ich sumę  ( 13 ) . Rodzic prezentuje zapis graficzny liczby, dziecko opisuje 13  jako nową liczbę, wskazuje jej miejsce w ciągu liczbowym, a następnie rozkłada na składniki 10 i 3.  Dziecko określa,  że liczba 13 jest liczbą nieparzystą. Rodzic proponuje dziecku  13:  przysiadów, podskoków, klaśnięć w dłonie. Na koniec zabawy można dziecku zaproponować ulepienie z plasteliny liczbę 13

Do wykonania zadania w karcie pracy cz.3 str. 91

ZADANIE NR 4

OGLĄDAJ BAJKĘ Z KUBUSIEM

SŁOŃCE

 

20.05. 2020r 

ZADANIE NR 1

OBEJRZYJ FILMIK O ŚWINCE  PEPPA

BIBLIOTEKA

ZADANIE NR 2

WYKONAJ ZAKŁADKĘ DO KSIĄŻKI WG WZORU

 

ZADANIE NR 3

UTRWALAMY NAZWY MIESIĘCY

12 MIESIĘCY

ZADANIE NR 4

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR 22-23

 

19.05. 2020r  

Od 1 marca rozpoczął się w naszej szkole Wielki Konkurs Czytelniczy. Dzieci czytają książki, podają liczbę przeczytanych stron. Wszystko to skrupulatnie zapisu

 

 

ZADANIE NR 1

PREZENTACJA MULTIMEDIALNA

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

ZADANIE NR 2

UŁÓŻ PUZZLE

KUCYK POSTAĆ Z BAJKI

ZADANIE NR 3

ĆWICZ  Z KUBUSIEM

KUBUŚ W DOMU

ZADANIE NR 4

UTRWALAMY

SAMOGŁOSKI

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR. 20 – 21

ZADANIE 6 – JĘZYK ANGIELSKI

– Dzieci oglądają i słuchają “Picture story – Mabel and animals”.

– Wykonanie zadania „English Play Box 3” str. 65 i 66.

– Utrwalenie nazw zwierząt wiejskich: pig – świnia, cow – krowa, goat – koza, horse – koń.

18. 05. 2020 r. 

ZADANIE NR 1

 WIERSZ J. HUSZCZA PT : SKARGA KSIĄŻKI

Rozmowa  na temat treści wiersza, ocena postawy bohaterów, prezentacja prawidłowego odkładania książek na półkę.

ZADANIE NR 2

UŁÓŻ PUZZLE

KSIĄŻKA

ZADANIE NR 3

WYSŁUCHAJ PIOSENKI 

BAJECZKI

Rozmowa na temat treści piosenki:

  • Gdzie mieszkają książki?
  • Kogo można znaleźć w książkach?
  • Jakie mamy korzyści z czytania książek?

ZADANIE NR 4

DODAJ I POLICZ

DODAWANIE W ZAKRESIE 10

ZADANIE NR 5 

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR 18-19

 

ZADANIE NR 6 – JĘZYK ANGIELSKI

– Dzieci powtarzają wyrazy z nazwami zwierząt wiejskich:

pig – świnia, cow – krowa, goat – koza, horse – koń.

– Następnie słuchają nagrania i powtarzają wszystkie nazwy :

mommy, daddy, baby,

cow – krowa, calf – ciele,

sheep – owca, lamb – jagnię,

chicken – kurczak, chick – kurczątko,

duck – kaczka, duckling – kaczątko

– Wykonanie zadania „English Play Box 3” str. 64.

 

PRACE NATANA

 

PRACE OSKARA

PRACE ZOSI

PRACE EMILII I PAULINY 

PRACE LENY

PRACE  MAI!!!

11.05. – 15.05. 2020r

TEMAT TYGODNIA: MALI  ODKRYWCY

 

15.04. 2020r    

ZADANIE NR 1

POZNAJEMY LITERĘ  Ś ś WIELKĄ I MAŁĄ  ( na podstawie wyrazu ślimak)

 WIERSZ M. JANKOWIAK PT: ŚLIMAK

Dziecko omawia treść wiersza, wymienia głównego bohatera , który w nim występuje
– prezentacja  wyglądu wielkiej i małej litery ś – pozwalamy na swobodne wypowiedzi dziecka,  jaką literę   przypomina ( s) Rodzic zwraca uwagę na to, jak znacząca jest mała kreseczka w języku polskim.
–  analiza i synteza słuchowa wyrazu ślimak  dziecko dzieli wyraz na sylaby    śli – mak ,  następnie  na głoski  ś-l-i -m-a-k . Dziecko wymienia inne wyrazy w których słychać głoskę ś na początku : śliwka, śnieg, świnia, w środku wyrazu np: maślak, głośno,  oraz na końcu : ptyś, ryś
– budowanie schematu wyrazu ślimak – rodzic  przygotowuje białe kartoniki, a dziecko układa tyle kartoników ile słyszy głosek, wymawia głośno wskazując kolejno kartoniki.
Dla chętnych dzieci zadanie z karty pracy cz.4 str.83

ZADANIE NR 2

UCZYMY SIĘ PISAĆ

LITERA Ś

ZADANIE NR 3

LITERA Ś ( bajka edukacyjna )

ALFABET

ZADANIE NR 4

GRA INTERAKTYWNA

ZAGUBIONE KSZTAŁTY

ZADANIE NR 5

KUBUŚ ZAPRASZA DO ZABAWY

PUZZLE

 

14.05. 2020r   

ZADANIE NR 1  

POZNAJEMY LICZBĘ 12

  • POZNANIE ZAPISU LICZBY 12
  • SPRAWNE LICZENIE, POSŁUGIWANIE SIĘ LICZEBNIKAMI PORZĄDKOWYMI I GŁÓWNYMI W ZAKRESIE 12
  • UKŁADANIE LICZBY OD 1-12 W KOLEJNOŚCI ROSNĄCEJ

Rodzic mówi dziecku, że liczba 12 to liczba miesięcy, liczba godzin na zegarze, to 12 gwiazdek na fladze Unii Europejskiej.  Demonstruje  zapis liczby 12, dziecko mówi z czym się ta liczba mu kojarzy. Następnie rodzic kreśli liczbę  12   na dużej kartce, a potem  razem z dzieckiem w powietrzu.  Zachęca dziecko do rozłożenia liczby na składniki, czyli 10 i 2, oraz do przeliczania na liczmanach -mogą to być wcześniej przygotowane kartoniki od 1 – 12 Dziecko porządkuje kartoniki wg. kolejności rosnącej nazywając po kolei każdą liczbę.

DO WYKONANIA ZADANIE Z LICZBĄ 12 W KARCIE PRACY CZ.3 STR.90

ZADANIE NR 2

GRA EDUKACYJNA 

KUBUŚ NA TROPIE

ZADANIE NR 3

ZABAWA INTERAKTYWNA

UKRYTE DZIAŁANIA

ZADANIE NR 4

PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM EKSPERYMENT WPROWADZAJĄCY DZIECI W ŚWIAT NAUK PRZYRODNICZYCH

SKĄD TYLE PIANY

ZADANIE NR 5 

ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR 16-17

 

13.05.2020 r. 

ZADANIE NR 1

NA POWITANIE ZABAWA W KODOWANIE

ZADANIE NR 2

ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY KREATYWNEJ „ BARWIENIE SOLI” EKSPERYMENT NA PODSTAWIE FILMIKU EDUKACYJNEGO

Kolorową sól można przesypać do słoiczka warstwami i mamy prezent

ZADANIE NR 3

GIMNASTYKA

ZADANIE NR 4

PROPOZYCJE DO WYKONANIA LICZMANÓW ( do zabaw matematycznych )

ZADANIE NR 5

WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY CZ.4 STR- 14-15

 

12. 05. 2020 r. 

ZADANIE NR 1

POZNAJEMY ŚWIAT PRZY POMOCY ZMYSŁU, WZROKU, SŁUCHU, WĘCHU I DOTYKU
WIERSZ B. FORMY: PATRZE I SŁUCHAM

MAMY OCZY DO … PATRZENIA
MAMY USZY DO … SŁUCHANIA
JĘZYK ZAŚ DO… PRÓBOWANIA
A NOS MAMY DO… WĄCHANIA
RĘKOMA SWYMI BADAMY
WSZYSTKO CZEGO … DOTYKAMY
A GDY PRZY TYM NASZĄ
GŁOWĘ ZAANGAŻUJEMY
TO BEZ TRUDU WNET ZAGADKI
WSZYSTKIE ROZWIĄŻEMY

Po wysłuchaniu wiersza rodzic pyta dziecko, jakie zmysły są nam potrzebne do rozwiązywania zagadek? Dziecko wymienia: wzrok, słuch, smak, węch, dotyk.

ZADANIE NR 2

UPORZĄDKUJ LICZBY – ZABAWA INTERAKTYWNA

ZADANIE NR 3
GIMNASTYKA Z KUBUSIEM

ZADANIE NR 4
WYKONAJ ZADANIA W KARCIE PRACY STR 12- 13

Zadanie 5 : JĘZYK ANGIELSKI

– Słuchanie piosenki „On the farm”. Powtórzenie nazw zwierząt wymienionych w piosence:

pig – świnia, cow – krowa, horse – koń, sheep – owca, chicken – kurczak.

Wykonanie zadania z „English Play Box 3”, str. 60 – 63.

Pages: 1 2 3 4 5 6

Skip to content