MISIE 2023/2024

 

 

 

 

 

 

 

 

ŚNIADANIE WIELKANOCNE / POSZUKIWANIE ZAJĄCZKA

26 Marca wspólnie zjedliśmy uroczyste Śniadanie Wielkanocne w obecności Naszych Pań oraz Pani Dyrektor. A po nim poszliśmy szukać Zajączka i prezentów jakie dla Nas zostawił w ogrodzie przedszkolnym.

 

POWITANIE WIOSNY / ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA

21 Marca pożegnaliśmy panującą Nam – panią Zimę i przywitaliśmy jej siostrę Wiosnę. Były wspólne zabawy, pochód z Marzanną wkoło przedszkola a także topienie jej w misce wody na placu przedszkolnym.  Tego Dnia obchodziliśmy także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa, który symbolicznie uczciliśmy ubraniem kolorowych skarpetek symbolizujących ten dzień.

 

 

WARSZTATY ROBIENIA LIZAKÓW

12 Marca odbyły się u nas w przedszkolu warsztaty lizaków. Mieliśmy okazję stworzyć własnego lizaka pod czujnym okiem Pań z “Bombona”. Panie pokazały nam cały proces powstawania lizaka od momentu karmelu bo kolorową masę, za na końcu – sami mogliśmy pobawić się w cukiernika i zrobić sobie własnego lizaka.

 

 

DZIEŃ KOBIET

8 Marca – Wszystkie Kobiety i te małe i duże, miały swoje święto. Z tej okazji koledzy z grupy wręczyli Nam i małym kobietkom prezenty, wykonaliśmy zdjęcia w foto ramce a także pomalowaliśmy paznokcie, w formie obrazka. Były życzenia, kwiaty i laurki i mnóstwo radości.

 

WALENTYNKI 

14 lutego wypadają Walentynki, czyli święto wszystkich Zakochanych, w Naszym Przedszkolu również okazywaliśmy sobie w tym dniu (i nie tylko), swoją sympatię, uśmiech, przytulasa. Zawitał do Nas Amorek, który miał dla nie których specjalną przesyłkę od Kogoś Kto w tym dniu szczególnie chciał pokazać, że kogoś lubi.

 

BAL KARNAWALOWY

13 Lutego Nasze Przedszkole zamieniło się w krainę zabawy, były tańce, zabawy przy muzyce i mnóstwo dobrej zabawy a wszystko to w otoczeniu postaci z bajek i animatora.

 

 

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

W lutym obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Dzieci poznały zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i dowiedziały się że bardzo ważne jest aby korzystały z niego pod okiem opiekuna, bo nigdy nie wiadomo kto jest po drugiej stronie ekranu.

 

 

Projekt “Z Kicią Kocią maluchy zamieniają się w zuchy” Moduł V 

https://p19.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2024/02/Regulamin-oraz-zadania-Z-Kici%C4%85-Koci%C4%85-maluchy-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-w-zuchy.pdf

  • KICIA KOCIA I STRASZNA BURZA
    • Rozmowa na temat treści książki.
    • „Wskazówki Kici Koci” – rozmowa kierowana na temat tego, czego należy unikać podczas burzy, a jakie zachowania są odpowiednie. Można wykorzystać do tego obrazki z książki.
    • „Czy to słyszysz?” – rozwiązywanie zagadek słuchowych związanych z odgłosami zjawisk przyrodniczych: burza, ulewny deszcz, wiatr, grad, mżawka itp..
    • „Krople deszczu” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń liczbowych. Nauczyciel prezentuje planszę z wybraną liczbą kropelek deszczu
    • „Kicia Kocia w czasie deszczu”- zadanie polega na nazywanie poszczególnych elementów garderoby dzieci potrzebnych w czasie deszczu.
    • „Idzie burza” – zabawa muzyczno-ruchowa pt. „Idzie Burza”
    • „Balonowa burza” – zabawa muzyczno-ruchowa z reagowaniem na sygnał dźwiękowy oraz z wykorzystaniem chusty animacyjnej, a także balonów.
    • Burza w woreczku – zabawa ze słomką. Dmuchanie do woreczka, w którym znajdują się pocięte kawałki bibuły i obserwowanie co się dzieje gdy dmuchamy w słomkę

 

 

Projekt “Z Kicią Kocią maluchy zamieniają się w zuchy” Moduł IV 

https://p19.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2024/02/Regulamin-oraz-zadania-Z-Kici%C4%85-Koci%C4%85-maluchy-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-w-zuchy.pdf

  • KICIA KOCIA. ZIMA
    • Rozmowa na temat treści książki.
    • „Sporty zimowe” – rozmowa na temat popularnych sportów uprawianych w warunkach zimowych np. narciarstwo, łyżwiarstwo, saneczkarstwo, hokej na lodzie itp. w oparciu o ilustracje. Naśladowanie poruszania się sportowców uprawiających daną dyscyplinę.
    • „Piruety łyżwiarza” – odwzorowanie figury przedstawionej przez nauczyciela
    • „Śnieżynki” – za pomocą kleju nauczyciel tworzy na kartce wzór śnieżynki, następnie dziecko obsypuje solą miejsca, w których jest klej. Po zdmuchnięciu nadmiaru soli, ukaże się piękny wzór śnieżynki.
    • „Zabawy śnieżkami” – zabawy kulkami z papieru
    • „Zabawa śniegiem” – Dotykamy śnieg – sprawdzamy czy jest zimny czy ciepły. Rozmowa jaki jest śnieg i co idzie z niego zrobić, próbujemy zrobić kulkę, malujemy śnieg farbkami , obserwujemy co się stanie ze śniegiem w ciepłym i zimnym pomieszczeniu.
    • Zabawa – zabawy na śniegu: robimy aniołka, kulamy kulę oraz lepimy bałwanka.
    • „Śnieżne eksperymentowanie” – wykonanie eksperymentów z prawdziwym śniegiem: „Jaki jest śnieg?” – określanie właściwości śniegu: koloru, zapachu, ciężkości, temperatury na podstawie doświadczeń dzieci oraz na postawie bieżącej obserwacji śniegu.
    • „Brudny czy czysty śnieg?” – dzieci wkładają do miski śnieg, obserwują jakie zmiany zachodzą, gdy lód się topi. Przedszkolaki na podstawie obserwacji próbują odpowiedzieć na pytanie: czy śnieg jest czysty czy brudny?
    • „Rozpuszczony śnieg” – polewanie bryły śniegu przy pomocy ciepłej wody. Wyciąganie wniosków, odpowiadanie na pytanie: dlaczego śnieg się topi?

 

Projekt “Z Kicią Kocią maluchy zamieniają się w zuchy” Moduł III

https://p19.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2024/02/Regulamin-oraz-zadania-Z-Kici%C4%85-Koci%C4%85-maluchy-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-w-zuchy.pdf

  • KICIA KOCIA GOTUJE
    • Rozmowa na temat treści książki.
    • „Dzień Mycia Rąk”– uwrażliwienie dzieci na higienę mycia rąk, w kontekście bajki, zwłaszcza przed dotykaniem produktów spożywczych, jedzenia. Zaprezentowanie dzieciom etapów prawidłowego mycia rąk.
    • Zapoznanie ze zdrowym odżywianiem – rozmowa na temat co szkodzi a co pomaga naszym zębom, przyporządkowanie obrazków zdrowego i niezdrowego jedzenia do zdrowego i chorego ząbka.
    • Co potrzebne nam w kuchni? Z kim gotuję? „Gotujemy zupę” przeliczamy i segregujemy elementy  sztućce.
    • Uwaga gorące – zimne – rozmowa na temat niebezpieczeństw podczas gotowania
    • „Smakowite zagadki” – odgadywanie o jakim warzywie/owocu mowa w zagadce.
    • Co to za warzywo? – rozpoznawanie warzyw po smaku
    • „Mój fartuszek” – kolorowanie fartuszków – praca plastyczna – ozdabianie narysowanych na kartce fartuszków.
    • „Pyszne improwizacje” – masażyk „Robimy ciasto”.

 

 

Projekt “Z Kicią Kocią maluchy zamieniają się w zuchy” Moduł II

https://p19.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2024/02/Regulamin-oraz-zadania-Z-Kici%C4%85-Koci%C4%85-maluchy-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-w-zuchy.pdf

  • KICIA KOCIA SPRZĄTA
    • Rozmowa na temat treści książki.
    • „Co pomoże nam w sprzątaniu?” – rozwiązywanie zagadek z wykorzystaniem obrazków lub prawdziwych przedmiotów. Nauczyciel przedstawia różne przedmioty – niezbędne do sprzątania, ale i takie, które do tego nie służą. Zadaniem dzieci jest wyodrębnienie tych rzeczy, które pomagają w dbaniu o dom oraz podanie ich nazwy.
    • „Wielkie Kiciowe Sprzątanie” –porządkowanie sali przedszkolnej: mycie stolika, rozwieszanie prania na sznurkach, zamiatanie podłogi, odkurzanie, itp. Rozmowa z dziećmi na temat tego, co zmieniło się po posprzątaniu pomieszczenia.
    • „Jeden, dwa i trzy – liczysz Ty” – porządkowanie sali można wykorzystać jako sposób do nauki/utrwalania liczenia. Przeliczanie zabawek w sali – na miarę możliwości dzieci. Określanie czego jest więcej, czego mniej.
    • „Pomocnicy – ogrodnicy” – usuwanie patyków, sprzątanie śmieci.
    • „Domowe obowiązki” – rozmowa z przedszkolakami na temat tego, jakie obowiązki mogą wykonywać dzieci w ich wieku.
    • „Strażnicy porządku” – sprzątanie zabawek po zabawie.

 

 

Projekt “Z Kicią Kocią maluchy zamieniają się w zuchy” Moduł I 

https://p19.miastorybnik.pl/wp-content/uploads/2024/02/Regulamin-oraz-zadania-Z-Kici%C4%85-Koci%C4%85-maluchy-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-w-zuchy.pdf

  • KICIA KOCIA W PRZEDSZKOLU
    • Rozmowa na temat treści książki.
    • „Kim jest Kicia Kocia?” – opisywanie postaci głównej bohaterki oraz jej przyjaciół.
    • „Kicia Kocia to ja” – wykonanie pracy plastycznej prezentującej postać Kici Koci).
    • „Z Kicią Kocią wiem, jak zachować się” – stworzenie Kodeksu Przedszkolaka
    • „Mój dzień w przedszkolu” – zapoznanie ze schematem dnia w przedszkolu
    • „Zwiedzam wszystkie kąty z Kicią Kocią” – omówienie poszczególnych pomieszczeń w przedszkolu.

 

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

23 stycznia nasze “Misiaki” miały swój debiut na wielkiej scenie. Wystąpiły z piosenkami z okazji Dnia Babci i Dziadka. Pierwszy

 występ był bardzo udany a wszystkim Babciom i Dziadkom składamy jeszcze raz najlepsze życzenia.

 

WIGILIJKA

Po Jasełkach nasze przedszkolaki miały okazję uczestniczyć w uroczystym obiedzie wigilijnym oraz wspólnym kolędowaniu.

 

JASEŁKA

18 Grudnia w Naszym Przedszkolu obyły się jasełka dla dzieci przeprowadzone przez personel przedszkola oraz chętnych rodziców. Było wesoło, świątecznie oraz uroczyście.

 

 

 

ZAJĘCIA OTWARTE

W dniu 15 grudnia mieliśmy okazję spędzić trochę czasu z Naszymi Rodzicami. na początku zaprezentowaliśmy im co już umiemy, następnie zaprosiliśmy do wspólnej zabawy ruchowej i na końcu wykonaliśmy przepiękne ozdoby bożonarodzeniowe.

 

 

ODWIEDZINY MIKOŁAJA

6 Grudnia zawitał do Nas Gość Specjalny, którego dzieci wypatrywały od kilku dni… Święty Mikołaj:)). Dzieci przywitały g piosenką, było również pamiątkowe zdjęcie oraz to na co czekały najbardziej… prezenty:)

 

 

4 grudnia – Dzień GÓRNIKA “Barbórka” 

4 grudnia z okazji Dnia Górnika zawitali do nas Górnicy. Pokazali nam, na czym polega ich ciężka  praca oraz jak wygląda ich strój, zarówno “roboczy” jak i “wizytowy”. Mieliśmy okazję uczestniczyć w zabawach przez nich zorganizowanych, takich jak świecenie latarką, zbieranie węgla do wagonika oraz przymiarka kasku., czy oglądanie narzędzi, których na co dzień używają.

 

 

 

 

ANDRZEJKI 

W ostatnim dniu listopada świętowaliśmy także Andrzejki. Było dużo zabaw, “czarowania”, tańczenia i latania na miotle, zabaw z butelką w odgadywanie zawodów a także szukanie z latarką skarbów,

a przede wszystkim było mnóstwo zabawy.

 

25 listopada – Dzień Pluszowego Misia

W ostatnim tygodniu obchodziliśmy także Dzień Pluszowego Misia. Odwiedził nas Miś, który miał dla nas zadania, które chętnie wykonywaliśmy. Dowiedzieliśmy się czym się rożni miś pluszowy od prawdziwego niedźwiedzia a także jak powstał przyjaciel dzieci – Pluszowy Miś. Na końcu odkryliśmy z misiem skarb, którym był słodki poczęstunek i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia z misiem.

 

 

 

20 listopada – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

W tym Dniu dzieci poznały Prawa każdego Dziecka a także obowiązki z nimi związane. 

17 Listopada – Dzień Wcześniaka

17 Listopada obchodziliśmy “Dzień Wcześniaka”. Dzieci dowiedziały się kim jest wcześniak oraz jak pielęgnować i opiekować się maluszkiem. Wykonaliśmy kilka zadań związanych z tematyką zajęć, m.in.: przeliczanie skarpetek czy też ich ubieranie, a na końcu zrobiliśmy sobie własne fioletowe skarpetki oraz pamiątkowe zdjęcie.

 

11 Listopad – ŚWIĘTO  NIEPODLEGŁOŚCI

W piątek, Nasze Przedszkole nabrało biało – czerwonych barw. Świętowaliśmy Dzień Niepodległości. W ramach ogólnopolskiej akcji “Szkoła do Hymnu” o godzinie 11.11 wszystkie przedszkolaki odśpiewały Hymn. Również i my włączyliśmy się do tej akcji.

 

CZYSTE  ZĘBY

W ramach tygodnia “czystości” dowiedzieliśmy się też ile zębów ma człowiek, jak o nie dbać oraz co im szkodzi. Podczas zajęć w formie teatrzyku dowiedzieliśmy się co nam jest potrzebne by umyć zęby oraz jak to prawidłowo zrobić. Posegregowaliśmy oraz przeliczyliśmy te przedmioty a na koniec wykonaliśmy z nich pracę plastyczną oraz zatańczyliśmy do piosenki “Szczotka, pasta…”.

 

TYDZIEŃ CZYSTOŚCI

W tym tygodniu mieliśmy temat “czystość”. Poznaliśmy podstawowe środki czystości. Podczas zabawy posegregowaliśmy je oraz przeliczyliśmy. Nauczyliśmy się poprawnego mycia rączek oraz stworzyliśmy własną instrukcję. A na końcu mieliśmy okazję porównać się z ręczniczkami, kto jest większy, a także uczyliśmy się je składać.

 

 

DZIEŃ KUNDELKA

25 pażdziernika obchodziliśmy Dzień Kundelka. Uczyliśmy się jak dbać o pieski oraz jak reagować na nieznane nam pieski. Uskładaliśmy puzzle a także wysłuchaliśmy historii pieska oraz tego jak dbać o swojego pupila.

 

 

DZIEŃ LISTONOSZA I POCZTY POLSKIEJ

18 Października odchodziliśmy także Dzień Listonosza i Poczty Polskiej. Dzieci poznały postać Listonosza a także atrybuty z nim związane. Miały okazję przygotować swój list a także wrzucić go do specjalnej skrzynki pocztowej, z której zawędrują do adresatów.

 

WARZYWA I OWOCE

W ostatnim czasie mieliśmy okazję poznawać warzywa i owoce. Dzieci miały okazję wysłuchać wiersza Jana Brzechwy “Na straganie” a także uczestniczyć w teatrzyku na jego podstawie. Poznawały różne owoce i warzywa, poprzez dotyk, odbijanie stempli z warzyw czy dopasowywanie do siebie poszczególnych elementów  z nimi związanych, a na końcu miały okazję “ugotować”  zupę warzywną za pomocą ganka oraz warzyw, które się w nim znajdowały.

 

 

MUZYCZNIE I EKOLOGICZNIE

Na początku miesiąca mieliśmy okazję wysłuchać koncertu z utworami z bajek Disneya. Muzycy zaprezentowali przyniesione przez siebie instrumenty oraz zagrali utwory ze znanych dzieciom bajek. Po muzykowaniu wyruszyliśmy na sprzątanie okolicy, związanej z akcją #SprzątamyDlaPolski. Nasze maluszki chętnie wrzucały do worka każdy napotkany papierek czym przyczyniły się do dbania o naszą okolicę i czystszą planetę.

 

PASOWANIE U MALUSZKÓW

13 Października u naszych najmłodszych przedszkolaków… Wielkie Święto… Pasowanie. Były wierszyki, piosenki i dużo radości z pierwszego występu przed publicznością. Dzieciaki pokazały czego się nauczyły w tak krótkim czasie a w nagrodę Pani Dyrektor pasowała ich na Przedszkolaka oraz przyjęła do przedszkolnej rodziny. Były także medale, dyplomy oraz słodki poczęstunek. Przedszkolaki miały także okazję zobaczyć występ starszych przedszkolaków z grupy “Liski”, które przyszły do nich ze spektaklem p.t. “Żuk” Jana Brzechwy.

Jesień

 

 

 

 

Skip to content