Smerfy

W związku ze zmianą organizacji pracy Przedszkola po wznowieniu zajęć opiekuńczo – dydaktycznych od 01.06.2020 informuję, że

Zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego od 01.06.2020 oraz w związku z przeważającą ilością decyzji rodziców o nieuczęszczaniu dziecka do przedszkola od 01.06.2020 r. wyznaczeni nauczyciele będą prowadzić zajęcia opiekuńczo – dydaktyczne na terenie przedszkola dla dzieci, których rodzice zadeklarowali powrót od 01.06 br. W związku z tym zmienia się organizacja prowadzenia zajęć zdalnych dla dzieci, które pozostały w domu.

Dla dzieci pozostających w domach nadal realizuje się zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jednakże będą prowadzone przez p. Bogumiłę, p. Monikę oraz p. Anię.

Pani Anna Janus nadal prowadzi zajęcia zdalne dla grupy wiekowej 6 latki – Biedronki, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Pani Monika Zaik prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 3,4 – latki, (grupa Pszczółki oraz Smerfy).

Pani Bogumiła Ochojska – prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 4-5 latki (grupa Sówki oraz Słoneczka)

Pani Gabriela Kuśka – jak dotychczas prowadzi zajęcia z katechezy dla dzieci starszych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Proszę, aby od 01.06 rodzice dzieci pozostających w domach przekazywali informacje zwrotne tylko do nauczycieli prowadzących zajęcia zdalne według przydzielonych grup.

W jaki sposób można kontaktować się z nauczycielami, znajduje się na stronie internetowej w aktualnościach z dnia 26.03.2020 oraz na stronach grupowych  https://p19.miastorybnik.pl/2020/03/26/informacje-men-zdalne-nauczanie/#more-2853

Ilona Dwojakowska

 

 

Piątek, 29.05.2020

Zadanie 1: Wysłuchanie wiersza i odpowiedź na pytania (rodzic zapisuje odpowiedzi w zeszycie):

1. O czym opowiadał wiersz?

2. Jaki jest smak Twoich ulubionych lodów?

3. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?

4. Jaki jest Twój ulubiony kolor?

Zadanie 2: Przypomnienie znanych piosenek. Śpiewamy, tańczymy!Wierzę,że dzieci pamiętają z przedszkola!

Dżungla, dżungla jaka wielka dżungla…

Veo veo..

Głowa, ramiona, kolana, pięty…

 

Bawcie się dobrze! Życzę spokojnego weekendu! Pozdrawiam serdecznie!

Język angielski
Hello! Powtarzamy nazwy zwierząt i piosenkę.
Dziecko słucha historyjki oraz rysuje lub koloruje poznane zwierzęta.

Czwartek, 28.05.2020

Zadanie 1: Z pomocą rodziców dzieci wykonują kopertę lub samolot z papieru (do wyboru) i dowolnie ozdabiają:

koperta

samolot

Poniżej inspiracja:

 

Zadanie 2: ” Co to jest przyjaźń?”- rozmowa z dzieckiem na temat pozytywnych uczuć i emocji. Rodzic próbuje ustalić kogo w grupie dziecko nazywa swoim przyjacielem.

Środa,27.05.2020

Zadanie 1: “Człowiek”- wysłuchanie wiersza M. Mazan. Proszę, aby dzieci próbowały pokazywać części ciała wymienione w wierszu:

Zadanie 2:“Moja dłoń”- wysłuchanie wiersza:
Proszę, aby dzieci próbowały nazwać swoje  palce. Powtarzamy przeliczanie od 1- 5.
Powodzenia!

 

 

 

Wtorek, 26.05.2020

Zadanie 1: Proszę, aby dzieci wysłuchały:

Piosenka dla mamy

Zadanie 2:” Pomoż swojej mamie”:

Drogie mamy ja ze swojej strony życzę Wam miłego dnia, wszystkiego dobrego w ten wyjątkowy dla nas wtorek! Świętujcie razem ze swoimi dziećmi! Mam nadzieję,że piosenkę zapamiętały mimo tak długiej przerwy w przedszkolu!Pozdrawiam serdecznie!!!

Język angielski
Utrwalamy nazwy zwierząt powtarzając za lektorem: cat (kot), dog (pies), fish (ryba), turtle (żółw), bird (ptak).
Gra online – dziecko losuje obrazek i mówi nazwę zwierzątka w języku angielskim.
Dziecko ogląda i słucha nowej piosenki: I love pets (kocham zwierzęta).


Poniedziałek, 25.05.2020

Krąg tematyczny: Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany!

Zadanie 1: Przypomnienie zabawy muzyczno – ruchowej Rączki robią klap, klap..

Zadanie 2: Proszę, aby dzieci wysłuchały wiersza i odpowiedziały na pytania poniżej- rodzice zapisują odpowiedzi w zeszytach dzieci.

1. Jakie koloru były koniki w wierszu?

2.  Z czego były koniki?

3. Gdzie trafiły koniki na końcu wiersza?

 Ćwiczenie logopedyczne: próbujemy kląskać jak koniki!

 

 

Piątek 22.05.2020

Zadanie 1: Proszę, aby rodzice powycinali dzieciom po kilka serduszek różnej wielkości i koloru. Zadaniem dzieci jest klasyfikacja serduszek pod względem wielkości mały/średni/ duży oraz klasyfikacja pod względem kolorów- żółte do  żółtych itp.

Zadanie 2:” Naszyjnik lub bransoletka z makaronu”. Dzieci nawlekają makaron na sznurek/ żyłkę i powstaje naszyjnik/ bransoletka. Bardzo dobre ćwiczenie usprawniające motorykę małą.

Bawcie się dobrze! Czekam na prace dzieci! Życzę spokojnego weekendu i do zobaczenia mam nadzieję już niedługo!

Język angielski
Hello! – piosenka na powitanie.
Poznajemy nowe słownictwo dotyczące zwierząt. Proszę kilkukrotnie odtworzyć dziecku filmik, dziecko powtarza słówka za lektorem: cat (kot), dog (pies), fish (ryba), turtle (żółw), bird (ptak).

Patrząc na poniższe ilustracje dziecko z pomocą rodzica nazywa zwierzęta.

Czwartek, 21.05.2020

Zadanie 1:Spacer z rodzicami do pobliskiego lasu, na pobliską łąkę. Podziwianie wiosennej przyrody . Może znają Państwo godne polecenia miejsca do spacerowania, które polecacie? Mile widziana foto- relacja ze spaceru!

 Zadanie 2: Przypomnienie znanych tańców i piosenek:

·         Jedzie pociąg z daleka

·         Dwóm tańczyć się zachciało

                 Kaczuszki

 

Środa, 20.05.2020

Zadanie 1: Piosenka dla mamy i taty : Mama i tata

                      Taniec i piosenka zyg- zag: Zyg zag

Zadanie 2: Co do kogo należy?- segregowanie i klasyfikowanie przedmiotów. Proszę przygotować dzieciom pomieszane przedmioty należące do członków rodziny. Zadaniem dziecka jest posegregowanie przedmiotów z podziałem, co do kogo należy. Można porozmawiać na temat segregowanych przedmiotów. Poniżej inspiracja:

Bawcie się dobrze i oczywiście czekam na relacje/ informacje jak z zadaniami poradziły sobie dzieci!

 

W świecie figur geometrycznych..

 

 

Motylki..

 

 

Wtorek, 19.05.2020

Zadanie 1: „Niosę herbatkę mamie / tacie”- ćwiczenia równowagi. Nalewamy wody/ napoju/chłodnej herbaty do kubka (prawie do pełna) i dziecko próbuje ten kubek zanieść w wyznaczone miejsce. Ćwiczenie kształtujące utrzymanie równowagi. Można kubek również umieścić na tacce. Zadaniem dziecka jest przeniesienie kubka w taki sposób, aby nie wylać. Na tacce można umieścić również nadmuchany balon, piłeczkę itp.Dobra zabawa gwarantowana!

Zadanie 2: Portret mojej rodziny- praca plastyczna. Proszę, aby KAŻDE dziecko narysowało portret swojej rodziny. Format pracy dowolny. Proszę,aby dzieci narysowały kredkami.

Powodzenia! Czekam na Wasze prace!

Język angielski
Powtarzamy poznane słownictwo dotyczące zabawek, piosenkę i rymowankę. Proszę każdy filmik odtworzyć przynajmniej dwa razy.

 

Poniedziałek, 18.05.2020

Zadanie 1:  „ Lustro”- naśladowanie nastrojów pokazywanych przez rodziców/rodzeństwo- odgadywanie, zamiana rolami (zły, uśmiechnięty, przestraszony , zdziwiony, rozbawiony itp.).

Zadanie 2: Zabawa słowna „Serduszko dla…”- zachęcanie dzieci do mówienia miłych rzeczy innym ludziom. Zapytanie dziecka komu ofiarowałoby serduszko i dlaczego. Np. serduszko dla mojej mamy, ponieważ jest kochana itp.

Zadanie 3: „Co to jest miłość ?”-rozmowa na temat uczuć , próby nazwania i zdefiniowania uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych.Rozmowa z dziećmi na temat uczuć i emocji.

Proszę odpowiedź na pytanie co to jest miłość zapisać w zeszycie dziecka.

Powodzenia!

 

 

Piątek, 15.05.2020

Zadanie 1: Proszę, aby dzieci spróbowały ułożyć puzzle związane z tematyką tygodnia:

puzzle 1

puzzle 2

puzzle 3

puzzle 4

puzzle 5

Zadanie 2: Proszę,aby dzieci spróbowały nazwać obrazki, które powstały po ułożeniu puzzli. Odpowiedzi rodzic zapisuje w zeszycie.

 

Powodzenia! Bawcie się dobrze!

 Język angielski

Słuchanie piosenki Come and play with me!, proszę odtworzyć piosenkę kilka razy, następnie włączamy drugi filmik, zadaniem dziecka jest nazwanie zabawek w piosence: car, ball, teddy, book, doll.

Czwartek, 14.05.2020

Zadanie 1: Przypomnienie dzieciom imienia, nazwiska i adresu. Kilkukrotne powtarzanie. Prośba do rodziców o informację jak radzą sobie z tym dzieci.Kto ma ochotę zachęcam do wysyłania filmików poprzez komunikator messenger (Kasia Nowak), a kto nie to proszę tylko o informację. Będziemy to utrwalać po powrocie do przedszkola.

Zadanie 2: W związku z licznymi informacjami od rodziców, iż dzieci mają problem z rozróżnianiem podstawowych figur geometrycznych ponawiam temat.Przypomnienie znaków graficznych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt prostokąt. Proponuję pokazywanie dzieciom figur na przykładzie materiałów dostępnych w domu, zwracanie uwagi i nazywanie dostępnych figur w najbliższym otoczeniu, np. talerz to koło, biurko- prostokąt itp. Proszę,aby dzieci z materiałów dostępnych w domu próbowały odwzorować figury geometryczne. Poniżej wklejam inspirację i czekam na Wasze pomysły!

Zadanie 3: Wyklejanie/ wylepianie/kolorowanie figur geometrycznych w celu utrwalania ich nazw i wyglądu. Proszę, aby rodzice narysowali dzieciom figury w formacie dowolnym, a dzieci wykleiły/ wylepiły/pokolorowały . Czekam na prace dzieci! Poniżej inspiracja:

Pozdrawiam serdecznie!

Środa, 13.05.2020

Zadanie 1: Gimnastyka: Wyginam śmiało ciało

Zadanie 2:  Na łące wśród kwiatów odbędzie się koncert- ćwiczenia artykulacyjne na wyrazach dźwiękonaśladowczych naśladujących odgłosy owadów. Rodzic prezentuje- dziecko naśladuje.

pierwsze odzywają się pszczoły :bzzzzz, bzzzz..bzzzzzz

bąki: zzzzzzzz….zzzzzzz

koniki polne: cyk, cyk,cyk

trzmiele: wwwwww….wwwwwww

duże trzmiele: żżżżżżżżż….żżżżżżżżż

jeszcze cykady: cyt, cyt,cyt,cyt…

Powodzenia!

Wtorek, 12.05.2020

Zadanie 1: Proszę, aby dzieci obejrzały krótkie filmiki:

Z kamerą wśród pszczół 1

Z kamerą wśród pszczół 2

Z kamerą wśród pszczół 3

i odpowiedziały na poniższe pytania. Odpowiedzi dzieci proszę zapisać w zeszycie.

  • Jak nazywała się pszczoła opowiadająca o życiu w ulu?
  • Gdzie mieszkają pszczoły?
  • Która pszczoła w ulu jest największa?
  • Czy pszczoły mogą zachorować?
  • Jak można pomóc pszczołom?
  • Jak smakołyk produkują pszczoły?

Zadanie 2: Jeśli jest możliwość proszę, aby zorganizować dzieciom degustację miodu.

Zadanie 3: Proszę, aby dzieci zobaczyły obrazek łąki i odpowiedziały na poniższe pytania. Oczywiście odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.

  • Jakie zwierzęta widzisz na obrazku?
  • Gdzie schowała się mysz?
  • Gdzie jest ślimak?
  • Które zwierzęta na obrazku mają skrzydła i potrafią latać?

 

Powodzenia!

 

 

Język angielski

Hello! Nadal utrwalamy i powtarzamy słownictwo związane z zabawkami. Proszę odtworzyć dziecku poniższe filmiki: prezentacja słownictwa związanego z zabawkami, rymowanka Let’s play oraz historyjka o zabawkach.

Dzieci mogą narysować poznane zabawki lub je pokolorować. 

Poniedziałek,  11.05.2020

Krąg tematyczny: Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.

Zadanie 1: Praca plastyczna pt. Motyl. Proszę, aby dzieci z pomocą rodziców wykonały swojego motyla z rolki po papierze toaletowym. Proszę,aby rodzice pomogli- a dzieci wykonywały motyla w większości samodzielnie! Czekam na Wasze prace!

Zadanie 2: Proszę, aby dzieci wysłuchały piosenki Bąki z łąki

Przypomnienie dobrze znanej dzieciom piosenki: Była sobie żabka mała

 

Bawcie się dobrze!

Jak spędzają czas wolny dzieci w grupie w Smerfy w okresie zdalnego nauczania …

 

 

 

 

Kim będę w przyszłości…

 

 

Ćwiczenia grafomotoryczne II

 

 

 

Piątek, 07.05.2020

Zadanie 1: Dziś nieco inna gimnastyka, a mianowicie joga dla dzieci z bajeczką terapeutyczną w tle. Mam nadzieję, że dzieciom się spodoba: Joga

Zadanie 2: Wierszyki o zawodach. Proszę, aby dzieci uważnie wysłuchały wierszyków : O zawodach

Zadanie 3: Dzielenie wyrazów na sylaby:

Przedszkolny “egzamin na prawo jazdy”

Proszę, aby dzieci odpowiedziały na 10 pytań.Każda prawidłowa odpowiedź to 1 punkt. Odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie oraz liczbę zdobytych punktów.  Oczywiście jeśli dzieci będą miały problem z jakimś pytaniem  proszę o wytłumaczenie. W razie problemów oczywiście jestem dla Państwa dostępna i chętnie pomogę.

Quiz związany jest z bezpieczeństwem. Zagadnienia były przerabiane, więc myślę, że dzieci sobie poradzą. Czekam oczywiście na informacje jak poszło.

 Proszę rodziców o odsyłanie zaległości z  tego tygodnia. Życzę spokojnego weekendu!

Język angielski
Hello! Przypominamy słownictwo dotyczące kolorów oraz utrwalamy słownictwo poznane w poniedziałek dotyczące zabawek. Dzieci powtarzają za lektorem.
Rymowanka: Let’s play! – pobawmy się. Odtwarzamy rymowankę i słuchamy. Odtwarzamy nagranie ponownie, jednak po każdej nazwie zabawki rodzic zatrzymuje nagranie, a dziecko powtarza usłyszaną nazwę.

Let’s play!
1. Orange teddy. Orange teddy.
Let’s play with orange teddy today.
2. Red car. Red car.
Let’s play with red car today.
3. Green ball. Green ball.
Let’s play with green ball today.
4. Yellow book. Yellow book.
Let’s play with yellow book today.
Pobawmy się!
1. Pomarańczowy miś, pomarańczowy mić.
Pobawmy się pomarańczowym misiem dzisiaj.
2. Czerwony samochód, czerwony samochód.
Pobawmy się czerwonym samochodem dzisiaj.
3. Zielona piłka, zielona piłka.
Pobawmy się zieloną piłką dzisiaj.
4. Żółta książka, żółta książka.
Pobawmy się żółtą książką dzisiaj.

Czwartek, 07.05.2020

Zadanie 1:  Odgadywanie nazw zwierząt przedstawionych na obrazkach. Proszę pokazać dzieciom obrazki i zapisać ich odpowiedzi w zeszycie.

Zadanie 2: Próba przypasowania zwierząt na zdjęciach powyżej do zawodów wykonywanych przez ludzi. Zadanie nieco abstrakcyjne, nie mniej jednak myślę,że dzieci z pomocą rodziców skojarzą pary zwierząt z zawodami.Proszę wcześniej opowiedzieć o cechach charakterystycznych tych zwierząt, np. mrówka jest pracowita i buduje mrowiska czyli można ją skojarzyć z budowlańcem; pies tropiący poszukuje ludzi, przestępców czyli możemy utożsamić go z policjantem etc. Poniżej zawody, które można połączyć ze zwierzętami powyżej. Oczywiście przypominamy nazwy zawodów na obrazkach poniżej.

Zadanie 3: Gra interaktywna dla dzieci związana z tematyką tygodnia przygotowana przez Panią Ewę M.

Zachęcam do grania!     Zawody

Koniecznie dajcie znać jak poszło z dzisiejszymi zadaniami! Pozdrawiam serdecznie!

Środa, 06.05.2020

Zadanie 1: “Duży, większy, mały, mniejszy”. Klasyfikacja przyborów i naczyń kuchennych na podstawie wielkości. Wykorzystane mogą być sztućce, miski, talerze, garnki..(według upodobań). Proszę, aby dzieci układały kolejno mały, średni, duży i odwrotnie. Można wykorzystać więcej elementów niż 3 stopniując wielkość od najmniejszego do największego i odwrotnie.

Zadanie 2: “Robimy pizzę na plecach “- masażyk relaksacyjny

                         PIZZA (zabawa włoska, oprac. M.Bogdanowicz)

[Dziecko leży na brzuchu]

Najpierw sypiemy mąkę [Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni]

zgarniamy ją [brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające]

lejemy oliwę [rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż do dolnej części pleców]

dodajemy szczyptę soli [lekko je szczypiemy]

no… może dwie, trzy.

Wyrabiamy ciasto [z wyczuciem ugniatamy boki dziecka]

wałkujemy [wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół]

wygładzamy placek [gładzimy je]

i na wierzchu kładziemy:

pomidory[delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki]

krążki cebuli[rysujemy koła]

oliwki, [naciskamy palcem w kilku miejscach]

 [dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy]

posypujemy serem [szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni]

(parmezanem, mozzarellą)

i… buch! do pieca. [Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji-dopóki dziecko ma na to ochotę]

Wyjmujemy i kroimy: [Kroimy plecy brzegiem dłoni]

dla mamusi, dla tatusia,

dla babci, dla brata

dla Matyldy… a teraz [dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy]

polewamy keczupem[kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami]

i… zjadamy… mniam, mniam, mniam.  

I oczywiście zmiana ról!!!!   

Zadanie 3: ” Jak spędzamy czas na kwarantannie?”- Bardzo proszę o podzielenie się informacją (mile widziane w postaci zdjęcia)jak dzieci spędzają ten trudny czas w domu. Myślę, że można dzieciom pokazać jak spędzają czas ich koleżanki i koledzy z przedszkola. Jestem pewna, że się ucieszą jak będą mogły zobaczyć swoich kolegów i koleżanki. Doskonała okazja, aby przypomnieć sobie imiona!

Oczywiście ja również podzielę się z Wami ..Może będziemy się wzajemnie inspirować, dzielić pomysłami…Tymczasem ja bardzo polecam gry planszowe(zdjęcia poniżej), które aktualnie królują w moim domu.

Nawet jeśli dzieci nie do końca rozumieją ich zasady i reguły to i tak jest to dla nich efektywną formą spędzania wolnego czasu w gronie rodzinnym. Zasady można przecież dowolnie modyfikować do umiejętności i rozumienia dziecka.. Serdecznie zachęcam do grania z dziećmi.

Pozdrawiam serdecznie!

Wtorek, 05.05.2020

Zadanie 1: ” Ściegi krawcowej”- ćwiczenie grafomotoryczne. Rodzic prezentuje różne ściegi (np. fastryga, okrętka, zygzag)-  na papierze, na tacce z kaszą lub ryżem/piaskiem. Dziecko próbuje odwzorować wzór w powietrzu i na plecach rodzica oraz na tacce z wysypaną mąką, ryżem/kaszą/piaskiem.Poniżej inspiracja- wzory wykonane na tacce z bułką tartą.

Zadanie 2: ” Ułóż sztućce według wzoru”. Przy okazji można zaprezentować dziecku prawidłowe ułożenie łyżki, widelca, noża przy talerzu. Proszę, aby dzieci próbowały odwzorować prezentowane ułożenie. Oczywiście obrazki można połączyć i stworzyć trudniejszą wersję.

Zadanie 3:  Strażacka gimnastyka buzi i języka- profilaktyka logopedyczna. Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenie:

Powodzenia!

 

Brawo “Smerfy”!Prace z poznanych figur geometrycznych:

Język angielski

Język angielski

Hello! Rozpoczynamy od piosenki na powitanie: Hello hello!

Poznajemy nazwy zabawek, proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem: book (książka), doll (lalka), car (samochód), teddy (miś), ball (piłka). Odtwarzamy nagranie ponownie i powtarzamy wyrazy, raz rodzic, a raz dziecko, następnie zamieniamy się kolejnością.

Proszę, aby rodzic położył przed dzieckiem zabawki. Rodzic mówi nazwy zabawek w j.angielskim, a zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniej zabawki.

Poniedziałek,04.05.2020

Krąg tematyczny: Wybrać zawód- trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa!

Zadanie 1:  Rozmowa z dzieckiem na temat wykonywanych zawodów przez rodziców. Gdzie pracuje moja mama? Kim jest mój tata z zawodu?- wypowiedzi dziecka na temat pracy zawodowej rodziców.

Zadanie 2:Proszę, aby dzieci obejrzały: Prezentacja zawodów 

oraz wysłuchały piosenki ZAWODY

Zadanie 3: Proszę, aby dzieci wykonały pracę plastyczną pt. KIM BĘDĘ W PRZYSZŁOŚCI. Praca dość trudna, ale wierzę, że dzieci z pomocą rodziców sobie poradzą. Wykonanie pracy dowolne- to może być obrazek, kolorowanka, wyklejanka- według uznania i materiałów dostępnych w domu. W razie pytań oczywiście służę pomocą. Poniżej inspiracja- Strażak:

 

Powodzenia!

Ktoś nam niebo pomalował..tęcza!

 

Fale małe i duże…

Bardzo dziękuję rodzicom za wszystkie przesłane prace. Proszę tylko, aby dzieci nie wykonywały ćwiczeń grafomotorycznych długopisem czy pisakiem. Proszę, aby był to ołówek. Bardzo dziękuję za Wasze zaangażowanie! Wiem, że u wszystkich nas poziom frustracji rośnie, ale wierzę, że wspólnymi siłami jakoś to przetrwamy!

 

 

Czwartek 30.04.2020

Zadanie 1: W związku ze zbliżającymi się świętami 1 i 3 maja proszę, aby przypomnieć dzieciom symbole narodowe oraz legendę o Lechu, Rusie i Czechu: Godło Polski, flaga, hymn Polski, Lech, Czech i Rus..

Myślę,że nasze przedszkolaki doskonale to pamiętają z zajęć w przedszkolu!

Zadanie 2: Przypomnienie piosenki : Jesteśmy Polką i Polakiem

Zadanie 3: Przypomnienie zwrotów grzecznościowych: Magiczne słowa

Przypomnienie dzieciom podstawowych zwrotów grzecznościowych i sytuacji w, których ich używamy.

Zachęcam również do oglądania, a przede wszystkim ćwiczenia z dziećmi w ramach profilaktyki logopedycznej:

Zabawy logopedyczne 5

Dzisiaj same powtórki, więc myślę, że nasze przedszkolaki świetnie sobie poradziły z dzisiejszym materiałem. Życzę spokojnego weekendu oraz dużo zdrowia!

 

Środa 29.04.2020

Zadanie 1: Przypomnienie poznanych  figur geometrycznych – kółko, trójkąt, kwadrat, prostokąt. Wykonanie obrazka ze znanych figur- technika dowolna. Proszę przy okazji utrwalać podstawowe nazwy kolorów. Poniżej inspiracja do wykonania pracy. Pomysły na wykorzystanie poznanych figur mogą być różne- jak zawsze wierzę w kreatywność dzieci i pomoc rodziców!

Zadanie 2: Zabawa ruchowa:

skakanie

pełzanie

chodzenie na palcach

chodzenie na piętach

 naśladowanie ruchem różnych zwierząt (np. małpka, lew, słoń, pies itp.)

Czekam na prace dzieci i oczywiście w razie potrzeby czekam na kontakt Państwa poprzez komunikator messenger i pocztę służbową. Pozdrawiam serdecznie!

Wtorek 28.04.2020

Zadanie 1: Proszę o wysłuchanie wiersza i próbę zilustrowania go ruchem- razem z dzieckiem.

Zadanie 2: Obejrzyjcie: Czy można wyhodować deszcz?

Proszę porozmawiać z dzieckiem o tym skąd się bierze deszcz.

Zadanie 3: Piosenka:  Skąd się bierze deszcz?

Powodzenia!

 

 

 

Język angielski
Hello! Nadal utrwalamy słownictwo związane z kolorami. Przypominamy słownictwo dotyczące kolorów (filmik zamieszczony poniżej przy dacie 17.04.2020). Proponuję następujące zabawy:

  1. Touch something blue. Rodzic mówi „Touch something….” i podaje wybrany kolor, możemy mówić tylko nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej dotknąć czegoś w tym kolorze.
  2. What’s missing. Przygotowujemy kartki, kredki lub klocki w następujących kolorach: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty). Dziecko uważnie się przygląda, wspólnie z rodzicem nazywa kolory i próbuje je zapamiętać, dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera jeden przedmiot, dziecko mówi jaki kolor zniknął. Zabawę możemy zacząć od trzech przedmiotów, a później dodawać kolejne kolory.
  3. Słuchanie piosenki.

 

Poniedziałek 27.04.2020

Krąg tematyczny:Ktoś nam niebo pomalował! Witaj tęczo kolorowa!

Zadanie 1: Proszę, aby dzieci obejrzały krótką bajeczkę : Tęcza

Zadanie 2: Proszę,aby dzieci namalowały/ narysowały/ wykleiły swoją tęczę. Technika dowolna- z materiałów dostępnych w domu. Przy okazji proszę utrwalać kolory!

Poniżej inspiracja : Tęcza wykonana z kolorów farb dostępnych w domu #zostanwdomu

Zadanie 3: Pośpiewajmy razem:  Tęcza cza czcza

 

Miłego poniedziałku!

Piątek 24.04.2020

W związku z tym, iż otrzymałam kilkanaście wiadomości, że dzieciom bardzo spodobały się pozdrowienia Myszki Mini dzisiejsze zajęcia poprowadzi Myszka Mini we własnej osobie! Życzę udanej zabawy i spokojnego weekendu! Przesyłam moc pozdrowień dla Smerfów i ich rodziców! Bawcie się dobrze!

Zadanie 1: Potańczycie z Myszką?

Taniec z Myszką Miki

Zadanie 2: Kolejna zabawa to matematyka:

Matematyka z Myszką Mini

Zadanie 3: Gimnastyka :

Zajęcia ruchowe z Myszką Mini

 Koniecznie dajcie znać jak Wam się podobało! Oczywiście przekażę informacje Myszce Mini!

 Język angielski

  1. Powtarzamy słownictwo dotyczące kolorów (filmik zamieszczony poniżej przy dacie 17.04.2020).
  2. Utrwalamy nazwy kolorów, potrzebna będzie kartka papieru oraz farby w następujących kolorach: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty), dziecko maluje opuszek paluszka lub całą dłoń i odbija na kartce mówiąc nazwę koloru w j. angielskim. Jeżeli nie mamy farb możemy użyć kredek, mazaków, pasteli.
  3. Oglądanie historyjki.

 Nasza planeta Ziemia

Z okazji światowego Dnia Ziemi nasze przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt. Ziemia w Twoich rękach.

Brawo Smerfy!

 

 

Czwartek 23.04.2020

Zadanie 1: „ Czysta rzeczka”-Proszę, aby dzieci wykonały  ćwiczenie grafomotoryczne. Proszę zwrócić uwagę na to, by dziecko prowadziło linie od strony lewej do prawej.

 

Zadanie 2: „ Co to za zwierzątka?”- odgadywanie na podstawie przedstawionej karty pracy. Proszę, aby odpowiedzi dzieci rodzice zapisali w zeszytach dzieci.

Powodzenia!

 

 

Środa 22.04.20

Zadanie 1: „Obietnica”- wysłuchanie wiersza I. Salach, rozmowa o niebezpieczeństwach zagrażających środowisku ze strony człowieka.

Zadanie 2: Oglądanie „czystego” i „brudnego” świata- rozmowa kierowana . Oglądanie obrazków dostępnych w internecie oraz obejrzenie bajeczki:

zanieczyszczenie rzek

Zadanie 3: Dzielenie na sylaby wyrazów związanych z ekologią:

  • Ekologia,
  • segregacja,
  • recykling, planeta,
  • ziemia,
  • śmieci,
  • sprzątanie,
  • zagrożenie.

Koniecznie dajcie znać jak poszło z wykonaniem dzisiejszych zadań!Powodzenia!

 

 

 

Wtorek 21.04.20

Zadanie 1:  Praca plastyczna, pt. “Ziemia w Twoich rękach”. Na podstawie informacji z wczoraj proszę, aby dzieci wykonały pracę plastyczną. Symbolicznie” ziemia w  Twoich rękach”. Proszę przypomnieć dzieciom, co oznacza ten skrót myślowy. Dzieci spokojnie poradzą sobie z odrysowaniem dłoni, a następnie z pomocą rodziców wytną swoje papierowe rączki. Można wtedy zobaczyć czy dziecko ma jeszcze problem z obsługą nożyczek. Poniżej wstawiam inspirację na wykonanie pracy- oczywiście zawsze można wykazać się kreatywnością i wykonać z dzieckiem według własnego pomysłu. Czekam na Wasze prace!

 

Zadanie 2: „Papierowe kule”- gniecenie gazet w kulki, rozwijanie i ponowne gniecenie.

                              „Celowanie do kosza”- zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania z wykorzystaniem zrobionych wcześniej papierowych kul.

 

Powodzenia!

Język angielski

Rozpoczynamy od piosenki na powitanie.

Odtwarzamy ostatnio poznaną piosenkę, dziecko klaszcze, kiedy usłyszy nazwę koloru (red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet).

Rymowanka: What’s your favourite colour? – jaki jest twój ulubiony kolor? Odtwarzamy rymowankę i słuchamy. Odtwarzamy nagranie ponownie, jednak po każdej nazwie koloru rodzic zatrzymuje nagranie, a dziecko powtarza usłyszaną nazwę.

What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?
What’s your favourite colour? Blue! Blue!
What’s your favourite colour? Red! Red!
What’s your favourite colour? Yellow! Yellow!
What’s your favourite colour? Green! Green!
What’s your favourite colour? Orange! Orange!

Poniedziałek, 20.04.20

Krąg tematyczny: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!

Zaczynamy nowy tydzień, ale najpierw Moje Drogie Smerfy niespodzianka dla Was:

NIESPODZIANKA

A teraz zabieramy się do pracy!

 

Zadanie 1: “Wielkie sprzątanie”- dzieci przyglądają się swoim kącikom zabaw tudzież pokojom i robią porządki w swoich rzeczach. Układają i segregują zabawki.Ścierają kurze i porządkują z pomocą rodziców swoje półki z zabawkami.

Zadanie 2: Bardzo proszę, aby dzieci wysłuchały uważnie piosenki i zobaczyły proekologiczną bajkę. Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat konieczności segregacji odpadów oraz dbania o naszą planetę.

 Odsłuchanie piosenki:  Nasza planeta

Obejrzenie bajki :Proekologia

Zadanie 3:  Na podstawie obejrzanych dzisiejszych materiałów i rozmowy z rodzicem proszę, aby dzieci z pomocą rodziców rozwiązały :

Co wiesz o ekologii

Segregacja odpadów

Czekam na informację jak poradziły sobie dzieci i czy ta forma zabaw im się spodobała.

Powodzenia!!Bawcie się dobrze!

 

Drodzy Rodzice !

Zgodnie z obietnicą udostępniam Państwu zestaw przykładowych  ćwiczeń usprawniających małą motorykę:

– swobodne bazgranie na dużym arkuszu papieru kredkami, mazakami, pastelami, farbami

– kreślenie w powietrzu wzorów, np. okręgów, spirali naprzemiennie prawą i lewą ręką lub obiema równocześnie

– chwytanie przedmiotów całą dłonią, drobnych przedmiotów palcami i manipulowanie nimi

– otwieranie i zamykanie pudełek, wkładanie i wyjmowanie z nich przedmiotów

– przesypywanie materiałów sypkich, przelewanie płynów

– dotykanie przedmiotów o różnej fakturze – zabawy dotykowe

– zamalowywanie farbami dużych powierzchni

– nawlekanie drobnych przedmiotów na nitkę – koralików, makaronu

– budowanie z klocków – zabawy konstrukcyjne

– zabawy paluszkowe, np. „Idzie kominiarz po drabinie”

– cięcie nożyczkami różnego rodzaju papieru po linii prostej, wycinanie obrazków, prostych kształtów, pasków

– nakłuwanie igłą konturów obrazka

– wypełnianie konturów kolorem (kredką, farbką, plasteliną)

– wydzieranie z papieru prostych kształtów

– wydzieranki z gazet, czasopism, kolorowego papieru na określony temat

– uderzanie palcami o blat stołu (deszcz o różnym nasileniu, gra na pianinie)

– przewlekanie sznurówek, włóczki przez otwory

– obrysowywanie przedmiotów i szablonów

– dorysowywanie brakujących części na obrazkach

– zbieranie drobnych przedmiotów do pudełka (monet, guzików, ziarenek, patyczków, zapałek)

– modelowanie z mas plastycznych, lepienie z plasteliny,  ciastoliny

– ugniatanie papierowych kul i rzucanie nimi

– stemplowanie pieczątkami, kawałkami warzyw

– malowanie pęczkiem waty

– przekalkowywanie wzoru

– rysowanie szlaczków, wzorów literopodobnych

– rysowanie i pisanie po śladzie

– kreślenie wzorów na tacce z materiałem sypkim palcem, patykiem, piórkiem

– układanie przedmiotów, ludzi, zwierząt, szlaczków z mozaiki geometrycznej

– układanie z patyczków płotków, domków, drabin

– budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg)

– szycie prostym ściegiem, przyszywanie guzików

– tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem liści, ziarenek, pestek itd.

– gry w pchełki, bierki

-gra w paletki

Piątek 17.04.20

Kończymy kolejny tydzień naszego zdalnego nauczania. Bardzo dziękuję za Państwa zaangażowanie w wykonywanie zadań. Poniższych zadań dziś wydaje się dużo, proszę się nie przerażać- w praktyce to kilkanaście minut pracy z dzieckiem! Powodzenia!

Zadanie 1: Na podstawie poniższych kart pracy proszę, aby dzieci wykonały zadania:

  1. Rodzic rysuje biedronki w zeszycie – dziecko wykonuje zadania: policz biedronki- rodzic zapisuje odpowiedź w zeszycie, na pierwszej biedronce narysuj dwie kropki, na drugiej narysuj po 3 kropki na każdym skrzydełku,na trzeciej narysuj 4 kropki.
  2. Policz ile parasoli jest na obrazku. Rodzic zapisuje odpowiedź w zeszycie.
  3. Policz ile jest wazonów, ile razem we wszystkich wazonach jest żółtych kwiatów, ile jest niebieskich kwiatów w pierwszym wazonie- rodzic zapisuje odpowiedź w zeszycie.
  4. Policz ile  żyraf znajduje się na obrazku i ile nóg ma każda żyrafa- rodzic zapisuje odpowiedź w zeszycie.
  5. Policz ile lwów jest na obrazku-rodzic zapisuje odpowiedź w zeszycie.
  6. Rodzic rysuje w zeszycie 3 kostki. Dziecko na pierwszej kostce rysuje 2 kropki, na drugiej 4 kropki, na trzeciej 3 kropki.
  7. Policz ile kostek jest na obrazku, ile kropek jest na pierwszej kostce, a ile na drugiej-rodzic zapisuje odpowiedź w zeszycie.

Zadanie 2: Przypominamy naszym dzieciom w jaki sposób prawidłowo myjemy ręce. Jestem przekonana, że dzieciaki pamiętają to z naszych zajęć- może zaprezentują rodzicom? myjemy rączki

Zadanie 3: Wysłuchanie piosenki: Przegoń wirusa

 

Spokojnego weekendu życzę!

Język angielski

Poznajemy nazwy kolorów, proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty).

Sing A rainbow song – śpiewamy piosenkę o tęczy

A rainbow
1. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Red and orange and yellow!2. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Green and blue!

3. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Indigo and violet too!

Tęcza

1. Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Czerwony i pomarańczowy i żółty!

Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Zielony i niebieski!

Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Indygo i fioletowy też!

 

 

 Czwartek 16.04.20

Zadanie 1: Na życzenie dzieci i rodziców przesyłam do układania puzzle. Proszę, aby dzieci spróbowały ułożyć i nazwać ułożone obrazki:

brzoskwinie

warzywa

truskawki

jabłko

koktajl owocowy

Zadanie 2: Wysłuchaj wiersza:

Po wysłuchaniu  wiersza rodzic rozmawia z dzieckiem na temat zdrowego odżywiania . Można zaprezentować  i zrobić degustację dziecku warzyw i owoców dostępnych w domu.Proszę aby dzieci określiły kolor, smak i  zapach spożywanych produktów.  Następnie na podstawie przygotowanych zdjęć poniżej proszę porozmawiać z dzieckiem na temat tego, który talerz z pożywieniem jest zdrowy i może wzmocnić naszą odporność, a który nie i dlaczego.

Zadanie 3:Dzielenie wyrazów związanych z tematyką tygodnia na sylaby:

” Dokończ słowo”- Na postawie wyrazów dzielonych na sylaby, dziecko dokańcza wyraz:

Zadanie 4: Zadanie dodatkowe.Jeśli ktoś ma ochotę przygotować z dzieckiem zdrowy posiłek to zapraszam serdecznie do wyzwania tego tygodnia pt. “Przygotowuję zdrowy posiłek z rodzicem”. Oczywiście mile widziane foto- relacje. Liczę na Was!

Koniecznie dajcie znać jak Wam poszło!

 

Środa, 15.04.20.

Zadanie 1: Wysłuchanie wiersza S.Kossuth, pt. MIŚ

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza. Zwraca uwagę na sytuacje mogące decydować o zachorowaniu. Dziecko, wykorzystując zdobytą wiedzę i indywidualne doświadczenia opowiada o swoich przypadkach zachorowań i wspólnie z rodzicem analizuje ich okoliczności (np. wychłodzenie, infekcja, zbyt zimne napoje itp.)

Zadanie 2: Odsłuchanie i nauka piosenki: do lekarza

Zadanie 3: Proszę, aby dzieci spróbowały wykonać opatrunek dla swojego ulubionego misia/ lalki/maskotki.Opatrunek dzieci mogą zrobić również chętnym rodzicom.Oczywiście z materiałów dostępnych w domu (bandaż, gaza, plaster..itp.).

 

Powodzenia!

Nasi “pacjenci”:

 

 

Wtorek, 14.04.20.

Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza!

Zadanie 1: Proszę, aby dzieci w szerokiej liniaturze wykonały następujące ćwiczenie grafomotoryczne:

Czekam na prace dzieci!

 

Zadanie 2: Proszę odtworzyć dzieciom humorystyczny wiersz Jana Brzechwy, pt. Żaba

Następnie proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zawodu lekarza i jego pracy.

Zadanie 3: Zabawa ruchowa ” Bieg po zdrowie”- bieg po pokoju:

  • skaczemy na jednej nodze
  • skaczemy na dwóch nogach
  • truchcik po pokoju
  • turlamy się

             Powodzenia!

Nasze zmagania z grafomotoryką:

 

Język angielski

Zapraszam do zabawy z poznanymi już piosenkami:

Head Shoulders Knees & Toes

Open, Close!

One Little Finger

Boom Chicka Boom

Have Fun!

Język angielski

Easter Egg Hunt – popularna w Wielkiej Brytanii zabawa wielkanocna
Rodzic chowa w różnych miejscach w mieszkaniu jajka (czekoladowe lub plastikowe), zadaniem dziecka jest ich odnalezienie.

Boom Chicka Boom – zabawa z piosenką.

10.04.20 Piątek

Zadanie 1: Proszę o odtworzenie dzieciom piosenek: pisanki

kurka i pisanki

znaki Wielkanocy

 

Zadanie 2: Taniec- przypomnienie. Dzieci doskonale je znają!: czekolada

Ram zam zam

Zadanie 3:  Proszę odtworzyć dzieciom:

Tańczcie! śpiewajcie i bawcie się dobrze! Powodzenia!

 

Pisanki, pisanki…

 

 

09.04.20 Czwartek

Zadanie 1: Wysłuchaj wiersza:

Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania do wiersza, a rodzic zapisał odpowiedzi w założonych zeszytach:

Zadanie 2: “Rzuć do mnie piłkę”; Rodzic i dziecko rzucają do siebie piłkę, stopniowo zwiększając odległość od siebie. Rodzic tworzy tzw. koszyczek z rąk i dziecko próbuje do tego koszyczka trafić.

Zadanie 3:  Proszę, aby dziecko z pomocą rodzica odtworzyło: muzogram

Bawcie się dobrze! Powodzenia!

 

08.04.20 Środa

Zadanie 1: Proszę wykonać z dziećmi wielkanocną pisankę – na kartce lub w prowadzonych zeszytach. Z materiałów dostępnych w domu. Forma pracy dowolna.Poniżej wklejam inspirację pisanki.

Zadanie 2: Zapraszam do wspólnego czytania. Tego typu ilustrowane czytanki przerabialiśmy już na naszych zajęciach. Proszę przeczytać lub odtworzyć nagrany przeze mnie tekst, a następnie czytać dzieciom i tam gdzie są obrazki dzieci muszą same dopowiedzieć. Zdaję sobie sprawę, że w pierwszej chwili może wydawać się trudne, ale zobaczycie sami jak dobrze poradzą sobie Wasze dzieci! Czekam oczywiście na informacje jak poszło.

Zadanie 3: ” Świąteczne menu”-proszę o zapoznanie dzieci z wielkanocnymi potrawami. W miarę możliwości można pokazać dzieciom w gazetach, w książkach  z przepisami, w internecie etc. Porozmawiajcie o tym, co znajdzie się na Waszym wielkanocnym stole.

Powodzenia!

 

W ubiegłym tygodniu w ramach akcji #zostanwdomu zaproponowałam chętnym osobom podjęcie wyzwania upieczenia wraz z dzieckiem swojego pieczywa, aby ograniczyć do absolutnego minimum wychodzenie z domu. Bardzo dziękuję za podjęcie wyzwania! Jeśli to wszystko smakowało tak jak wygląda to serdecznie gratuluję. Dziękuję za udział w wyzwaniu!

 

Bardzo dziękuję za wszystkie filmiki, relacje z wykonywanych zadań i ćwiczeń, zdjęcia, wiadomości. Poniżej nasze “smerfowe” wielkanocne owieczki! Zdolne te nasze Smerfy!

 

 

07.04.20 Wtorek

Zadanie 1: Zobacz prezentację WIELKANOC

Proszę o rozmowę z dzieckiem na temat nadchodzących Świąt Wielkanocnych.

Zadanie 2: Dzielimy wielkanocne wyrazy na sylaby:

Zadanie 3: ” Gdzie jest koszyczek?”- zabawa dydaktyczna doskonaląca znajomość schematu ciała oraz kierunków w przestrzeni: na, pod, obok, na górze, na dole,po prawej, po lewej.

Analogicznie do przedstawionych obrazków proszę ćwiczyć z dzieckiem np. ” połóż zabawkę na stole”, ” włóż kartkę pod stół”, ” umieść kredkę obok ołówka” itd.. Można jeszcze ćwiczyć w ten sposób, że to rodzic umieszcza przedmiot  w określony sposób i pyta dziecko np. ” gdzie jest ołówek?” itp.

Powodzenia!

Język angielski

Easter – prezentacja

Zapraszam do poznania nowego słownictwa związanego z Wielkanocą. Dzieci śpiewają piosenki, tańczą i powtarzają słówka za lektorem.
Have fun! M.Zaik

06.04.2020  Poniedziałek

   Krąg tematyczny: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki!

Zadanie 1: Odsłuchanie piosenki i nauka tańca: Zając

Dajcie znać (messenger, faceebook) jak poszła nauka piosenki i tańca dzieciom.

Zadanie 2: Proszę , aby dzieci spróbowały ułożyć puzzle:

zajączek

kurczaczek

coś trudniejszego ( z pomocą rodziców): pisanka

Układanie puzzli można ułatwić sobie klikając w “oknie do układania” funkcję duch”- ikonka maski. Stworzy się wtedy tło do puzzli według, którego dzieci mogą układać. Oczywiście to wersja łatwiejsza. Wierzę, że z dwoma pierwszymi dzieci spokojnie poradzą sobie bez podpowiedzi w tle!  Czekam na Wasze odpowiedzi zwrotne jak poszło i jak poradziły sobie z zadaniem nasze Smerfy!

Zadanie 3: Proszę, aby dzieci z pomocą rodziców wykonały owieczkę. Środek wykleić według własnego pomysłu i materiałów dostępnych w domu. Moja owieczka wyklejona paseczkami z białego papieru. Czekam na foto- relację i informacje jako poszło.

Oczywiście zachęcam do zabaw i ćwiczeń logopedycznych: zabawy logopedyczne 3

Powodzenia i dobrej zabawy!

 

02. 04. 20 ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU

 

DZIŚ JEST TEN DZIEŃ, W KTÓRYM WSZYSCY POWINNIŚMY MYŚLEĆ NA NIEBIESKO !

Zachęcam do oglądania:  Polska na niebiesko 2020

oraz do lektury:   Autyzm dziecięcy 

 

ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU

 

Drodzy rodzice!

Bardzo dziękuję za liczny odzew z Waszej strony dotyczący proponowanych przeze mnie zabaw. Jest mi niezmiernie miło, że zechcieli się Państwo podzielić pracami Waszych dzieci, które są cudowne!Bardzo dziękuję za wszystkie wiadomości, filmiki oraz dobre słowa.

Jestem bardzo dumna z” moich” Smerfów i zachęcam Państwa do dalszych kontaktów i wysyłania wiadomości zwrotnych dotyczących proponowanych przeze mnie zajęć. Poniżej prezentuję część  prac Waszych dzieci (oczywiście za Państwa zgodą). Chwalmy się! Myślę, że jest czym!

Proszę o wypełnienie krótkiej ankiety.

ANKIETA DLA RODZICÓW – ZDALNE NAUCZANIE

Wychowawca: K. Nowak.

Piątek 03.04.20

Zadanie 1:  Nauka piosenki “Wlazł Kotek..”  

Proszę, aby dzieci spróbowały nauczyć się piosenki. Niech towarzyszy im podczas zabawy i domowych czynności.

Zadanie 2: Udawanie znajomych zwierząt i naśladowanie ich odgłosów. Materiał filmowy odgłosy zwierząt.

Powodzenia! Spokojnego weekendu!

 

Język angielski

Utrwalamy słownictwo związane z wiosną. Proszę wrócić do prezentacji – Spring i odtworzyć dziecku słówka mówione przez lektora.
Tworzymy własną grę. Potrzebne materiały: kartka papieru, kredki, mazaki, kostka do gry. Rysujemy koło, dzielimy na 6 części, każde pole oznaczamy kropeczkami 1-6. Na każdym z pól rysujemy: motyla, pszczółkę, drzewo, słońce, biedronkę i kwiatek, obrazki możne też wydrukować. Kiedy gra jest już gotowa rzucamy kostką i nazywamy po angielsku te obrazki, na które wskaże wyrzucona ilość kropek na kostce. Gramy wspólnie z dzieckiem.

gra Spring

Spring – gra on line. Dziecko słucha nagrania i łączy z odpowiednim obrazkiem.
Have fun! M. Zaik

Czwartek 02.04.20

Zadanie nr 1: Zabawa “Pieski do budy!”

Zadanie nr 2: Obejrzyj bajeczkę ” Brzydkie Kaczątko”

Proszę, aby dzieci odpowiedziały na następujące pytania (rodzice odpowiedzi zapisują w zeszytach):

  1. Dlaczego Brzydkie Kaczątko nie mogło znaleźć przyjaciela?
  2. Czym kierowały się inne zwierzątka odtrącając “inne” kaczątko?
  3. Jak mógł czuć się młody łabędź?

Zadanie nr 3: Proszę, aby dzieci pobawiły się z rodzicami w swoją ulubioną zabawę. Mile widziane zapisy w zeszycie, co to była za zabawa. Chętnie powtórzę z dziećmi po powrocie do przedszkola.

Powodzenia i udanej zabawy!

 

Środa 01.04.20

Zadanie 1: Proszę wspólnie z dzieckiem zobaczyć: bajeczka o koronowirusie

Proszę przeprowadzić z dzieckiem rozmowę dotyczącą aktualnej sytuacji. Temat wirusów i bakterii już omawialiśmy, więc myślę, że to kwestia przypomnienia dla dzieci. Proszę, aby dzieci narysowały lub namalowały  w swoich zeszytach koronowirusa- jak one sobie go wyobrażają. Wirusa komputerowego rysowaliśmy już na zajęciach i dzieci nie miały żadnego problemu, a ich inwencja twórcza naprawdę przeszła moje oczekiwania, więc mam nadzieję, że tym razem będzie podobnie.

Zadanie 2: Proszę odtworzyć dziecku filmik ”  od ziarenka do bochenka “

Na podstawie obejrzanego filmiku proszę porozmawiać z dzieckiem na temat procesu produkcyjnego chleba. Można zaprosić dzieci do wspólnej degustacji pieczywa dostępnego w domu. Może ktoś chciałby wspólnie z dzieckiem samodzielnie upiec  pieczywo  i pochwalić się rezultatami? Zdjęcia mile widziane. Takie wyzwanie w tym tygodniu dla chętnych. Pani Kasia również podejmuje próbę.

Zadanie 3: Proszę, aby dzieci z klocków( lub innych bezpiecznych elementów dostępnych w domu) ułożyły jak największą wieżę potrafią- pionie oraz w poziomie. Można również zbudować kilka mniejszych porównując ich wysokość, długość.

Powodzenia!

Wtorek 31.03.20

Zadanie 1:  Proszę o odtworzenie dzieciom : Jedziemy na wieś

Rozmowa kierowana na temat tego, gdzie mieszkają przedstawione zwierzątka i jakie pokarmy spożywają.

 Co jedzą zwierzątka na wsi 

Zadanie 2:  Proszę, aby dzieci obejrzały:   miasto i wieś

Zadanie 3: ” Zające w ogrodzie”- zabawa ruchowa z domownikami:

  • zajączki witają się rączkami, stópkami, łokciami, noskami
  • zajączki skaczą po łące
  • zajączki chrupią marchewkę

Język angielski

Hello Spring! – prezentacja 

Zapraszam do poznania nowego słownictwa związanego z wiosną. Dzieci śpiewają piosenki i powtarzają słówka za lektorem.
Have fun! M.Zaik

Poniedziałek 30.03.20

Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło.

Zadanie 1: Proszę o odtworzenie dzieciom filmiku: wiejskie podwórko

Rozmowa z dziećmi na temat tego, co słychać na wiejskim podwórku.

Proszę,aby dzieci poćwiczyły ze mną:

Zadanie 2:” Celowanie do okienka”- zabawa ruchowa z elementami celowania i rzutu. Proszę, aby dzieci z papieru wykonały kulki (samodzielnie!) -kulki wielkości pięści. Można wyznaczyć “cel” np. rzut do miski, jakiegoś większego pojemnika, koła zrobionego za pomocą sznurka itp. Można pograć na punkty z domownikami. Wspaniała zabawa ruchowa dla naszych przedszkolaków.

Zadanie 3: Proszę,aby dzieci w swoich zeszytach na jednej stronie narysowały kółka w różnych kolorach. Proszę, aby zwracać uwagę na prawidłowy chwyt kredki oraz ponawiać próby zamknięcia koła.

Jak prawidłowo trzymać kredkę

Powodzenia i dobrej zabawy!

Drodzy rodzice!

Zachęcamy serdecznie do odwiedzania i korzystania z naszych nowych stron internetowych:

ćwiczenia interaktywne

ćwiczenia logopedyczne

doświadczenia

Drodzy rodzice!

Informuję, iż w okresie zdalnego nauczania jestem dostępna dla Państwa każdego dnia (od poniedziałku do piątku) w godz.8-16  na komunikatorze messenger[Kasia Nowak] . Można pisać, dzwonić w razie potrzeby konsultacji. Chętnie pomogę i odpowiem na wszelkie Państwa pytania.Pozdrawiam.

Wychowawca.

Język angielski

Nadal utrwalamy słownictwo dotyczące części ciała.

My face – moja twarz. Proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem.

Rymowanka z pokazywaniem

Hands up! (ręce do góry)
Hands down! (ręce na dół)
Look at the left (spójrz w lewo)
Look at the right (spójrz w prawo)
Clap your hands (klaszcz)
Clap, clap, clap
Tap your feet (tupiemy nogami)
Tap, tap, tap,
Turn around (obróć się)
And sit down! (usiądź)

Piątek 27.03.2020

Zadanie 1: Zaśpiewaj ze mną! Proszę o odtworzenie dzieciom dźwięku.

 

Zadanie 2: Proszę, aby dzieci w zeszytach odrysowały swoje dłonie i pokolorowały według uznania.

Zadanie 3:Ćwiczenia motoryki małej- używanie nożyczek.Proszę, aby dzieci powycinały z gazet paseczki i powklejały do zeszytu.

Zadanie 4: Wysłuchaj piosenki:   

Marsz z wiosną!

Dobrej zabawy!

 

 

Czwartek 26.03.2020

Zadanie 1: Proszę odtworzyć dźwięk dzieciom. Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia.

 

 Zadanie 2: “Byłem, jestem , będę”- ćwiczenia słownikowe, uświadomienie dzieciom stałości etapów dnia i przypisanych do nich czynności. Rano, w południe. wieczorem- (przypomnienie czynności wykonywanych każdego dnia).

Zadanie 3:Ćwiczenie grafomotoryczne. Proszę o przygotowanie dla dziecka kartki, ołówka, małej łyżeczki z kroplą wody. Dziecko siedzi przy biurku z kartką i ołówkiem przed sobą. Rodzic umieszcza kroplę wody na środku kartki, a następnie odtwarza dziecku dźwięk:

Powodzenia!

 

Środa 25.03.2020

Zadanie 1: “Dzieci”- prezentacja fotografii dzieci z ich wczesnego dzieciństwa. Prezentacja zdjęć rodziców/ dziadków i bliskich z przeszłości. Rozmowa z dziećmi na temat upływającego czasu.

Zadanie 2:“Kiedy obchodzimy urodziny?”- próba utrwalenia daty urodzin dziecka, określenie jaka to pora roku, jaka jest wtedy pogoda. “Ile świeczek, ile lat?”- wspólnie z rodzicami dziecko w swoim zeszycie rysuje tort ze świecami z cyfrą odpowiadającą skończone lata. Proszę rodziców o narysowanie cyfry 3 bądź 4 w taki sposób, by dzieci mogły wypełnić cyfrę małymi kawałkami papieru, aby stworzyły tzw. wydzierankę.Proszę pozwolić dzieciom samodzielnie drzeć papier na drobne kawałki( doskonalenie sprawności motoryki małej, które jest świetnym przygotowaniem do nauki pisania).

Zadanie 3. Wysłuchanie wiersza:

Pytania: O czym opowiada wiersz? Jak Twoim zdaniem wygląda wiosna? Jakie zwierzątka występują w wierszu?Czym ich zdaniem wiosna ma przyjechać?Proszę odpowiedzi dzieci zapisać w zeszytach.

Proszę, aby dzieci w zeszytach z pomocą rodziców wykonały obrazek pod tytułem “Wiosna”- forma dowolna.

Język angielski 

Gry i zabawy z języka angielskiego będą umieszczane na stronie grupy we wtorki i piątki.

Zapraszam do zabawy z piosenkami i powtórki słownictwa związanego z częściami ciała:

Head Shoulders Knees & Toes

One Little Finger

Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, gdzie znajduje się słowniczek obrazkowy oraz gry utrwalające nazwy części ciała.

Have fun! Monika Zaik

Wtorek 24.03.2020

Zadanie 1: Rozmowa kierowana rodzica z dzieckiem na temat tego, co potrafi mały człowiek. Można przeglądać z dzieckiem książeczki, gazety, zdjęcia itp. Wyszukiwać obrazki jakie czynności mogą wykonywać dzieci, a jakie nie i dlaczego. Pytania pomocnicze:

  1. Czy dzieci mogą prowadzić samochód?
  2. Czy dzieci mogą samodzielnie gotować obiad?
  3. W jaki sposób dzieci mogą samodzielnie spędzać czas? itp.

Odpowiedzi dzieci proszę zapisać w zeszycie.

Zadanie 2: Próby samodzielnego wiązania sznurówek. Przeplatania sznurówek przez dziurki w butach. Nauka samodzielnego ubierania butów, zapinania zamków, guzików, zaczepów itp.

Zadanie 3: Zabawa logopedyczna z wykorzystaniem lustra: Dziecko staje przed lustrem i wspólnie z rodzicem powtarza “aaa…”, “ooo…”, “eee…”, “iii…”, “ą…”, “ę…”. Proszę głoski wymawiać na jednym oddechu, najpierw szeptem a później coraz głośniej.

Powodzenia!

 

Poniedziałek 23.03.2020

 Temat tygodnia: SZYBKO BIEGNIE KAŻDY DZIEŃ, ROSNĘ SZYBKO, DUŻO WIEM!

Zadanie 1: Rodzic czyta dziecku wiersz:

Tydzień siedmiu synów miał, gdy ich wołał to ich zwał:Poniedziałek, Wtorek,Środa, Czwartek, Piątek , Sobota,Niedziela! A gdy było mu wygodnie, to też wołał ich odwrotnie: Niedziela, Sobota, Piątek, Czwartek, Środa, Wtorek, Poniedziałek! Co się wtedy w świecie działo?! Wszystko ludziom się mieszało!

                                                                                                                                             Autor: Anna Pawłowska- Niedbała

Pytania do wiersza: Ilu synów miał tydzień?

Czy pamiętasz ich “imiona”?

Proszę, aby odpowiedzi DZIECI! na te pytania rodzic zapisał w zeszycie.

Przekazanie przez rodzica dziecku informacji na temat tego w jakie dni pracujemy, a jakie dni mamy weekend.

Powtarzanie dni tygodnia w kolejności.

Powtarzaj za mną nazwy dni tygodnia. Podziel nazwy dni tygodnia na sylaby.

Zadanie 2: W przygotowanych zeszytach proszę, aby dzieci wykonały obrazek w jaki sposób najbardziej lubią spędzać czas w weekend.Forma dowolna- może to być z użyciem farb, kredek albo powycinanych i przyklejonych z gazet obrazków itp. Dzieci są bardzo kreatywne- pozwólmy im zdecydować w jaki sposób chcą wykonać tą pracę!

Zadanie 3: Zabawa ruchowa :   “skaczemy jak żabki”, “pełzamy jak wąż”, “lecimy jak ptaszki”

Powodzenia!

 

WŁĄCZAMY SIĘ DO OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI # ZOSTAŃWDOMU

Drodzy rodzice!

W związku z przedłużeniem zamknięcia placówek oświatowych, na dzień dzisiejszy do Świąt Wielkanocnych- nauczyciele zostali zobowiązani do realizacji podstawy programowej również w przedszkolu- w systemie zdalnym. W związku z powyższym każdego dnia będę umieszczać na naszej stronie internetowej (podgrupa Smerfy) materiał przeznaczony do realizacji z dziećmi. Bardzo proszę, aby założyć dzieciom zeszyty/ skoroszyty, w których będą wykonywały swoje prace plastyczne, ćwiczenia grafomotoryczne itp.Proszę o wpisywanie dat wykonania. Zdaję sobie sprawę, że sytuacja nie jest dla nikogo komfortowa, ale liczę na Państwa zaangażowanie, tak jak dotychczas.Jeśli mogę w czymś pomóc oczywiście jestem dla Państwa dostępna (przyjęta podczas pierwszego zebrania forma grupy internetowej naszych rodziców facebook oraz komunikator messenger). Proszę, aby dzieci swoje zeszyty przyniosły w pierwszym możliwym dniu do przedszkola. Życzę zdrówka, pogody ducha i do jak najszybszego zobaczenia!

 

 

 

Dzień dentysty

W dniu 05.03. z okazji dnia dentysty odwiedziła nas Pani Patrycja- asystentka stomatologiczna, która opowiedziała dzieciom o swojej pracy. Pokazała jak prawidłowo szczotkować zęby, przedstawiła produkty, które szkodzą zębom oraz teraz, które w naturalny sposób nasze zęby oczyszczają. Każde dziecko otrzymało gipsowy odlew zębów, które własnoręcznie pomalowało w maseczce dentystycznej oraz rękawiczkach. Nasze “Smerfy ” mogły się wcielić w prawdziwych dentystów. Pod koniec zajęć dzieci otrzymały dyplomy oraz naklejki, które przygotowała dla nas Pani Patrycja. Serdecznie dziękujemy i zachęcamy rodziców do odwiedzania naszej grupy, opowiadania o swoich zawodach i pasjach.

                                                                    Drogowe ABC

W dniach 02.03 i 03.03. odbyły się w naszej grupie zajęcia w ramach akcji prowadzonej przez Polski Czerwony Krzyż pt. “Drogowe ABC”. Dzieci dowiedziały się jak zachowywać się podczas jazdy hulajnogą, jak prawidłowo zakładać kask i ochraniacze oraz jak postąpić w razie doznania urazu. Ponadto przypomniały sobie zasady przechodzenia przez ulicę, utrwaliły rymowanką numer alarmowy i wykonały pracę plastyczną związaną z tematem. Każde dziecko otrzymało książeczkę edukacyjną pt.” Drogowe ABC”. 

                                                              Profilaktyka logopedyczna

W naszej grupie odbywa się każdego dnia profilaktyka logopedyczna. Dzieci wykonują ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne oraz szereg ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek. Korzystają z baniek mydlanych, słomek, lusterek, wiatraczków, szpatułek etc. Bardzo dziękujemy rodzicom za doposażenie naszego mini kącika logopedycznego w grupie “Smerfy”.

Zajęcia z Photonem

W ramach poznawania nowych technologii cyfrowych nasza grupa “zapoznała się” z Photonem. Każde dziecko miało okazję wyznaczyć trasę dla Photonka. Zobaczyć jak naśladuje odgłosy, zmienia kolory i porusza się po wyznaczonej trasie.

Dzień Dinozaura

W ramach obchodzenia świąt nietypowych w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Dinozaura. Tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na zielono wraz ze swoimi dinozaurami, książeczkami o tej tematyce. Poznaliśmy dinozaury roślinożerne, mięsożerne oraz latające. Dzieci wykonały pracę plastyczną związaną z tematem.

Dzień Kota

17 lutego w naszej grupie obchodziliśmy nietypowe święto. Poznaliśmy kocie zwyczaje i zachowania.Dzieci samodzielnie wykonały swoje kotki, którym nadały wymyślone imiona.Inwencja twórcza dzieci nie miała granic w tej kwestii. Efekty pracy dzieci można oglądać w przedszkolu na gazetce z pracami “Smerfów”.

 

Dzień bezpiecznego internetu

W tym roku 11 lutego obchodzimy dzień bezpiecznego internetu.Nasze przedszkolaki obejrzały film animowany dotyczący bezpiecznych zachowań w sieci. Uczestniczyły również w rozmowie na temat negatywnych skutków zbyt długiego korzystania z cyfrowych technologii, a także poznały alternatywy spędzania wolnego czasu. W ramach podsumowania zajęć wykonały pracę plastyczną i narysowały swojego ” własnego wirusa” komputerowego. Efekty tej pracy możemy zobaczyć na naszej smerfowej tablicy prac przedszkolnych, do czego serdecznie zachęcamy.

Dzień Babci i Dziadka w Domu Kultury w Boguszowicach

4 lutego odbył się uroczysty dzień babci i dziadka. Dzieci przygotowały z tej okazji wiersz i piosenkę dla swoich gości. Pomimo ogromnej tremy i podekscytowania nasze maluchy poradziły sobie wzorowo, wywołując uśmiech i łzy wzruszenia u swoich najbliższych.

“Cała Polska czyta dzieciom”

W ramach akcji ” Cała Polska czyta dzieciom” naszą grupę odwiedzają rodzice dzieci. W styczniu mieliśmy okazję gościć u nas p. Kamilę, która przeczytała dzieciom bajkę “Trzy świnki”, a następnie dzieci wykonały pracę plastyczną związaną z bajką. W ramach akcji odwiedził nas też P. Aleksander, który przeczytał dzieciom bajkę “O chorym Wojtusiu” oraz zagrał dzieciom na gitarze i harmonijce, wzbudzając wśród dzieci ogromne zainteresowanie.Zachęcamy rodziców do odwiedzania naszej grupy i angażowania się w jej życie.

Balik karnawałowy

27 stycznia odbył się w naszym przedszkolu balik karnawałowy. Za sprawą fantastycznych animatorek dzieci świetnie się bawiły. Wzięły udział w licznych konkursach i zabawach. Tego dnia odwiedził nas również fotograf!

INFORMACJA

4 lutego 2020 roku odbędzie się uroczysty “Dzień dziadka i babci” w Domu Kultury w Boguszowicach o godz. 10.00.       Serdecznie zapraszamy !

 

Pogadanka “Bezpieczne ferie”

Przed rozpoczęciem ferii zimowych nasze przedszkole odwiedziła Pani policjantka, która opowiedziała dzieciom o zasadach bezpiecznego zachowania podczas zimowych zabaw. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną, a także miały możliwość swobodnego zadawania pytań funkcjonariuszce policji. W ramach utrwalenia wiadomości dzieci otrzymały kolorowankę o tematyce poruszanej podczas spotkania.

INFORMACJA

28 stycznia odbędzie się balik karnawałowy!!! Prosimy Rodziców o przygotowanie dzieciom strojów.Tego dnia odwiedzi nas fotograf. 

Jasełka i spotkanie opłatkowe.
Dnia 17.12.2019 w grupie “Smerfy” odbyły się pierwsze Jasełka oraz spotkanie opłatkowe. Dziękujemy wszystkim rodzicom za liczne przybycie oraz za pomoc w przygotowaniu dzieci do występów.

Wyróżnienie w konkursie!

Serdeczne gratulacje dla naszej Zuzi, która zdobyła wyróżnienie w konkursie “Co pani Jesień za oknem widziała?” zorganizowanym przez Przedszkole nr 11 w Rybniku.

Mikołajki

6 grudnia nasze przedszkole jak co roku odwiedził Mikołaj ze swoimi pomocnikami z podarunkami. Dzieci oprócz paczuszek słodkości otrzymały do grup nowe zabawki.

Dzień Górnika- ” Barbórka”

W dniu 4 grudnia obchodziliśmy święto wszystkich górników. Dzieci miały okazję ubrać prawdziwy górniczy strój oraz posłuchać opowiadań górników o ich pracy. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy górnikom za przybycie.

          Dzień otwarty dla rodziców w grupie ” Smerfy”

W dniu 03 grudnia w naszej grupie odbył się dzień otwarty dla rodziców. Bardzo dziękujemy za tak liczne przybycie, za wspólną zabawę oraz wykonanie pracy plastycznej  z dziećmi.

Dzień pluszowego misia.

W dniu 25 listopada obchodziliśmy święto pluszowego misia, który odwiedził również naszą grupę z koszykiem smakołyków dla naszych smerfów.

Spotkanie z ratownikiem medycznym.

Nasze przedszkole odwiedził ratownik medyczny, który opowiedział dzieciom o swojej pracy, o tym jak zachować się w sytuacjach zagrożenia.

 

Konkurs plastyczny “Moje miasto – moja historia”

Serdeczne gratulacje dla Juliana, który zajął pierwsze miejsce w konkursie plastycznym!

Święto Niepodległości

W dniu 08.11.2019 roku o godzinie 11:11 nasze przedszkolaki uroczyście odśpiewały hymn narodowy wraz z innymi grupami.

 

Wyprawa do parku

W ramach poszukiwania zwiastunów jesieni wybraliśmy się na spacer do osiedlowego parku..Dzieci zbierały żołędzie, kolorowe liście oraz obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie.

ODWIEDZINY FUNKCJONARIUSZY POLICJI

W ramach tematyki dotyczącej bezpieczeństwa nasze przedszkole odwiedzili funkcjonariusze Policji. Dzieci wysłuchały pogadanki na temat bezpiecznego zachowania zarówno w domu jak i na podwórku, miały możliwość przymierzenia policyjnej czapki, a także uzyskały odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące pracy policjantów.

 

OWOCOWO – WARZYWNE DNI!

    Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki!

 Dzień Przedszkolaka.

Z okazji Dnia Przedszkolaka odwiedziła nas pluszowa maskotka “Myszka Mini”.Zabawy co nie miara, dmuchany zamek, wata cukrowa,bańki mydlane oraz zabawy i konkursy!

Skip to content