Sówki

WŁĄCZAMY SIĘ DO OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI # ZOSTAŃWDOMU

PRZERWA W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ SPOWODOWANA KORONAWIRUSEM SPRAWIŁA, ŻE OGROMNĄ CZĘŚĆ DNIA , WIĘKSZOŚĆ DZIECI PRZEBYWA Z RODZICAMI W DOMU.  DLATEGO TEŻ, ABY NIE WYPAŚĆ Z RYTMU PRZEDSZKOLNEGO MAM DLA PAŃSTWA PROPOZYCJĘ.  CODZIENNIE NA STRONIE GRUPY ZAMIESZCZAĆ BĘDĘ ZADANIA DO WYKONANIA Z DZIEĆMI, ZACHĘCAM RÓWNIEŻ DO ZAŁOŻENIA ZESZYTÓW LUB SKOROSZYTÓW W KTÓRYCH DZIECI BĘDĄ UMIESZCZAŁY SWOJE PRACE PLASTYCZNE.

Ważna informacja

Kochane dzieci od dnia 01.06.2020r. Pani Bogusia Ochojska, będzie prowadziła zdalne nauczanie dla naszej grupy, wszystkie zadania będą znajdowały się w zakładce Słoneczka, zachęcam dalej do tak aktywnej i owocnej pracy.

Informuję, iż w okresie zdalnego nauczania jestem dostępna dla Państwa każdego dnia (od poniedziałku do piątku) w godz.8-16, mój numer telefonu 538 437 622 . Chętnie pomogę i odpowiem na wszelkie Państwa pytania.

Proszę rodziców aby prace plastyczne, techniczne, które wykonują dzieci były uwiecznione na Państwa telefonach, a następnie zostały wysłane na mojego maila. Czekam z niecierpliwością pozdrawiam!

m.kral@p19.miastorybnik.pl

Proszę o wypełnienie krótkiej ankiety.

 

ANKIETA DLA RODZICÓW – ZDALNE NAUCZANIE

Drogie Dzieci, Drodzy Rodzice duma mnie rozpiera wspaniała praca. Dziękuję za zaangażowanie!!!!! Kochani rodzice zachęcam do przesyłania zdjęć wraz z małymi artystami, chętnie zobaczę ich uśmiechnięte buzie, jak dumnie trzymają swoje małe arcydzieła.

Drodzy rodzice!

Zachęcamy serdecznie do odwiedzania i korzystania z naszych nowych stron internetowych:

ćwiczenia interaktywne

ćwiczenia logopedyczne

Ciekawe doświadczenia:

doświadczenie 1

doświadczenie 2

doświadczenie 3

doświadczenie 4

doświadczenie 5

doświadczenie 6

Zachęcam do rysowania, kolorowania i tworzenia wszystkie dzieci, przesyłam kilka filmików z prostymi rysunkami, krok po kroku. Wiem, że dacie radę!

1. Kochani pamiętajcie aby używać magicznych słów: proszę, dziękuję, przepraszam. Wiem że świetnie je znacie i w przedszkolu je używaliście, na pewno wiecie, że w trudnych sytuacjach mogą zdziałać cuda.

2. Podczas spożywania posiłków zachowuję się kulturalnie, używam sztućców, nie rozmawiam podczas jedzenia, staram się jeść powoli, a gdy skończę  ładnie dziękuję i odnoszę talerz.

3. Jestem samodzielny, potrafię zdjąć i ubrać różne części garderoby znakomicie radzę sobie już z guzikami i zamkami. 

4. Dbam o siebie, poranna toaleta nie jest dla mnie żadnym problemem, wręcz przeciwnie mamo tato mogę nauczyć cię jak myć prawidłowo ręce. 

5. W tym tygodniu Kochane Sówki pamiętamy, gdy rozmawiamy staramy się patrzeć na naszego rozmówcę dba , utrzymujemy kontakt wzrokowy, nie przerywamy i jesteśmy skoncentrowani na rozmówcy.

6. Kochane Sówki, ponieważ w tym tygodniu rozmawiamy o łące i jej mieszkańcach, pamiętajcie aby dbać o przyrodę!!

 

Język angielski
Powtarzamy słownictwo związane z liczbami oraz kształtami, następnie proszę o odtworzenie historyjki.

 

Język angielski
Powtarzamy liczebniki 1 – 10. Dziecko powtarza słówka za lektorem.
Zachęcam również do odtworzenia piosenek utrwalających liczby:
Counting 1-10 Song
Counting 1 to 10

Język angielski
Powtarzamy nazwy kształtów. Odtwarzamy nagranie i słuchamy piosenki Shapes everywhere. Następnie poproś dziecko, żeby podczas kolejnego słuchania rysowało w powietrzu kształt koła (circle), kwadratu (square) i trójkąta (triangle).

 

Język angielski
Poznajemy nowe słownictwo związane z kształtami. Nowe słówka:
– shapes – kształty
– triangle – trójkąt
– circle – koło
– square – kwadrat
Dziecko ogląda poniższe nagranie, następnie włączamy filmik ponownie, zatrzymujemy nagranie po każdej nazwie kształtu, dziecko powtarza słówka. Odtwarzamy animacje jeszcze raz, ale tym razem bez dźwięku. Zadaniem dziecka jest nazywać właściwe kształty.
Dziecko rysuje figury na kartce i jeszcze raz powtarza ich nazwy.

Język angielski
Zapraszam do zabawy z piosenkami.
Hello Hello! Can You Clap Your Hands? – piosenka na powitanie
Baby Shark – Rekinek
The Wheels On The Bus – Koła autobusu kręcą się
Five Little Monkeys – Pięć małych małpek
Old MacDonald Had A Farm – Pan MacDonald farmę miał
Bye Bye Goodbye – piosenka na pożegnanie

Język angielski

Powtarzamy i utrwalamy poznane słownictwo, piosenkę, rymowankę i historyjkę.

Język angielski

Powtarzamy poznane słownictwo dotyczące zwierząt – gra on line – po wysłuchaniu lektora dziecko wskazuje odpowiedni obrazek.

Wild animals – rymowanka. Proszę odtworzyć dziecku nagranie, następnie włączamy ponownie rymowankę – zatrzymujemy ją po wersach z nazwami kolorów, np. orange and black, orange and black i dziecko odgaduje, o jakie zwierzę chodzi. Powtarzamy zabawę – tym razem włączamy pauzę również przed nazwami kolorów w ostatnich zdaniach ze zwrotki, np. A giraffe eating trees is… Zadaniem dziecka jest dopowiadać właściwe nazwy barw.

Wild animals
1. Orange and black, orange and black.
A giraffe eating trees is orange and black.
2. Black and white, black and white.
A zebra eating grass is black and white.
3. Big and brown, big and brown.
An elephant in the mud is big and brown.
4. Orange and black, orange and black.
A tiger in the bush is orange and black.
5. Blue and green, blue and green.
A parrot in a tree is blue and green.

29.05

1. Zabawa z elementem rzutu- dziecko zaprasza do zabawy mamę. Będzie potrzebna piłka, dziecko wraz z mamą rzucają piłką odliczając do 10. Osoba wykonująca dziesiąty rzut mówi za co ją kocha.

2. Posłuchaj opowiadania M. Ledwoń

Zobacz mamo!

Króliczek namalował obrazek. „ Jest taki piękny jak moja mama” – pomyślał i natychmiast postanowił pokazać go mamie. Zabrał malowidło ze stolika i pokicał do kuchni, gdzie mama przygotowywała na podwieczorek ciasto marchewkowe.” Mamo, mamo zobacz! Ten obrazek namalowałem dla ciebie!” – krzyczał już z korytarza. Mama odwróciła się i rzuciła okiem na dzieło synka.” Piękny – powiedziała – co się na nim znajduje?” „Ogródek. Z kwiatami. Taki jak twój” – dopowiedział dumny ze swego dzieła króliczek. Królicza mama uśmiechnęła się, a Króliczek przypomniał sobie, że w ogrodzie, tuż obok kapusty, rosną piękne kwiaty, które mama zasadziła wiosną. Może z nich zrobić wspaniały bukiet. Wypadł z domu niczym strzała, zanim mama zdążyła kiwnąć głową, że zgadza się na jego wyjście na dwór. Po chwili Króliczek wpadł do kuchni niosąc pełne naręcza kwiatów. „Mamo, mamo zobacz! Te kwiaty są dla ciebie”. Mama odwróciła się do synka, a na jej twarzy widać było zmieszanie. Nie wiedziała, czy dziękować mu za prezent, czy nakrzyczeć na niego za błoto na dywanie, które przyniósł na łapkach  z ogródka i za wyrwanie jej ulubionych konwalii, wprost z rabatki przed domem. Ale Króliczek, nie zwracając uwagi na minę mamusi, podbiegł do zlewu, napełnił wodą słoik, który mama włożyła do zmywarki i wcisnął do niego kwiaty. „ Mamo, mamo zobacz , jaki jestem szybki” zdążył jeszcze krzyknąć zanim wypadł z domu z powrotem na podwórko. A mama?          A mama zobaczyła swoje  ulubione kwiaty wciśnięte niedbale w brudny słoik po marynowanej marchewce z dzisiejszego obiadu, błoto z ogródka na podłodze, plamy z farb w przedpokoju, które spłynęły z Króliczkowego obrazka, gdy niósł go do kuchni. Nie mówiąc już o tym, że zobaczyła w pokoju synka rozrzucone na stoliku plakatówki i pędzle, a w ogrodzie podeptaną rabatkę z konwaliami. „ Króliczku, synku, zobacz!” – zawołała mama, gdy tylko otrząsnęła się z szoku. „ A co?” – synek strzygnął długimi uszami i nasłuchiwał z drugiego końca ogrodu. „ Pokażę ci, jaką zrobiłeś mi niespodziankę” – odpowiedziała mamusia. A wy jak myślicie, czy ta niespodzianka sprawiła mamusi Króliczka radość?

28.05

1. Przyjrzyj się ilustracjom i opowiedz jak mamy spędzają czas z swoimi dziećmi?

Opowiedz jak Ty lubisz spędzać czas z mamą i stwórz ilustrację, do czynności którą uwielbiacie robić razem.

2. Dokończ zdania

Moja mama pachnie jak….

Moja mama lubi gdy…..

Moja mama nie lubi…..

Moja mama przypomina mi….

Moja mama jest…..

Język angielski
Hello! Powtarzamy nazwy zwierząt i piosenkę.
Dziecko słucha historyjki oraz rysuje lub koloruje poznane zwierzęta.

27.05

1. Rodzinny obiad– zabawa matematyczna według metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Każde dziecko dostaje po dwa kół papieru i dziesięć liczmanów. Kółka są talerzami mamy, taty i dziecka i każda z tych osób dostaje na talerz po trzy pierożki. Dzieci mają rozwiązać zagadkę ile było wszystkich pierożków. Następnie mama oddaje jeden pierożek tacie. Czy pierożków jest nadal tyle samo? Kto ma najwięcej, kto najmniej?

2. Za co kocham swoją mamę?– wyliczenie jak największej ilości argumentów za co kochamy swoje mamy.

3. Rytmiczne serca– dokańczanie rytmów z użyciem papierowych serduszek.

26.05

Wszystkiego najlepszego dla Wszystkich kochanych Mam!!!!

Dziś Dzień Matki, kochane dzieci sprawcie, aby Wasze mamy poczuły się jak księżniczki.

1. Zaproście mamę do tańca, oto kilka propozycji

Piosenka 1

Piosenka 2

Piosenka 3

2. Zróbcie masaż relaksacyjny dla Mamy.

Maluję kółeczko,(rysujemy jednym palcem koło na plecach)

w środku z kropeczką,(w środku koła stawiamy kropeczkę)

promyki słoneczne, (rysujemy promienie jednocześnie obiema rękami, zaczynając od środka pleców)

zygzaki bajeczne, (rysujemy obiema rękami jednocześnie zygzaki na plecach)

a wszystko uklepię, (klepiemy po plecach delikatnie całymi dłońmi)

poszczypię,(delikatnie szczypiemy w kilku miejscach na plecach)

podrapię,(delikatnie drapiemy w kilku miejscach na plecach)

przebiegnę po pleckach,(przebiegamy po plecach wszystkimi palcami obu rąk z dołu do góry)

aż dreszczyk cię złapie.(szczypiemy delikatnie w szyję )

Przytulamy się do mamy!!!!

 

Język angielski
Utrwalamy nazwy zwierząt powtarzając za lektorem: tiger (tygrys), zebra, parrot (papuga), giraffe (żyrafa), elephant (słoń).
Dziecko ogląda i słucha nowej piosenki: Look around.
Gra What’s missing? – Czego brakuje?

25.05

Ponieważ, wielkimi krokami zbliża się Dzień Mamy w tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszych mamach, wykonywać zadania ćwiczenia i prace plastyczne właśnie dla nich! Najlepiej gdyby w tym czasie pomagali Wam tatusiowie bądź rodzeństwo.

1. Portret mamy– technika i metoda jest dowolna, najważniejsze jest żeby portret przypominał Waszą mamę, był wykonany dokładnie, starannie i z dużą ilością miłości.

2. Posłuchaj wiersza Robotek, J. Papuzińska

3. W tym tygodniu zamień się w Robotka i tak jak on pomagaj swojej mamie.

 

22.05

1. Przesylabuj wyrazy

Sportowe przybory

2. Zagadki sportowe.

– Mała łódka z siodełkami,
a w niej tata, ty i mama.
Gdy kręcicie pedałami,
łódka płynie sama.

(rowerek wodny)

– Jest lekkie okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania

(koło ratunkowe)

– Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.

(medal)

– Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają

(siatkówka)

– Tej łopaty używacie,
kiedy kajakiem pływacie.

(wiosła)

3. Zakończenie opowiadania O komputerze i różanym ogrodzie J. Krzyżanek

 

21.05

1. Klamerkowe zagadki– należy przygotować klamerki oraz narysować lub wydrukować karty przedstawiające rzeczy, rośliny, zwierzęta w różnych ilościach. Zadaniem dziecka jest przeliczyć elementy na karcie i zaznaczyć prawidłową odpowiedź poprzez zaczepienie klamerki na odpowiednią cyfrę.

2. Quiz prawda czy fałsz?-quiz podsumowujący wiedzę na temat zdrowego stylu życia.

3. Rozwijanie świadomości własnego ciała, rozwijanie orientacji przestrzennej zaczep klamerkę. Do tej zabawy będzie potrzebna nam klamerka z pierwszego zadania. Rodzice informują dziec,i że mają zaczepiać ją na swoje ubranie, zgodnie z instrukcją.

-przyczep klamerkę na prawym ramieniu

-przyczep klamerkę na lewej nodze

-przyczep klamerkę na prawej nodze

-przyczep klamerkę na brzuchu

-przyczep klamerkę na lewym ramieniu

4. Własna ciastolina– zabawy rozwijające integrację sensoryczną. Do wykonania domowej ciastoliny będą nam potrzebne są następujące składniki:

– 2 szklanki mąki

– 1 szklanka soli

– 2 szklanki wody

– 2 łyżki oleju

– 1 łyżeczka soku z cytryny

Podane składniki mieszamy. Powinniście otrzymać ciasto podobne do naleśnikowego. Umieśćcie je w garnuszku i podgrzewajcie na małym ogniu, cały czas mieszając, aby nie przywarło do dna. Gdy masa zacznie odchodzić od ścian garnka i formować się w zbitą kulę to znak, że ciastolina gotowa. Gdy masa ostygnie dzielimy ją na kilka części dodajemy barwniki i czas na zabawę.

Język angielski

Hello! – piosenka na powitanie.
Poznajemy nowe słownictwo dotyczące zwierząt. Proszę kilkukrotnie odtworzyć dziecku filmik, dziecko powtarza słówka za lektorem: tiger (tygrys), zebra, parrot (papuga), giraffe (żyrafa), elephant (słoń).

Patrząc na poniższe ilustracje dziecko z pomocą rodzica nazywa zwierzęta.

 

20.05

1. Letnia olimpiada– zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, każde dziecko ma za zadanie przejść przez przygotowany tor przeszkód. Kochane dzieci wybierzcie się z rodzicami na podwórku, do lasu, na łąkę czy działkę, tam stwórzcie tor przeszkód, im dłuższy i zwiększą ilością przeszkód tym lepiej!!! Następnie pokonajcie go jak najszybciej, zachęcam do zabawy całą rodzinę.

2. Elementarz sportowy– słuchanie wiersza E. Pawlak

Kazde dziecko o tym wie:
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.
Jest dyscyplin co nie miara,
część z nich nowa, a część stara.
Od wędkarstwa, sztuk łowieckich,
od antycznych igrzysk greckich,
poprzez dzieje, poprzez lata
aż do współczesnego świata.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka,
rower, piłka lub siatkówka,
szachy, judo czy pływanie
taniec, skoki, żeglowanie
biegi, sanki i łyżwiarstwo,
hokej, snowboard czy narciarstwo?
Może tenis lub karate?
Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata
dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja,
walka i rywalizacja.
Ważna jest też ta zasada
(to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale,
lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika.
Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele.
Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja:
górą sport i rekreacja! 

3. Dzieci odpowiadają na pytania-rozmowa na temat wiersza:

– Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
– Dlaczego należy uprawiać sport?
– Co ważne jest w uprawianiu sportu?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada ,,fair, play”?

19.05

1.Zabawa integracyjna- Powitanki paluszkowe

Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (prowadzący podaje dłoń dziecku)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk do kciuka)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (po kolei witają się palce jednej dłoni osoby prowadzącej z dzieckiem)

Zapraszam do posłuchania drugiej części opowiadania o Filipie i komputerze.

2. Sportowiec- Kochane dzieci wiem, że uwielbiacie ćwiczenia i sport, proszę o  pracę plastyczną, która będzie przedstawiała Waszą ulubioną dyscyplinę sportową.

3. Mój ulubiony sport– zabawa pantomimiczna. Kochane dzieci zagrajcie teraz w kalambury, raz wy a raz wasi rodzic wymyślają dyscypliny sportowe i pokazują je bez użycia słów.

 

Język angielski
Powtarzamy poznane słownictwo dotyczące pogody, piosenkę i rymowankę. Proszę każdy filmik odtworzyć przynajmniej dwa razy.

18.05

1.W tym tygodniu kochany dzieci będziemy rozmawiali o sporcie, dyscyplinach sportowych oraz o tym jak zostać sportowcem. Jak myślicie co trzeba robić, żeby stać się sportowcem? Co jest ważne aby być dobrym w określonej dyscyplinie sportowej? Porozmawiajcie z rodzicami.

2. Posłuchaj opowiadania O komputerze i różanym ogrodzie J. Krzyżanek

Jutro posłuchasz dalszą część opowiadania, a dzisiaj zastanów się jakie mogą być skutki ciągłego siedzenia przed komputerem?

3. Czy znasz te dyscypliny sportowe?Nazwij je i za pomocą ruchu naśladuj ruchy sportowców.

4. Dłoń– odrysuj teraz swoją dłoń na kartce, a następnie na każdym z palców poproś rodzica aby zapisał w której dyscyplinie sportowej jesteś dobry.

15.05

1. Przesylabuj wyrazy

książka, biblioteka, ilustracja, okładka, autor, pisarz, wydawnictwo, bajka, wiersz

2. Dzisiaj zachęcam do stworzenia swojej własnej książki, kochane dzieci możecie poprosić o pomoc rodziców. Stwórzcie piękne ilustracje, rodzice mogą dopisać krótki tekst. Czekam na Wasze książki z niecierpliwością.

3. Badamy właściwości papieru– należy przygotować różne rodzaje papieru: karton z bloku, serwetka, ręcznik papierowy, zwykła kartka papieru, potrzebna będzie również naczynie z wodą. Pierwsze zadanie dla dzieci to dokładne obejrzenie materiałów i określenie ich przeznaczenia. Kolejne to sprawdzanie odporności papierów na darcie i ułożenie ich od najmocniejszego do najsłabszego. Następnie dzieci badają chłonność papieru, zakraplając wodę na poszczególne arkusze. W celu lepszej obserwacji, wodę można zabarwić farbką lub barwnikiem spożywczym na dowolny kolor.

14.05

1. Od największej do najmniejszej– będą potrzebne książki różnej wielkości zadaniem dzieci jest je układać od najmniejszej do największej i odwrotnie.

2. Posłuchaj piosenki książka

3. Dzisiaj pobaw się w bibliotekarza. Zaproś do zabawy swoich rodziców, rodzeństwo. Niech Wasz dom zamieni się bibliotekę, a Ty w jej pracownika.

4. Czy wiesz jak zachować się w bibliotece zobacz krótki film.

W bibliotece

Język angielski

What’s missing – gra, dziecko zapamiętuje co znajduje się na obrazkach, zamyka oczy i odgaduje czego brakuje.
Poznajemy nowe słownictwo związane z ubraniami: jumper (sweter), T-shirt (koszulka), trousers (spodnie), shoes (buty), socks (skarpety).

13.05

1. Zobacz film Jak powstaje książka?

2. Dzieci przeliczają książki na półkach, porównują liczebność zbiorów na większej i mniejszej półce. Używają sformułowań mniej, więcej, tyle samo.

Policz książki i powiedz na której jest więcej, a na której jest mniej książek, a może jest ich tyle samo?

a) 

b)

c)

d)

3.Zachęcam do stworzenia kącika czytelniczego w każdym domu. Biblioteka w Waszym domu powinna być miejscem w którym można spokojnie usiąść, posłuchać, pooglądać i przeczytać książki. W tym celu dzieci klasyfikują książki pod względem tematyki: bajki, przyrodnicze, historyczne itd. Mogą nadać odpowiedni emblematy zastępujące nazwy działów np. (koronę, kwiatek). Może pochwalisz się swoją piękną biblioteczką? Czekam na Wasze zdjęcia.

4. Zabawa ruchowa  (wg W. Sherborne) Ćwiczenia wykonujemy w parach dziecko- rodzice lub dziecko-  rodzeństwo
• dzieci siedzą, kolana zgięte, twarze zwrócone do siebie: witają się paluszki, kolana, pięty, stopy, plecy.
• dzieci siedzą w rozkroku, jedno przed drugim: obejmowanie ramionami, głaskanie, tulenie.
• dzieci siedzą (siad skulny rozkroczny): posuwanie się do przodu z partnerem, odpychanie się nogami.
• dzieci siedzą przodem do siebie z lekko ugiętymi nogami w kolanach i kołyszą się: trzymają się za ręce, na zmianę kładą się na plecach i są przeciągane przez partnera.
• jedno dziecko leży, „jest plasteliną”, którą „wałkuje” partner. Następnie, napinając mięśnie, udaje, że przylepiło się do dywanu jak plastelina. drugie dziecko z pary próbuje ją „oderwać”.
• Odpoczynek – leżenie na plecach, kontrolowanie oddychania: wdech nosem, wydech ustami.

12.05

1. Posłuchaj wiersza Skarga książki J. Huszcza

2. Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza Skarga książki

a) Jak należy dbać o książki?

b) Dlaczego książka była taka nieszczęśliwa, skoro dzieci lubiły ją czytać?

3. Jak dbać o książki?– tworzymy kodeks dobrego czytelnika. Zachęcam aby dzieci razem z rodzicami zastanowili się w jaki sposób należy dbać o książki.

Kodeks dobrego czytelnika

1. Pamiętaj kiedy bierzesz książkę do ręki musisz mieć czyste ręce.

2. Nie wyrywamy kartek z książki.

3. Nie piszemy po książce.

4. Nie zaginamy rogów.

5. Używamy zakładek do zaznaczenia strony.

6. Nie jemy i nie pijemy podczas czytania.

7. Odkładamy książkę na swoje miejsce.

4. Ćwiczenie równowagi- dziecko otrzymuje książkę, następnie kładzie sobie ją na głowę i stara się utrzymać ją jak najdłużej w tej pozycji.

5. Dbam o książki

Zagraj, a dowiesz się jak dbać o książki.

Język angielski

Hello! Nadal powtarzamy słownictwo związane z określaniem pogody.

What’s the weather like? – dziecko mówi jaka jest pogoda

What’s the Weather Like Today – piosenka o pogodzie

The weather – pogoda, gra interaktywna

 

11.05

1. Słuchanie zagadki

Choć nie ma zamka ani kluczyka,

Często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,

wierszyków, bajek i opowieści. (książka)

O czym mowa kochane dzieci?

2. Moje ulubione książki – rozmowa inspirowana ulubionymi książkami dziecka. Zachęcam do zrobienia zdjęcia z ulubioną książką.

3. Wyszukiwanie przez dzieci zalet książki, np.: 
Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo. 
Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych. 
Książka rozwija myślenie. 
Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni. 
Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej. 
Książka skłania do namysłu nad tym, co słuszne a co nie, co dobre, a co złe. 

4. Geometryczna zakładka do książki- praca plastyczna, rodzice przygotowują figury geometryczne koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt dzieci starają się je nazwać, jeżeli mają problem rodzice im pomagają. Następnie na przygotowanym wcześniej szablonie przypominającym strzałkę o szerokości 8 cm przyklejają figury geometryczne i ozdabiają zakładkę do książki. Rodzice tłumaczą dzieciom do czego służy zakładka.

 

 

Język angielski

Hello! Utrwalamy słownictwo dotyczące pogody, poznane w poniedziałek. Dziecko powtarza słówka za lektorem.
Piosenka: What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda? Odtwarzamy i słuchamy piosenki. Ponownie odtwarzamy nagrani, zatrzymujemy je przed każdym określeniem pogody, np. Is it… Zadaniem dziecka jest dopowiedzieć słówko na podstawie obrazka z animacji.

What’s the weather like today?
I wake up in the morning and what do I say?
What’s the weather like today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it windy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
Is it windy?
Is it cloudy?
Is it rainy?
Is it snowy?
What’s the weather like today?
I look out of my window and what do I say?
It’s sunny today! Hooray!

08.05

1. Pajęczyna- zachęcam do wykonania pajęczej sieci, będzie nam potrzebnym czarny papier, biała kartka papieru technicznego, dziurkacz, mazak i wełna.

Myślę, że nasz pająk może zrobić wrażenie i przestraszyć nie jedną osobę. Udanej zabawy?️?️

2.Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy Pająk i muchy, a dowiesz się jak sprytny był pająk.

3. Czy wiesz, że owady chowają się przed deszczem, gdyż mokre skrzydła uniemożliwiają im latanie. Zapraszam do zabawy ruchowej owady i deszcz, dzieci są owadami maszerują po pomieszczeniu, gdy rodzic włączy muzyka odgłosy deszczu, dziecko kuca i z dłoni wykonuje daszek nad głową.

4. Dokończ rytm: pokoloruj w odpowiedniej kolejności. jeżeli nie mamy możliwości wydrukowania, stwórz kartę pracy sam.

07.05

1. Kochane dzieci  czy znacie te kwiaty? Jeżeli nie nic straconego wszystkie rosną na łące, zachęcam do wybrania się na spacer, może uda wam się je odnaleźć. Proszę powtarzajcie za rodzicami nazwy roślin, kilka razy.

 

 

2. Zabawa intonacyjna: policz ile wyrazów ma zdania, a następnie wypowiadaj je za nauczycielem w różnych intonacji, głośno, cicho, powoli, szybko.

Łąka jest kolorowa, rosną tam kwiaty.

 

3. Ułóż puzzle

Stokrotka

Mak

Chaber

4. Zabawa matematyczna-rodzice układają przed dzieckiem szablony kwiatków rosnących na łące, dziecko rzuca kostką do gry i układa na swojej roślinie taką liczbę owadów, aby była zgodna z liczbą oczek wyrzuconych na kostce.

06.05

1. Przesylabuj nazwy owadów mieszkajacych na łące, policz sylaby.

2. Bąki z łąki

3. Kochane dzieci zapraszam Was i Waszych rodziców do wykonania własnej  łąki, forma pracy jest dowolna. Jestem pewna że jak zwykle się zachwycę Waszą pomysłowością i pięknymi pracami.

05.05

1.Rozwiąż zagadki związane z mieszkańcami łąki.

Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko.(pszczoła)

Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka. (bocian)

Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie.(żaby)

Ma dwie nóżki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce.(biedronka)

Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe, lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Że jest w ogródku łatwo zgadniecie, skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy. (kwiaty)

2. Słuchanie wiersz I. Salach Łąka

Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę

Dzieci odpowiadają na pytanie, kto mieszka na łące?

3. Spójrz na planszę i policz:

a) wszystkie mrówki

b) wszystkie żaby

c) wszystkie biedronki

d) wszystkie pająki

4. Chciałbym być jak…- dzieci wybierają owad mieszkający na łące i argumentują dlaczego akurat chciałyby być jak on

Język angielski

Hello! Rozpoczynamy od piosenki na powitanie: Hello hello!

Poznajemy słownictwo związane z pogodą, proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem: sunny (słonecznie), windy (wietrznie), cloudy (pochmurno), rainy (deszczowo), snowy (śnieżnie). Odtwarzamy nagranie ponownie i powtarzamy wyrazy, raz rodzic, a raz dziecko, następnie zamieniamy się kolejnością.

Oglądanie filmiku – How’s the Weather? (jaka jest pogoda?)

04.05

1 Zabawa kwiaty i owady- dzieci  wybierają się z rodzicami na łąkę, powtarzają rymowankę za rodzicem Chodzi dziecko po łące, zrywa kwiatki pachnące, wtedy dzieci zrywają kwiaty na łące. Chodzi dziecko wśród trawy, obserwuje owady- dziecko obserwuje owady mieszkające na łące.

2. Kochane dzieci a teraz pora na masażyki relaksacyjne- najpierw dziecko masuję swojego rodzica bądź rodzeństwa, następnie robi to rodzic lub inny członek rodziny.

Po łące skacze żabka,

a za nią skaczą dwie.

Cóż za cudowna łąka!

Zachwycać można się!

Po łące chodzi bocian

i patrz tu i tam.

Tuż obok płynie rzeczka,

a nad nią lata ptak.

Maleńka szczypaweczka

wdrapuje się na mak.

Masażyki– zobaczcie w jaki sposób należy wykonać masażyk.

3. Słuchanie wiersza W. Broniewskiego Gramy w zielone

Dzieci odpowiadają na pytania

a) O co prosił bociek żabę?

b) Co zrobiła żabka?

c) Jakie znacie przedmioty, zwierzęta, rośliny w kolorze zielonym?

4. Zagraj w grę dopasuj pary, ciekawe czy znasz wszystkie owady występujące w grze?

Dopasuj pary owady na łące

Język angielski
Powtarzamy i utrwalamy słownictwo związane z kolorami poprzez poznaną już piosenkę, rymowankę oraz historyjkę.

30.04

1. Na samym początku dzieci zachęcam was do zagrania świetny gry, wykonane przez panią Ewę, które znakomicie wpisują się w tematykę tego tygodnia.

Gra 1

Gra 2

Gra 3

2. Zapraszam teraz do posłuchania piosenki Jesteśmy Polką i Polakiem, a może komuś ta wesoła piosenka wpadnie w ucho i nauczy się jej śpiewać

3. Legenda o smoku Wawelskim

4. Proszę aby dzieci odpowiedziały na pytania dotyczące legendy.

a) Jak wyglądał Smok Wawelski?

b) Dlaczego ludzie bali się Smoka Wawelskiego?

c) Kto pokonał Smoka?

d) W jakim mieście znajduje się pomnik Smoka Wawelskiego?

29.04

1. Trójwymiarowa mapa Polski– do wykonania mapy będą potrzebne nam farby w czterech kolorach: żółta, niebieska, zielona, czerwona, musimy również wykonać masę która nada trójwymiarowy efekt naszej pracy plastycznej będzie nam potrzebne pół szklanki soli, pół szklanki wody, pół szklanki mąki, mieszamy z sobą wszystkie składniki, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie łączymy, każdy kolor farby z wcześniej przygotowaną masą. Teraz musimy już tylko pokolorować naszą mapę, dzieci przyglądają się mapie Polski, na samym dole zaznaczonych góry kolorem czerwonym, wyżyny kolorem żółtym, niziny kolorem zielonym, nie zapomnijcie również o kilku kroplach w kolorze niebieskim będą one jeziorami. kiedy nasza mapa jest odpowiednio pokolorowana, wkładamy ją na jedną minutę do mikrofali, wtedy nasze farby zaczną puchnąć tworzący trójwymiarowy efekt. Udanej zabawy kochane Sówki

2. Bardzo proszę aby dzieci zapoznały się z legendą o powstaniu państwa polskiego, legenda o Lechu, Czechu i Rusie. 

 

3. Zabawa ruchowa orły w gnieździe– dzieci orły latają między obręczami-gniazdami (wykonane np. z zawiązanych sznurków, wstążek zależności od tego co mamy w domu), gdy rodzić powie orły do gniazda, dziecko siada w obręczy.

4. Podróż po Polsce-

Kochane dzieci dzisiaj wybierzemy się w podróż po naszym kraju, na samym początku odwiedzimy piękne góry, następnie udamy się do naszej stolicy Warszawy, a na sam koniec odpoczniemy nad morzem Bałtyckim, poproś rodziców aby pokazali Wam na mapie miejsca, które zwiedzimy w tej podróży.

Wchodzimy do autobusu (rodzice włączają piosenkę) i jedziemy zwiedzać nasz kraj. Koła autobus

-Jesteśmy w górach, ale żeby wdrapać się na najwyższy szczyt Rysy, musimy maszerować około jednej minuty

Ponownie wchodzimy do autobusu, teraz pojedziemy do naszej stolicy, gdzie czekają na nas przewodnik (rodzice zamieniają się w przewodnika i pokazują ciekawe zabytki związane z naszą stolicą)

-Warszawa jest stolicą Polski. Tutaj znajduje się wiele wysokich i nowoczesnych biurowców. Na uwagę zasługuje znany wszystkim Pałac Kultury i Nauki. W Parku Łazienkowskim znajduje się letni pałac królewski oraz pomnik kompozytora Fryderyka Chopina. Turyści chętnie zwiedzają Stare Miasto, zwane Starówką, gdzie znajduje się Zamek Królewski oraz pomnik króla Zygmunta III Wazy. Na Rynku można podziwiać piękne kamieniczki i pomnik syrenki warszawskiej.

Dzieci znowu wchodzą do autobusu i jadą nad morze. 

-Jesteśmy już nad Polskim morzem możemy sobie już tutaj odpocząć, dzieci mogą wygodnie się położyć, Polska leży nad morzem Bałtyckim są tu porty, marynarze, statki, kutry i rybacy, stocznie oraz złote plaże.

28.04

1. Zabawa bieżna biały czerwony rodzice przygotowują białą i czerwoną kartkę papieru. Dziecko maszerują w jednym kierunku, gdy rodzic podnosi białą lub czerwoną kartkę zadaniem dziecka jest odszukanie przedmiotu w tym kolorze, staje przy nim i wskazuje go.

2. Zabawa matematyczna- ilu mieszkańców wywiesiło flagę? 

a)

b)

c)

d)

Można również zadawać pytanie dotyczące obrazków np.

-Ile osób nie wywiesiło flagi?

-Ile okien ma dom?

-W którym domu najwięcej osób wywiesiło flagi?

Zachęcam również do wydrukowania bądź wykonania własnego domu i tworzenie różnych konfiguracji, taka przygoda z matematyką na pewno sprawi wiele frajdy dzieciom.

3. Zachęcam do przypomnienia sobie wiersz, Twój dom W. Chotomska

Jest w każdym naszym słowie,
a słowa są najprostsze –
chleb, mama, dom gościnny,
i Wisła, i Mazowsze.

I jest w czerwieni maków,
i w białych kwiatach wiśni,
w piosenkach wszystkich ptaków
i w każdej naszej myśli.

W mazurku chopinowskim,
i w czarnym węglu Śląska,
i tu, gdzie serce mówi,
że to jest właśnie Polska.

4. Zabawa oddechowa Orle piórko- ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego, doskonalenie umiejętności regulowania siły wydechu, rodzice przygotowują piórko, przypominają jak należy prawidłowo oddychać: wdech nosem, wydech ustami. Dziecko podrzuca pióro i dmucha na nie tak, aby jak najdłużej było w powietrzu.

Język angielski
Hello! Nadal utrwalamy słownictwo związane z kolorami. Przypominamy słownictwo dotyczące kolorów (filmik zamieszczony poniżej przy dacie 17.04.2020). Proponuję następujące zabawy:

  1. Touch something blue. Rodzic mówi „Touch something….” i podaje wybrany kolor, możemy mówić tylko nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej dotknąć czegoś w tym kolorze.
  2. What’s missing. Przygotowujemy kartki, kredki lub klocki w następujących kolorach: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty), brown (brązowy), pink (różowy), purple (fioletowy), white (biały), black (czarny). Dziecko uważnie się przygląda, wspólnie z rodzicem nazywa kolory i próbuje je zapamiętać, dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera jeden przedmiot, dziecko mówi jaki kolor zniknął. Zabawę możemy zacząć od trzech przedmiotów, a później dodawać kolejne kolory.
  3. Słuchanie piosenek:
    I see something blue.
    I see something pink.

27.04

1 .W tym tygodniu będziemy rozmawiali o Polsce, dzieci oglądają symbole narodowe.

 

2. Co to są symbole narodowe? – rodzice odczytują pytanie, dzieci starają się odpowiedzieć czym są symbole narodowe. Rodzice tłumaczą, że symbole narodowe należy traktować z największym szacunkiem.

3. Flaga Polski  –rodzice przygotowują pocięte paski kolorowego papieru . Zadaniem dziecka jest odnalezienie właściwych barw, umieszczenie ich i przyklejenie na szablonie flagi.

4. Kochane Sówki, a teraz czas poukładać puzzle.

Flaga

Godło

Hymn

 

 

24.04

1. Trening czyni mistrza- dziś trochę poćwiczymy:

a)N samym początku będziemy jeździć jak kierowca-zabawa ożywiająca. Bieg po pokoju w różnych kierunkach z jednoczesnym trzymaniem przedmiotu który będzie przypominać kierownicę (papierowy talerz, piłka itp.) ręce dziecka są wyprostowane i wyciągnięte przed siebie.

b)Ćwiczenia duży grup mięśniowych-teraz zamienimy się w budowniczych.
Dzieci stoją w lekkim rozkroku, trzymając w rękach  klocek. Opiekun liczy do czterech, a dzieci rytmicznie wykonują ćwiczenie. Na 1-schylają się i kładą klocek na podłodze, na2- prostują się, na3- ponownie się schylają i podnoszą klocek, na4- prostują się.

c)Ćwiczenie ruchowe jestem malarzem-dzieci udają że trzymają coś w ręku lub mogą skorzystać z rekwizytu, unoszą się na przemian wysoko na paluszkach i starają się jak najwyżej dosięgnąć raz jedną ręką raz drugą, naśladując w ten sposób malowanie sufitu.

2. Tańca do tradycyjnej piosenki, dzieci zapraszają do pieczenia chleba wszystkich członków rodziny- Mało nas do pieczenia chleba

3. Zabawa badawcza jak to jest być piekarzem– rozmowa nawiązująca do treści piosenki Mało nas pieczenie chleba-zwrócenie uwagi na zawód piekarza, rodzice pokazują fotografię z postacią piekarza pieczącego chleb, ilustracje chleba i bułek. W miarę możliwości rodzice mogą przygotować różnego rodzaju pieczywo, zadaniem dziecka jest powąchać, posmakować, dokładnie zobaczyć pieczywo przygotowany przez rodziców  (np. rozróżnianie chleba białego od czarnego, bułek z makiem i sezamem, słonecznikiem, bochenek chleba, kromka chleba) Osoby chętne mogą upiec własne pieczywo.

4. Kim zostanę jak dorosnę, rozmowa kierowana dziecko opowiada o swoich marzeniach dotyczących przyszłego zawodu, który chce wykonywać, może zilustrować swoją odpowiedź.

23.04

1. Zaplątane zdanie –zadaniem dziecka jest prawidłowo dokończyć każde zdanie i odnaleźć błąd, rodzice czytają tekst.

Fryzjerka obcina (paznokcie).

Lekarz leczy (zwierzęta).

Stewardessa lata (w kosmos).

Piekarz piecze (kiełbaski).

Fotograf robi (pizzę).

Bibliotekarz wypożycza (płyty z grami).

Mechanik naprawia (dach).

2. Dziś porozmawiamy o zawodzie lekarza. Zachęcam do nauki krótkiej rymowanki.

Leczy wszystkich i mnie także.

Chorym leki przepisuje.

Słowem również im pomaga

i na duchu podtrzymuje.

Zachęcam do posłuchania wierszyka, B. Forma, Pan doktor, a następnie proszę rodziców aby porozmawiać z dzieckiem na temat pracy lekarza. Można pokazać również przedmioty których używa lekarz (stetoskop, termometr, bandaże itp.)

 

Z wizyta u lekarza– zabawa tematyczna 

• Kiedy jesteśmy chorzy to gdzie idziemy? (do przychodni)
• A co należy najpierw zrobić, aby dostać się do gabinetu lekarskiego? (zarejestrować się, wziąć numerek)
• Kiedy już mamy numerek do lekarza to od razu możemy wejść do gabinet lekarskiego?( musimy zaczekać w poczekalni na przyjęcie przez lekarza)
• Jak należy zachowywać się w poczekalni? ( cicho, aby nie przeszkadzać pacjentom oraz lekarzowi i pielęgniarce w wykonywaniu pracy)
• Kiedy wchodzimy do gabinetu lekarskiego to co należy powiedzieć?( dzień dobry)
• A kiedy wychodzimy to co mówimy? (do widzenia)

3. Zachęcam do stworzenia kartki, dla lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, salowych i tych Wszystkich, którzy w tym ciężkim czasie walczą o życie innych, nieraz narażając siebie samych. Metoda i forma kartki dla personelu medycznego jest dowolna, jedynym ograniczeniem jest Wasza wyobraźnia. Oczywiście kartki muszą znaleźć się na naszej stronie, liczę na wspaniałe zdjęcia prac plastyczny, na pewno ucieszą nie jedną osobę pracującą w służbie zdrowia.

4. Zabawa ruchowo-matematyczna, rodzice przygotowują liczbę od jeden do pięć każda na osobnej kartce A4. Dorośli włączają ulubioną muzykę dziecka, bądź grają na instrumencie który możecie razem zrobić w domu, gdy muzyka zostanie wyłączona, rodzice klaszczą w dłonie, zadaniem dziecka jest stanąć na kartce z tą liczbą, która odpowiada ilości klaśnięć. Życzę udanej zabawy.

Język angielski

  1. Powtarzamy słownictwo dotyczące kolorów (filmiki zamieszczone poniżej przy dacie 17.04.2020).
  2. Oglądamy historyjkę.
  3. Gra – Colours. Łączymy wysłuchaną nazwę koloru z obrazkiem.

22.04

1. Ponieważ dzisiaj mamy Dzień Ziemi, sprawdzimy czym zajmuje się ogrodnik. Ale najpierw pora na ciekawą pracę plastyczną. Będą nam potrzebne farby, kolorowy papier. Na samym początku wycinamy koło, które malujemy farbami na wzór kuli ziemskiej, kiedy farba trochę wyschnie rodzice rysują serduszko które przedszkolaki starają się wyciąć, teraz należy jeszcze odrysować nasze dłonie i gotowe!!! Wszystko przyklejamy i zdjęcia na maila pani posyłamy.

Ziemia rysunek

2. Piosenka Zawody, zachęcam do tańca i zabawy przy piosence.

Zawody

3. Rodzice czytają krótki list Ogrodnika Janka do dzieci.

Kochane dzieci!

Witam was bardzo serdecznie.

Piszę do Was ten list, ponieważ wiem, że dbacie o przyrodę, więc można rzec, że jesteście moimi małymi pomocnikami. Ja zajmuje się ochroną przyrody na co dzień, jest to moja praca ale także i pasja. Pragnę aby nasza Ziemia była zdrowa, czysta i kolorowa. Lubię czasem usiąść na swojej werandzie i oglądać piękną przyrodę, jednak nie wszyscy dbaj o nią i walczą o jej prawa tak jak ja, dlatego Kochane Dzieci proszę pomóżcie mi i gdy będziecie widzieć, że ktoś łamie zasady dotyczące ochrony środowiska reagujcie od razu.

Pozdrawiam Wasz Ogrodnik Janek

Dzieci odpowiadają na quiz Ogrodnika Janka.

Ekologia zajmuje się ochroną środowiska? tak czy nie (tak)
Należy oszczędzać wodę w domu i w przedszkolu? tak czy nie (tak)
Możemy w lesie hałasować i straszyć zwierzęta? tak czy nie (nie)
Wyrzucamy śmieci do kosza? tak czy nie (tak)
 Możemy zostawić śmieci w lesie? tak czy nie (nie)
 Rozpalamy ognisko w lesie tak czy nie? (nie)

4. Zagraj w grę, może odnajdziesz również Ogrodnika Janka.

Memorki-zawody

 

Język angielski

Rozpoczynamy od piosenki na powitanie. 

Odtwarzamy ostatnio poznaną piosenkę, dziecko klaszcze, kiedy usłyszy nazwę koloru (red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet).

Rymowanka: My favourite colour – Mój ulubiony kolor. Odtwarzamy rymowankę i słuchamy. Odtwarzamy nagranie ponownie, gdy dziecko usłyszy słowo favourite to podskoczy. Podczas kolejnego nagrania dziecko tupie, gdy usłyszy wyraz colour.

My favourite colour
1. My favourite colour is blue, blue.
My favourite colour is blue.
What’s your favourite colour?
2. My favourite colour is yellow, yellow.
My favourite colour is yellow.
What’s your favourite colour?
3. My favourite colour is pink, pink.
My favourite colour is pink.
What’s your favourite colour?
4. My favourite colour is purple, purple.
My favourite colour is purple.
What’s your favourite colour?
Mój ulubiony kolor
1. Mój ulubiony kolor to niebieski, niebieski.
Mój ulubiony kolor to niebieski.
Jaki jest twój ulubiony kolor?
2. Mój ulubiony kolor to żółty, żółty.
Mój ulubiony kolor to żółty.
Jaki jest twój ulubiony kolor?
3. Mój ulubiony kolor to różowy, różowy.
Mój ulubiony kolor to różowy.
Jaki jest twój ulubiony kolor?
4. Mój ulubiony kolor to fioletowy, fioletowy.
Mój ulubiony kolor to fioletowy.
Jaki jest twój ulubiony kolor?

21.04

1. Zobacz krótki film, dotyczące różnych zawodów. Miłego oglądania.

Zawody

2. Rodzice czytają zagadki, a zadaniem dziecka jest odgadnąć o jaki zawód chodzi.

a) Jaki zawód wykonuje pan, 
który obiad gotuje nam? (KUCHARZ)

b) Cóż to za człowiek powiedzcie kochani maluje obrazy, chodzi z paletami. (MALARZ) 

c) Kto ma na półkach książek bez liku? 
I dba o książki i czytelników? (BIBLIOTEKARZ) 

d) Przebył śmiało wszerz i wzdłuż 
oceany, wiele mórz. 
On na mostku służby miewa 
No i szanty chętnie śpiewa. (MARYNARZ)

e) Leczy wszystkich i mnie także. 
Chorym leki przepisuje. 
Słowem także im pomaga 
I na duchu podtrzymuje. (LEKARZ) 

f) Biała bluza, spodnie białe, 
ubielone ręce całe. 
Nawet czapka biała też. 
Kto to jest? Czy wiesz? (PIEKARZ) 

g) Ktoś za zeszytem przegląda zeszyt,
Choć jest zmęczony- jeszcze pracuje.
Gdy stawia piątkę, bardzo się cieszy.
Przykro mu bardzo, gdy stawia dwóję.

h) Siedzi w samochodzie,
trzyma kierownicę,
wozi towary po kraju
i przewozi za granicę. (KIEROWCA)

i) Bardzo się trudzi-
przynosi listy, paczki dla ludzi.(LISTONOSZ)

3. Fryzjer –kształtowanie świadomości schematu ciała, umiejętności orientowania się w przestrzeni. Znajomość pojęć typu: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu itp. ( stopniowanie trudności, dziecko na miarę swoich możliwości wybiera stopień wykonywanego zadania).

Rodzice lub rodzeństwo siada na krzesło i odgrywa rolę klientów salonu fryzjerskiego, a nasz przedszkolak zostaje fryzjerem. Na hasło:
– mycie – myją głowy,
– ręcznik – wycierają głowę,
– strzyżenie – udają obcinanie włosów (z prawej strony, z lewej strony),
– czesanie – czeszą klienta (z przodu, z tyłu),
– suszenie – suszą włosy (na górze, na dole),
– lustro – pokazują lusterko (przed, za).

Czekam na wspaniałe zdjęcia.

4. Kochani, a teraz nożyczki w rękę i czas na prawdziwe cięcie. Wycinamy wzory.

Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania szlaczków możecie stworzyć je sami tak jak zrobiłam to ja.

Kolorowe kartki

20.04

1. Mamo, tato czym się zajmujesz?- swobodna rozmowa dzieci, dotyczącą zawodów wykonywanych przez rodziców (dziecko może zamienić się w reportera i zadawać pytania, które pozwolą lepiej poznać zawody swoich bliskich).

2. Zagraj w grę, udanej zabawy.

Sylabowe zagadki – Zawody

3. Dzieci słuchają wiersze i odpowiadają na pytania. Julian Tuwim Wszyscy dla wszystkich

Dzieci odpowiadają na pytania, które czyta rodzic.

a) Jakie zawody były wymienione w wierszu?

b) Czym zajmuje się murarz, piekarz szewc, krawiec?

c) Dlaczego wszystkie zawody są potrzebne i ważne?

4. Jaki zawód pokazuję? Kształtowanie świadomości schematu swego ciała. Zagadki ruchowe, pokazywanie zawodu na przemian raz przez dziecko raz przez rodzica. 

 

 

Język angielski

Poznajemy nazwy kolorów, proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem. Pierwszy filmik: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty). Drugi filmik: brown (brązowy), pink (różowy), purple (fioletowy), white (biały), black (czarny).

Sing A rainbow song – śpiewamy piosenkę o tęczy

A rainbow
1. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Red and orange and yellow!2. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Green and blue!3. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Indigo and violet too!
Tęcza

1. Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Czerwony i pomarańczowy i żółty!

Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Zielony i niebieski!

Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Indygo i fioletowy też!

Dziecko na kartce lub w zeszycie rysuje tęczę i nazywa kolory. Bardzo proszę o przesłanie zdjęć prac dzieci na adres: m.zaik@p19.miastorybnik.pl

 

17.04

1. Gdzie się podziały promienie słońca? Rodzice przygotowują szablon słońca, osobno środek, osobno promienie słoneczne. Zadaniem dziecka jest przenieść wszystkie promienie, tak aby powstało słońce. Dziecko przenosi promyki słoneczne za pomocą słomki.

2. Policz kropki i przydziel odpowiednie liczby. Większość dzieci świetnie potrafi liczyć do 5. Więc to zadanie powinno być dla Was przyjemnością. 

3. Zabawa Jaka pogoda?–  opiekun objaśnia dziecku znaczenie pokazywanych gestów:

  • uśmiech – słońce,
  • klaśnięcie – błyskawica,
  • wystukiwanie palcami o podłogę – deszcz,
  • kołysanie rękami nad głową – wiatr,
  • zatoczenie ręką koła – chmura.

Zadaniem dziecka jest odczytanie pogody przedstawionej przez rodzica. Np. kolisty ruch ręką i uśmiech to słońce za chmurką. Następnie rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się dokładnie gestom obrazującym, jak zmienia się pogoda. Gesty tworzą określony rytm (np. słońce, chmura, słońce, chmura, słońce, chmura) – dziecko powtarza gesty, zachowując tę sama kolejność. Rodzic przedstawia pogodę w innym układzie ( chmura , błyskawica, chmura, błyskawica, chmura, błyskawica), a dzieci układają ją symbolami w zapamiętanej kolejności. Po wykonaniu zadania wybrane dziecko opowiada, jak zmieniała się pogoda. Zadanie powtarzamy 3 – 4 razy.

4. Wspólne oglądanie razem prognozy pogody (telewizja, internet), rodzice mogą objaśnić trudne fachowe słownictwo, niezrozumiałe dla dziecka. Jeżeli jest możliwość dziecko może ubrać swojego pluszaka bądź lalkę odpowiednio do pogody, która będzie panowała następnego dnia.

16.04

1. Posłuchaj zagadek i odgadnij, proszę rodziców aby ponumerowali kartkę od 1 do 6, natomiast dziecko w formie rysunku odpowiada na każdą zagadkę.

2. Naśladowanie odgłosów:

a) padającego deszczu (poruszanie palcami u rąk przenoszonych z góry na dół)

b) wiejącego wiatru (wymawianie w sposób ciągły głoski sz, raz głośno raz cicho)

3. Zabawa i nauka nowej piosenki: Pogoda

Pogoda

4. Ponieważ do naszego kalendarza pogody, potrzebujemy dni tygodnia, przedstawiam Wam kochane dzieci wierszyk, który pomoże podczas ich nauki. Zapraszam do wspólnej gimnastyki, a dni tygodnia Wam pomogą! Dzieci powtarzają za osobą dorosłą. 

Gimnastyka dni tygodnia I. Dziubek

Gimnastyka – dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
Trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
Wtorek lubi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
No a w czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
A sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
Dni tygodnia wciąż szalały!

 

15.04

1.Czasem słońce, czasem deszcz-zabawa orientacyjno porządkowa, na hasło słońce, dziecko unosi ręce do góry staje wyprostowane, na hasło deszcz dziecko przykuca i chowa głowę.

2. Ubrania na każdą pogodę– 

Dzieci odpowiadają na pytania:

a) z jakich informacji powinniśmy korzystać, aby odpowiednio się ubrać gdy wychodzimy z domu?

b) dlaczego odpowiedni ubiór przy wychodzeniu z domu jest ważny?

Ubieranki

3. Muzyka natury- słuchanie odgłosów natury, dzieci nazywają zjawiska atmosferyczne, które słyszały podczas nagrania.

Muzyka natury

4. Dokończ rytm– dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym rytmem pogody, który musi odtworzyć 2-, 3-krotnie, rysując symbole pogody. Np. chmura z deszcze, słońce, chmura z deszczem, słońce.

Zjawiska atmosferyczne- rysunek

14.04

1. Rodzice czytają wiersz dziecku.

H. Ożogowskiej  Kwiecień plecień

Pytały się pąki drzewa:
-Czemu słonko to dogrzewa,
to się w chmury ciemne kryje
i deszcz lunie , wiatr zawieje ?
Chciałyśmy się zazielenić ,
a tu zimno jak w jesieni!…
Na to drzewo im odpowie:
-Znacie o kwietniu przysłowie?
Kwiecień – plecień , bo przeplata
trochę zimy, trochę lata.

2. Rozmowa kierowana – rodzice pytają dziecko, co może oznaczać przysłowie Kwiecień- plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata.

3. Tworzymy własny kalendarz pogody

Rodzice pomagają stworzyć kalendarz pogody, zadaniem dziecka będzie zawsze o tej samej porze sprawdzać jaka jest pogoda za oknem, a następnie umieścić swoje spostrzeżenia w formie piktogramów na kalendarzu.

Kalendarz pogody-rysunek

Przesyłam również link w którym można wydrukować gotowy kalendarz, jednak liczę jak zawsze no Waszą kreatywność.

Pogodowy kalendarz

 

4. Inscenizowanie ruchem piosenki Deszczyk pada.

Deszczyk pada

Język angielski

Zapraszam do zabawy z poznanymi już piosenkami:

Head Shoulders Knees & Toes

Open, Close!

One Little Finger

Boom Chicka Boom

Have fun!

 

 

Temat tygodnia:  Dbamy o Ziemię

Język angielski

Easter Egg Hunt – popularna w Wielkiej Brytanii zabawa wielkanocna
Rodzic chowa w różnych miejscach w mieszkaniu jajka (czekoladowe lub plastikowe), zadaniem dziecka jest ich odnalezienie.

Boom Chicka Boom – zabawa z piosenką

The Great Egg Hunt – Peppa szuka czekoladowego jajka, bajeczka w języku angielskim

Język angielski

Easter – Wielkanoc

Zapraszam do poznania nowego słownictwa związanego z Wielkanocą. Dzieci śpiewają piosenki, tańczą i powtarzają słówka za lektorem.
Have fun! M.Zaik

10.04

Dziś zrób coś dobrego dla innych, pomóż mamie w pracach domowych, posprzątaj pokój czy powiedz jakieś miłe słowo osobą Ci bliskim. Zachęcam również do przygotowania koszyczka z święconką oraz proszę o przesłanie zdjęć z Waszymi koszyczkami. 

Święta Wielkiej Nocy to czas otuchy i nadziei, życzę, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość, miłość, wzajemne zrozumienie oraz dużo, dużo zdrówka!!!

Martyna Kral

9.04

1. Praca plastyczna- Wianek Wielkanocny rodzice rysują szablony małych jajek, które dziecko ozdabia, a następnie przykleja na duże koło z wyciętym środkiem. Niech Wasze wianki są kolorowe, a każda pisanka inna.

Wianek Wielkanocny

2. Kalambury- zabawa naśladowcza, rodzice wraz z dzieckiem grają w tradycyjną zabawę kalambury, zagadki mogą być związana z tematem tygodnia Dbamy o Ziemię.

3. Drzewa na wietrze– ćwiczenie mięśni ramion. Dzieci stają w rozkroku, chwytają sznurek oburącz i wykonują skręty tułowia z jednoczesnym unoszeniem ramion do góry i w dół, wiatr porusza gałęziami drzew. (rodzice przygotowują sznurek, szalik)

 

08.04

1.Nauka i taniec do piosenki- Nasza Planeta

Nasza planeta

2. Zabawa konstrukcyjna- układanie drzew, kwiatów z klocków. Rodzice proszą dzieci aby ułożyły z klocków które posiadają, drzewa, kwiaty wg. własnego pomysłu.

3. Po co są drzewa?

Rodzice wyjaśniają, że drzewa wydzielają tlen, dzięki zielonemu barwnikowi, dzięki któremu oddychają ludzie i zwierzęta.

4. Smutne i wesołe drzewko. Dzieci oglądają dwie ilustracje oceniają, które drzewo (las) jest zadbane, zdrowe, a które zniszczone, chore. Wyobrażają sobie jak mogą czuć się oba drzewa, opowiadają rodzicom o przeżyciach towarzyszących podczas oglądania fotografii.

Zadbany las

Zniszczony las

 

07.04

1. Zabawa ruchowa z elementem celowania- Wyrzucamy śmieci do kosza. Dziecko dostaje kartkę papieru, starej gazety, robi z niej kulkę, ściskając ją najpierw prawą potem lewą ręką. Rodzic ustawia kosz w określonej odległości od dziecka, dziecko następnie stara się celnie rzucić do kosza.

2. Dziecko odpowiada na pytania- czyta rodzic.

a) Co by było gdyby nie było koszy na  śmieci?

b) Dlaczego powinny być kosze na śmieci?

c) Ty korzystasz z koszy na śmieci?

3. Liczenie w zakresie pięciu. Rodzice rozkładają na podłodze sylwety kwiatów: z trzema, czterema i pięcioma płatkami. Dziecko spaceruje po pokoju między kwiatami, gdy rodzic klaśnie w dłonie trzy razy dziecko zabiera kwiatek z trzema płatkami, gdy cztery to podnosi kwiatek z czterema płatkami, gdy pięć razy to bierze do ręki kwiatek z pięcioma płatkami. (kwiatki można samemu narysować lub wydrukować)

4. Zabawa ruchowa z ćwiczeniem orientacji przestrzennej- Gdzie masz kwiatek, dziecko słucha poleceń rodzica i ustawia wybrany przez siebie kwiatek względem siebie (za, obok, z boku, nad, przed sobą).

5. Tworzenie świątecznej kartki- Zajączek. Takie zające to nic innego, jak wycięta z papieru dłoń. Dlatego każda Sówka powinna bez trudu poradzić sobie ze stworzeniem takiej wielkanocnej ozdóbki. Dzieci odrysowują swoją dłoń na kartce papieru, a następnie wycinają (jeżeli dziecko będzie mieć trudność rodzice mogą pomóc), następnie odcinamy środkowy palec i zginamy kciuk, ostatni element to ozdobienie naszego zajączka, ja zrobiłam to mazakami, ale technika jest dowolna. Jeżeli chcecie większego zajączka poproście mamę lub tatę aby odrysować ich dłoń. Powodzenia!

 

06.04

1.Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Przyjaciele przyrody

Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza- rodzice czytają pytania.

a) O czym wiedzą wszystkie przedszkolaki?

b) Jak można zaszkodzić przyrodzie?

c) Co powinno spotkać osobę, która niszczy i truje przyrodę?

2. Zagraj w grę, posegreguj odpowiednio śmieci.

Segregacja śmieci

3. Zabawa ziemia, woda, powietrze. Dziecko na hasło ziemia– dotykają dłońmi podłogi, woda-kolan, powietrze– podnoszą ręce do góry. Rodzice tłumaczą, że te trzy elementy są potrzebne człowiekowi do życia więc jeżeli będą zanieczyszczone, to szkodzą ludziom ale i rośliną oraz zwierzętom.

4. Słuchanie piosenki relaksacyjnej: Budujemy ciszę

Budujemy ciszę

TEMAT TYGODNIAWielkanocne przygotowania

03.04

1. Zabawa grafomotoryczna A. Kamińskiej Pan Dymek. Dzieci wykonują rysunek do tekstu wiersza.

Kreska, kreska, kółeczko, 
rysuję tu słoneczko. 
Pod słoneczkiem jest dom. 
Oto on.

Rysuję okna, dach, 
komin czarny aż strach. 
Z komina leci dym. 
Dym ma nos, oczy, minę.

To nie dym.
To pan Dymek

2. Wielkanocne rymy– rodzic wypowiada zdania, do których dzieci wymyślają rymujące się zakończenia.

a) Pisanki, pisanki jajka nakrapiane, nie ma Wielkanocy bez barwnych…(pisanek)

b) Ten kurczaczek ma żółty…(kubraczek)

c) Mała kokoszeczka znosiła…(jajeczka)

d) Cukierkowy baranek ma złocone nóżki, śmieją się do niego kurki i…(kaczuszki)

e) Po podwórku chodzi kwoczka, co ma bardzo czarne…(oczka)

3. Ćwiczenie równowagi Na grzędzie. Rodzice przygotowują sznurek, dzieci kurki przechodzą, wstawiają nogę za nogą po sznurku w taki sposób, aby z niego nie spaść.

Ćwiczenia tułowia- skłony Kogut zasypia. Dzieci w siadzie klęcznym wykonują skłon do tułowia w dół z dotknięciem głową kolan- kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowę prosto.

4. Rozmowa na temat Do czego wykorzystujemy jajka? Dziecko podaje propozycje potraw. których składnikiem są jajka. Rodzice zapisują je na sylwecie dużego jajka. Zabawa badawcza z czego składa się jajko, rodzic rozbija jajko, oddziela białka od żółtka. Zwraca uwagę na konsystencję, dziecko porównuje wygląd białka i żółtka.

5. Jajecznica, ułóż w odpowiedniej kolejności, a jeżeli masz okazję swoją wiedzę zmień w praktyczne działanie i pomóż mamie zrobić jajecznicę.

Jajecznica

Język angielski

Utrwalamy słownictwo związane z wiosną. Proszę wrócić do prezentacji – Spring i odtworzyć dziecku słówka mówione przez lektora.
Tworzymy własną grę. Potrzebne materiały: kartka papieru, kredki, mazaki, kostka do gry. Rysujemy koło, dzielimy na 6 części, każde pole oznaczamy kropeczkami 1-6. Na każdym z pól rysujemy: motyla, pszczółkę, drzewo, słońce, biedronkę i kwiatek, obrazki możne też wydrukować. Kiedy gra jest już gotowa rzucamy kostką i nazywamy po angielsku te obrazki, na które wskaże wyrzucona ilość kropek na kostce. Gramy wspólnie z dzieckiem.

gra Spring

Spring – gra on line. Dziecko słucha nagrania i łączy z odpowiednim obrazkiem.
Have fun! M. Zaik

02.04

1. Słuchanie wiersza K. Przybylskiej Chodź kolego. 

Dziecko i rodzic tworzą pary i trzymają się za prawe ręce, 
Bawić się będziemy w koło – dzieci i rodzice podają sobie ręce i idą w dowolnym kierunku (4 kroki). 
Chodź, kolego! Zatrzymują się, odwracają do siebie, wykonując gest zaproszenia do zabawy.
Zabawimy się wesoło – Obracają się w zamkniętych kółeczkach (8 podskoków z nogi na nogę)
Chodź, kolego!
Może w piłkę dziś zagramy – Stają naprzeciwko siebie i naśladują odbijanie piłki siatkowej. Przykucają jak berek, wstają.
Chodź, kolego!
Lepiej w berka pobiegamy,
chodź, kolego!
To nie będzie żaden sekret, – Dzieci odwracają się przodem do siebie i wykonują gest przeczenia dłonią uniesioną do góry.
przecież każdy o tym wie, – Rozkładają ręce na boki.
dobrze jest mieć przyjaciela, – Kładą ręce na ramionach  (lub obejmują się w talii).
żyć samemu bardzo źle. 

2. Wylosuj wyraz i przesylabuj go. Rodzice czytają na głos wylosowany wyraz przez dziecko, następnie proszę aby je przesylabowało.

Sylabowe zabawy

3. Zabawa ruchowa w parach Lustro. Dzieci siadają na przeciwko rodziców bądź rodzeństwa i naśladują ruchy partnera.

4. Zabawa matematyczna Motylki i kwiaty. Dzieci dokonują obliczenia i podają wyniki. (Dzieci układają działanie na konkretach np. na klockach)

a) Pewnego dnia zakwitły na łące  dwie stokrotki, następnego dnia zakwitła jeszcze jedna. Ile stokrotek zakwitło na łące?

b) Nad łąką fruwały dwa motylki. Za chwilę przyleciały jeszcze trzy. Ile motylków fruwało nad łąką?

c) Na łące rosło pięć stokrotek, dzieci zerwały dwie stokrotki. Ile stokrotek zostało na łące?

 

01.04

1. Praca plastyczna Pani Bocian i Pan Bocian– do wykonania pracy będą nam potrzebne klej, nożyczki biała i czerwona kartka papieru, dwie wykałaczki oraz czerwona farba. Na samym początku z białej kartki papieru wycinamy dwa koła jedno większe drugie mniejsze, duże koło zginamy na pół natomiast na kole małym rysujemy oko, z czerwonej kartki papieru wycinamy dziób oraz szyję, wszystkie elementy z sobą należy połączyć, następnie dwie długie wykałaczki malujemy czerwoną farbą, a kiedy wyschną przyklejamy do naszych bocianów. Możemy również udekorować naszą praca plastyczna kokardką. Powodzenia.

Następnie rodzice zadają pytania, wyznaczają zadania. 

a) Z jakich figur geometrycznych składają się nasze bociany. (koło)

b)Gdzie są ukryte koła w moim pokoju-  dziecko poszukuje w pokoju zabawek, przedmiotów w kształcie koła.

2. Małe czy duże-zabawa rozwijająca umiejętności matematyczne. Rodzice przygotowują 5 kółek różnej wielkości. Następnie rodzice proszą dziecko aby poukładało koła od najmniejszego do największego i odwrotnie.

3. Słuchanie i inscenizacji Niesforny Pan Bocian M. Kral. 

 

4. Po wysłuchaniu tekstu można wykonać samemu przedstawienie Niesforny Pan Bocian, posłużą nam do tego wcześniej wykonane prace plastyczne.

31.03

1. Które obrazki związane są z wiosną? Wybieraj odpowiednio prawda lub fałsz.

prawda lub fałsz.

2. Kura znosi jajko– zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dziecko porusza się w rytmie podany przez rodzica. Na przerwę w muzyce rodzic rzuca kostką do gry, mówiąc kura znosi jaja ile ich zniosła? Dziecko liczy i podają liczbę oczek, a potem tyle razy mówi ko. 

3. Nauka piosenki, 

hopla hopla raz i dwa

4. Rozmowa kierowana- co to są Święta Wielkanocne? Rodzice zadają dzieciom pytania, tłumaczę dlaczego obchodzimy Święta Wielkanocne.
– Co robi się w czasie gdy zbliża się Wielkanoc?… (pisanki, kraszanki, inne ozdoby)
– Jakie ozdoby? (kurczaki, kartki świąteczne, palmy Wielkanocne)
Wszystkie symbole wielkanocne mają związek z nadzieją i symbolizują nowe życie: jajka, gałązki drzew, malutkie kurczaki, dominujący zielony kolor, baranek

Język angielski

Hello Spring! – prezentacja 

Zapraszam do poznania nowego słownictwa związanego z wiosną. Dzieci śpiewają piosenki i powtarzają słówka za lektorem.
Have fun! M.Zaik

30.03

1. Wylosuj 3 ćwiczenia i wykonaj je po 5 razy. Powodzenia

Gimnastyka przedszkolaka

2. Przesylabuj wyrazy

pisanka, jajko, Wielkanoc, kurczątko,  przebiśnieg, wiosna, słońce

zadaniem dziecka jest przesylabować każdy wyraz, rodzic odczytuje wyrazy.

3. Praca plastyczna Pisanka dla najbliższych- do wykonania pracy plastycznej będą potrzebne kredki lub farbki, nożyczki, wstążka oraz biała kartka papieru. Rodzice szkicują duże jajko na kartce A4, a następnie je wycinają, zadaniem dziecka jest udekorowanie pisanki farbami lub kredkami na sam koniec dzieci przyklejają na czubku jajka wstążkę. Udanej zabawy.

Pisanka papierowa

4. Posłuchaj wiersza Kwoka J. Brzechwy

Pytanie do wiersza czyta rodzic. Dzieci odpowiadają na pytanie.

Czy tak kwoka proszę Pana była dobrze wychowana? 

TEMAT TYGODNIA: Przyszła Pani Wiosna

Język angielski

Nadal utrwalamy słownictwo dotyczące części ciała. 

My face  – moja twarz. Proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem. 

Parts of the body – pokazujemy i powtarzamy słówka za dziewczynką. 

Rymowanka z pokazywaniem

Hands up! (ręce do góry)
Hands down! (ręce na dół)
Look at the left (spójrz w lewo)
Look at the right (spójrz w prawo)
Clap your hands (klaszcz)
Clap, clap, clap
Tap your feet (tupiemy nogami)
Tap, tap, tap,
Turn around (obróć się)
And sit down! (usiądź)

27.03 

1.Ptaszki do gniazd – zabawa orientacyjno-porządkowa- do zabawy będzie potrzebne nam związany szalik, na hasło ptaszki do gniazd dziecko wchodzi do środka.
2.Cztery żabki– wierszyk z pokazywaniem

Cztery żabki 

M. Barańska

W  stawie  żyją cztery żabki.
Każda  ma po cztery łapki.
Nie za duże, nie za małe,
do skakania doskonałe.

Dzieci siedzą skrzyżnie  i wykonują czynności ilustrujące poszczególne wersy:
– wysuwają kolejno cztery palce jednej dłoni , zaczynając od palca wskazującego;
– poruszają czterema palcami obu dłoni, bez kciuków;
– opierają po cztery palce obu dłoni na podłodze i naśladują nimi żabie skoki

3. Zakładamy domową hodowlę fasoli

Co będzie potrzebne:
Słoik (lub inne szklane naczynie, np. szklanka);
Kawałek gazy;
Gumka recepturka (może być taśma klejąca);
Woda;
Nasiona fasoli.
Na szyjce słoika mocujemy gazę, delikatnie wgłębiając ją do środka. Następnie, nalewamy wodę do słoika tak, aby gaza była wilgotna. Na mokrej gazie umieszczamy ziarenko fasoli (może być więcej). Gotową hodowlę umieszczamy na parapecie lub innym nasłonecznionym miejscu. Pamiętaj o podlewaniu.

26.03

1. Kim jest odkrywca? – rozmowa kierowany, rodzice pytają kim zdaniem dziecka jest odkrywca, następnie razem z dzieckiem formułują definicję.

2. Jak działa termometr? – oglądanie i obserwacja działania termometrów, rodzice pokazują dzieciom różne rodzaje termometrów elektryczny, rtęciowy, termometr okienny, następnie kładę go na kaloryfer sprawdzają temperaturę, a potem do lodówki. Rodzice tłumaczą do czego służy termometr, jak należy go obsługiwać.

3. Ekwipunek odkrywcy – zabawa dydaktyczna, dzieci podają przykłady co należy zabrać z sobą w podróż.

4. Praca plastyczno techniczna plecak odkrywcy- rodzice pomagają dzieciom stworzenie własnego plecaku. Do wykonania pracy technicznej będą potrzebne: kolorowe kartki, klej, nożyczki ołówek oraz linijka. (Praca plastyczno techniczna dla osób chętnych)

plecak

25.03

1. Przyleciały ptaki – rozmowa inspirowana ilustracjami ptaków, które wiosną wracają z południa- rodzice przygotowują ilustracje ptaków które wracają na wiosną
2. Odgłosy ptaków – zabawa słuchowa-dziecko opowiada o swoich odczuciach po usłyszeniu nagrania.

Odgłosy ptaków

3. Kropki biedronki – wiersz Kropki biedronki J. Sztaudyngera, zabawa matematyczna.

Kropki biedronki
J. Sztaudynger

Biedronka siedem kropek miała:
pierwszą od rosy dostała,
drugą od słonka złotego,
trzecią od wiatru halnego,
czwartą od deszczu kropelki,
piątą od ziemi karmicielki,
szóstą od dziada, co przechodził drogą,
siódmą – już nie wiem od kogo.
Wszystkie siedem nosiła w komplecie,
Ażeby szczęście dawały dzieciom.

Pytania do wiersza-czyta rodzic

Ile kropek miałam Biedronka?

Zadaniem dziecka jest zrobić z plasteliny tyle czarnych kropek, ile miała Biedronka w wierszu.

4. Żabie skoki– zabawa skoczna z przeliczaniem, dziecko wykonuje tyle żabich skoków do ilu potrafi liczyć.

24.03

1. Rodzic czyta wiersz J. Brzechwy 

Przyjście wiosny 

Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.

-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!

A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią –Witaj wiosno.

Pytania:

a) O czym dyskutowały zwierzęta?

b) Jaki środek transportu wybrała Pani Wiosna?

2. Wiosenny wietrzyk- zabawa oddechowa, rodzice przygotowują zieloną bibułą, dziecko z różnym natężeniem dmucha w nią, udając silny porywisty wiatr lub delikatny wietrzyk.

3. Kwiaty rosną, kwiaty więdną – zabawa ruchowa wzmacniająca duże grupy mięśni, na hasło kwiaty więdną dzieci przyjmują pozycję siedzącą, na hasło kwiaty rosną wstaję wyprostowane

4.Wiosenna poleczka – zajęcia muzyczne, nauka piosenki      WIOSENNA POLECZKA

23.03

1. Ptaszki dziobią ziarenka – zabawa z elementami czworakowania

2. Wiosenny quiz – odpowiadanie na pytania, rodzice czytają pytanie.

a) Powrócił do nas z dalekiej strony, ma długie nogi i dziób czerwony. Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały przez dzionek cały.

b)Co ona przekopie, to one wygładzą. W domowym ogródku bardzo się przydadzą.

c)Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta, a tylko kukułka, o tym nie pamięta?

d)Są żółte jak kaczuszki. Myślicie, że mają nóżki.  Niewcześnie, chłodną wiosną na mokrej łące rosną.

e)Kolorowe i pachnące, czy w ogrodzie, czy na łące, zawsze chętnie je zbieramy na bukiecik dla swej mamy.

f)Przez śnieg się odważnie przebijam. Mróz nawet mnie nie powstrzyma. Mam listki zielone, tak jak wiosna, a dzwonek bielutki jak zima.

3. Taniec kwiatów– zabawa ruchowa przy muzyce, pląsy

4. Wiosenne kwiaty – praca plastyczna, rodzice przygotowują białą kartkę papieru oraz kredki, pokazują ilustracje wiosennych kwiatów (tulipany, żonkile, przebiśniegi)-proszą aby dziecko narysowało wybrany przez siebie kwiat wiosenny.

Język angielski

Zapraszam do zabawy z piosenkami i powtórki słownictwa związanego z częściami ciała.

Head Shoulders Knees & Toes

One Little Finger

Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, gdzie znajduje się słowniczek obrazkowy oraz gry utrwalające nazwy części ciała.

Sówki

Grupa “Sówki” liczy 13 cudownych dziewczynek oraz 6 wspaniałych chłopców!
Mamy mądre główki, uwielbiamy się bawić i śmiać. Jesteśmy ciekawi świata i chętnie uczymy się nowych rzeczy. Staramy się być samodzielni i
koleżeńscy. Naszą wychowawczynią jest pani Martyna, natomiast oddziałową pani Małgosia.

Jesienne zabawy- to co “Sówki” lubią najbardziej!!!

 

Pasowanie na Przedszkolaka

W naszej grupie 17.10.2019 roku odbyło się uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka, nie zabrakło naszej Pani Dyrektor, która odnowiła wraz z “Sówkami” przysięgę dobrego przedszkolaka, a następnie uroczyście pasowała wszystkie dzieci. Nasza grupa  przygotowała krótki występ artystyczny, a na zakończenie czekały na dzieci wspaniałe niespodzianki takie jak nowe zabawki do naszej sali czy słodki poczęstunek. Szkoda tylko, że Pasowanie na Przedszkolaka nie odbywa się częściej.

Dzień Chłopca

Najfajniejsze chłopaki są oczywiście w grupie „Sówki”. Dlatego specjalnie dla nich dziewczynki przygotowały słodki poczęstunek, złożyły życzenia i  wręczyły prezenty.

 

Dzień Postaci z Bajek

To właśnie książka rozwija dziecięca fantazję, pamięć ,wzbogaca słownictwo. Książki z bajkami rozweselają, bawią a także przekazują ważne prawdy życiowe. Bajkowe postacie sprawiają, że świat dziecka staje się radosny i kolorowy. Dzieci z grupy “Sówki” wyruszyły w podróż do krainy bajek. Dzieci rozwiązywały zagadki dotyczące bajkowych postaci. Trafnie segregowały bajkowe rekwizyty, oraz układały bajkowe puzzle. Na zakończenie dnia dzieci wykonały galerię najpiękniejszych postaci z bajek. Dzisiejszy dzień był doskonałą okazją do świetnej zabawy i rozwijania zainteresowań czytelniczych, sprawił dzieciom wiele radości.

Dawno, dawno temu…

W tym tygodniu przenieśliśmy się do dawnych czasów, wspaniale być na chwilę księżniczką czy królewiczem.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

“Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku.
Nie ma dzieci – są ludzie.”

Janusz Korczak

Dzień Pluszowego Misia?

Andrzejki

W miniony piątek (29.11) nasze “Sówki” przeniosły magiczny świat wróżb i zabaw andrzejkowych. Dzieci mogły „poznać swoją przyszłość” – tą bliską i tą daleką…

Mikołaj 

Dziś odwiedził nas  gość, Święty Mikołaj, wręczył nam piękne prezenty radości nie było końca.

 

Jasełka ?

Tradycyjnie w naszym przedszkolu przed Bożym Narodzeniem dzieci przygotowują Jasełka. Rodzice i zaproszeni goście mogą podziwiać występy maluchów.v

Bal Karnawałowy

 

“Ze sztuką od najmłodszych lat”

Potrzeba kontaktu dziecka w wieku przedszkolnym ze sztuką jest ogromna. Bo właśnie w wieku przedszkolnym kształtują się wszelkiego rodzaju zainteresowania i zdolności muzyczne, plastyczne, czy nawet  umiejętności teatralne.

Kosmiczne opowieści ?

Dzień Dinozaura ?

Dzień Kobiet

???

Chłopcy z naszej grupy to prawdziwi tradycjonaliści, nie zapomnieli o Dniu Kobiet i przygotowali cudowne prezenty dla wszystkich dziewczynek z naszej grupy, nie zabrakło tańców i słodkiego poczęstunku!!!

Skip to content