Pszczółki

Pszczółki

My jesteśmy małe pszczółki, a na głowach mamy czułki…

Pszczółki to grupa dzieci 2,5 – 3 lat. Jesteśmy najmłodsi z wszystkich przedszkolaków w naszym przedszkolu.

Nasza grupa liczy 24 dzieci, w tym 9 dziewczynek oraz 15 chłopców.

 

Drodzy Rodzice!

Przerwa w edukacji przedszkolnej spowodowana koronawirusem sprawiła, że ogromną część dnia , większość dzieci przebywa z rodzicami w domu.  Dlatego też, aby nie wypaść z rytmu przedszkolnego mam dla państwa propozycję.  Codziennie na stronie grupy pszczółki będę umieszczać zadania do wykonania z dziećmi wynikające z realizacji podstawy programowej. Bardzo proszę o założenie zeszytów lub skoroszytów, w których dzieci będą umieszczały swoje prace, a rodzice będą zapisywali odpowiedzi dzieci  z wysłuchanego wiersza, czytanych zagadek itp. Proszę o wpisywanie dat.

Zapraszam do kontaktu mailowego m.zaik@p19.miastorybnik.pl

Drodzy rodzice!

Zachęcamy serdecznie do odwiedzania i korzystania z naszych nowych stron internetowych:

ćwiczenia interaktywne

ćwiczenia logopedyczne

doświadczenia

Proszę o wypełnienie krótkiej ankiety.

ANKIETA DLA RODZICÓW – ZDALNE NAUCZANIE

W związku ze zmianą organizacji pracy Przedszkola po wznowieniu zajęć  opiekuńczo – dydaktycznych od 01.06.2020 informuję, że

Zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego od 01.06.2020 oraz w związku z przeważającą ilością decyzji
rodziców o nieuczęszczaniu dziecka do przedszkola od 01.06.2020 r. wyznaczeni nauczyciele będą prowadzić zajęcia opiekuńczo – dydaktyczne
na terenie przedszkola dla dzieci, których rodzice zadeklarowali powrót od 01.06 br. W związku z tym zmienia się organizacja prowadzenia zajęć
zdalnych dla dzieci, które pozostały w domu.

Dla dzieci pozostających w domach nadal realizuje się zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jednakże będą prowadzone przez p. Bogumiłę, p. Monikę oraz p. Anię.

Pani Anna Janus nadal prowadzi zajęcia zdalne dla grupy wiekowej 6 latki – Biedronki, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Pani Monika Zaik prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 3,4 – latki, (grupa Pszczółki oraz Smerfy).

Pani Bogumiła Ochojska – prowadzi zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dla grupy wiekowej 4-5 latki (grupa Sówki oraz Słoneczka)

Pani Gabriela Kuśka – jak dotychczas prowadzi zajęcia z katechezy dla dzieci starszych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Proszę, aby od 01.06 rodzice dzieci pozostających w domach przekazywali informacje zwrotne tylko do nauczycieli prowadzących zajęcia zdalne
według przydzielonych grup.

W jaki sposób można kontaktować się z nauczycielami, znajduje się na stronie internetowej w aktualnościach z dnia 26.03.2020 oraz na stronach
grupowych https://p19.miastorybnik.pl/2020/03/26/informacje-men-zdalne-nauczanie/#more-2853

Ilona Dwojakowska

wakacje

Wtorek 30.06.2020

  1. Bezpieczne wakacje – słuchanie piosenki.
  2. Dopasuj cienie – dziecko nazywa obrazki, następnie wskazuje właściwy cień.

Poniedziałek 29.06.2020

  1. Bezpieczne wakacje – oglądanie filmiku edukacyjnego, następnie proszę, aby dziecko własnymi słowami powiedziało o czym należy pamiętać i jak się zachowywać w czasie wakacji.
  2. Słoneczko – dziecko z pomocą rodzica rysuje słońce lub maluje farbami, można również wydrukować słoneczko tutaj lub tutaj.

Temat tygodnia: Planujemy letnie podróże

Piątek 26.06.2020

  1. „Jedzie pociąg z daleka” –  zabawa przy piosence.
  2. Co możemy robić w czasie wakacji? – na podstawie ilustracji dziecko opowiada co można robić podczas wakacji.
  3. Puzzle – dziecko stara się ułożyć obrazek.
    puzzle 1
    puzzle 2

Język angielski
Przypominamy słownictwo związane z cyframi, proszę odtworzyć dziecku piosenkę oraz historyjkę.

 

Czwartek 25.06.2020

  1. „Dokąd pojedziemy wakacje?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozmawia dzieckiem na temat miejsc, w których można spędzić wakacje (góry, jezioro, morze). Podczas rozmowy zwracamy uwagę na podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży: nie oddalamy się, słuchamy dorosłych, stosujemy krem z filtrem i nakrycia głowy, na wędrówkę wyruszamy w odpowiednim obuwiu, sprawdzamy pogodę.
    Morze, góry, jezioro – ilustracje 
    Bezpieczeństwo na wakacjach 
  2. „Fale na morzu” – ćwiczenie oddechowe, rozwijające narządy mowy; dmuchanie przez słomkę zanurzoną w wodzie, bulgotanie, naśladowanie
    morza: szszsz….
  3. Na wakacjach – dziecko uważnie przygląda się obrazkom, próbuje odnaleźć między nimi pięć różnic.

 

Środa 24.06.2020

  1. „Samoloty” – słuchanie wiersza Z. Przyrowskiego czytanego przez rodzica, wspólna analiza treści utworu; wzbogacanie i porządkowanie wiadomości na temat różnych rodzajów samolotów oraz sposobów ich wykorzystania.
  2. Podniebne akrobacje – zabawy badawcze. Rodzic zachęca dziecko do przeprowadzenia doświadczenia. Dziecko podrzuca kartkę papieru, obserwuje ją i stara się opisać sposób spadania. Następnie dziecko otrzymuje kartkę w kształcie prostokąta i wspólnie z rodzicem wykonuje papierowy samolot. Po wykonaniu samolotu dziecko jeszcze raz rzuca kartkę i papierowy samolot i zwraca uwagę, że ta sama kartka po złożeniu
    inaczej się porusza.
    Jak zrobić samolot z papieru?

 

Wtorek 23.06.2020

  1. Na torze – zabawa ruchowa z czworakowaniem; rodzic tworzy tor, który dziecko pokonuje slalomem na czworakach.
  2. „Podróże bliskie i dalekie” – zabawy matematyczne. Dziecko z wyznaczonego miejsca rzuca dwoma woreczkami, piłeczkami lub puszcza dwa samochodziki. Dziecko określa, który przedmiot jest blisko, a który daleko. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  3. „Papierowe samochody” – praca plastyczno–techniczna. Technika wykonania pracy dowolna. Poniżej inspiracje:
    Samochodzik z figur geometrycznych 
    Samochód z talerzyka papierowego 

Język angielski
Piosenki utrwalające liczebniki, proszę również odtworzyć dziecku rymowankę Wiggle fingers! (pod zadaniami z piątku).
Counting 1 to 5
Five Little Ducks
I Can Count from 1 to 5

Poniedziałek 22.06.2020

  1. Rowerek – zabawa ruchowa. Dziecko w pozycji leżącej na plecach unosi nogi zgięte w kolanach i lekko przyciąga je do siebie. Następnie na zmianę prostuje raz jedną nogę, raz drugą, jakby jechał na rowerze. Zabawie może towarzyszyć krótka opowieść rodzica: Wybrałeś się na wycieczkę rowerową. Najpierw wolno podjeżdżasz pod górkę, naciskasz mocno na pedały. Po dotarciu na wzniesienie odpoczywasz chwilę na górze (zatrzymanie) i szybko zjeżdżasz z niej. Rodzic kilkakrotnie powtarza wjazd (zwolnienie) i zjazd (przyspieszenie).
  2. „Czym podróżujemy?” – zabawa dydaktyczna; oglądanie, nazywanie i podział środków transportu na lądowe, wodne, powietrzne.
    Ilustracje pojazdów
    Pojazdy i samochody – filmik edukacyjny
  3. Podobieństwa i różnice – rozmowa na temat przystosowania pojazdów do poruszania się po lądzie, morzu i w powietrzu, np.: samochód – koła, samolot – skrzydła, statek – kadłub. Dziecko nazywa pojazdy i dobiera pojazdy w pary według jednego kryterium.

 

Temat tygodnia: W wiejskiej zagrodzie

Piątek 19.06.2020

  1. „Piórko” – ćwiczenie oddechowe; wspomaganie rozwoju aparatu oddechowego, dziecko dmucha na piórko z różnym natężeniem.
  2. „Na pastwisku” – zabawa matematyczna; poznanie znaczenia liczebników porządkowych podczas ustawiania zwierząt w określonej kolejności.
    Potrzebujemy cztery figurki zwierząt lub inne, jakimi dysponujemy w domu. Rodzic mówi: Wyszły zwierzątka na spacer, pierwsza krówka, druga owieczka, trzecia kózka, czwarty konik. Przyjrzyj się im wszystkim, kto wyszedł na spacer pierwszy? Kto drugi? Kto trzeci? Kto czwarty? Zachęcamy dziecko, by wymienił kolejność zwierząt, nazywając kolejne liczebniki porządkowe.
  3. Baranek – praca plastyczna. Szablon baranka. Pracę wykonujemy dowolną techniką, możemy użyć wacików, waty, włóczki, pasków papieru.

Język angielski
Powtarzamy poznane w poniedziałek cyfry. Odtwarzamy nową piosenkę Wiggle fingers, dziecko słucha piosenki, podczas kolejnego słuchania śpiewamy razem z dzieckiem: 1, 2, 3, 4, 5. Ponownie włączamy piosenkę – tym razem za każdym razem, kiedy dziecko usłyszy słowo show, powinno
pokazać palce, a kiedy usłyszy wiggle – poruszyć nimi.
Wiggle fingers!
Show me your fingers, one, two, three, four, five.
Show me your fingers, wiggle them, wiggle them!
Show me your fingers, one, two, three, four, five.
Show me your fingers, wiggle them, wiggle them!
One, two, three, four, five!

Czwartek 18.06.2020

  1. „Zagadki z wiejskiego podwórka” – dziecko rozwiązuje zagadki słowne o zwierzętach czytane przez rodzica.
    Lubi owies, lubi siano, rży i parska w stajni rano. (Koń)Tłustego mleka da nam na serek i pięknej wełny na ciepły sweterek. (Owca)Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje. (Krowa)Jest biała, ruda, czarna.
    Znosi smaczne jaja, lubi dziobać ziarna. (Kura)

Co to za ptak? Pływa po stawie i kwacze: kwa, kwa! (Kaczka)

 

Środa 17.02.2020

  1. „Młode i ich mamy” – oglądanie ilustracji, nazywanie poszczególnych przedstawicieli zwierząt, np.: kura – kurczę, krowa – cielę; wyszukiwanie podobieństw i różnic między młodymi i rodzicami.
    Szukam mamy – krótki filmik edukacyjny 
    Każdy ma swoją mamę – ilustracje
  2. Dziadek fajną farmę miał – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.

 


Wtorek 16.06.2020

  1. „Patykiem pisane” – ćwiczenia grafomotoryczne, dziecko kreśli na dużym arkuszu papieru kreski z góry na dół i z dołu do góry.
  2. „Na podwórku” – słuchanie utworu T. Fiutowskiej, wzbogacanie form odbioru literatury.

    View on Vocaroo >>
    Na podstawie wysłuchanego utworu, proszę aby dziecko spróbowało powiedzieć, czym żywi się: kura, krowa, koń, pies, kot.
  3. „Kwa, kwa i kukuryku” – zabawy logopedyczne; doskonalenie aparatu mowy oraz słuchu. Dziecko rozpoznaje, nazywa i naśladuje odgłosy zwierząt z gospodarstwa.
    Odgłosy zwierząt

 


Poniedziałek 15.06.2020

  1. „Wiejska zagroda” – oglądanie i opisywanie z pomocą rodzica ilustracji przedstawiających wieś, wskazywanie i nazywanie zwierząt gospodarskich.
    Obora, stajnia, stodołaNa wiejskim podwórkuZwierzęta
  2. „Mieszkańcy zagrody” – zabawa naśladowcza, dziecko ilustruje ruchem sposób poruszania się zwierząt w gospodarstwie wiejskim.
    Mieszkańcy zagrody – gra online 
  3. „Cztery czy dwie nogi?” – zabawa matematyczna. Na podstawie ilustracji dziecko przelicza ile nóg ma każde zwierzę, następnie koloruje lub rysuje te zwierzęta, które mają cztery nogi.
    Język angielski
    Poznajemy nowe słownictwo dotyczące cyfr.
    Dziecko słucha i ogląda filmik wprowadzający nazwy cyfr: one (jeden), two (dwa), three (trzy), four (cztery), five (pięć)  Proszę odtworzyć nagranie ponownie, tym razem rodzic zatrzymuje nagranie po każdej usłyszanej liczbie, wspólnie z dzieckiem głośno powtarzamy za lektorem, włączamy animację jeszcze raz, zatrzymujemy po każdej nazwie i wspólnie klaszczemy tyle razy, ile wynosi liczba.

 

Temat tygodnia: Czym pachnie lato?

Środa 10.06.2020

  1. „Wiercipiętek poznaje owady” – słuchanie opowiadania M. Galicy; poznawanie owadów mieszkających na łące.

    View on Vocaroo >>
    Pytania do opowiadania:

    – Z kim rozmawiał Wiercipiętek?
    – Jakie owady poznał Wiercipiętek?

    Oglądanie ilustracji przedstawiających:
    kwiaty na łące
    obserwowanie łąki przez dzieci

  2. Odgłosy łąki – dziecko wsłuchuje się w dźwięki natury, ćwiczy analizę słuchową; doskonali umiejętność skupienia się i zachowania ciszy.

    Zadanie dodatkowe, jeżeli mają Państwo możliwość wydruku to zachęcam do wydrukowania dziecku: biedronki, motyla lub pszczółki. Dziecko rysuje po śladzie i koloruje obrazek.

Wtorek 9.06.2020

  1. Owocowa gimnastyka.
  2. Smaczne owoce – dziecko nazywa owoce widoczne na zdjęciach. Rozmawiamy z dzieckiem o tym czy owoce są zdrowe i czy warto je jeść; dziecko wymienia swoje ulubione owoce.
  3. Kolorowe owoce – praca plastyczna. Dziecko przestawia dowolne owoce w formie plastycznej. Owoce mogą znajdować się na talerzyku, w koszyczku, mogą przybrać formę przestrzenną i być wykonane z plasteliny. Poniżej inspiracja z wykorzystaniem folii bąbelkowej, pracę można wykonać dowolną techniką, z materiałów dostępnych w domu.

Język angielski
Zapraszam do zabawy z piosenkami.
Hello Hello! Can You Clap Your Hands? – piosenka na powitanie
Baby Shark – Rekinek
Five Little Monkeys – Pięć małych małpek
Old MacDonald Had A Farm – Pan MacDonald farmę miał
Bye Bye Goodbye – piosenka na pożegnanie

Poniedziałek 8.06.2020

  1. „Tyle samo” – zabawy matematyczne. Proszę narysować dziecku w zeszycie trzy talerze i na każdym z nim malinkę, tak jak tutaj. Zadaniem dziecka jest dorysowanie tylu owoców, żeby każde dziecko miało na talerzu cztery różne owoce.
  2. „Owocowe memo” – gra on line, ćwiczenie analizy wzrokowej, łączenie w pary takich samych obrazków.
  3. „Robimy sałatkę” – rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje owocową sałatkę. Przypominamy zasady właściwego spożywania owoców;
    mycie owoców przed spożyciem, mycie rąk przed jedzeniem; próby samodzielnego krojenia owoców do sałatki.

Temat tygodnia: Sport to zdrowie

Piątek 5.06.2020

  1. Ruch, ruch, ruch – zajęcia muzyczne z nauką piosenki, dziecko tańczy, wykonuje ćwiczenia: pajacyki, podskoki, przysiady, krążenia ramion itp.
  2. Najmniejsze – największe – zabawa matematyczna; proszę, aby rodzic wyciął pięć papierowych kolorowych kół różnej wielkości. Dziecko nazywa kolory, wskazuje najmniejsze i największe koło, następnie próbuje ułożyć koła od najmniejszego do największego; dziecko samodzielnie lub wspólnie z rodzicem przelicza koła. 

Czwartek 4.06.2020

  1. Na zdrowie – słuchanie wiersza B. Lewandowskiej; wypowiedzi na temat tego, co trzeba robić, aby być zdrowym; zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest ruch w naszym życiu.
  2. W zdrowym ciele zdrowy duch – instrukcja higieny ciała – przypomnienie, ćwiczenie prawidłowego mycia rąk i zębów; ćwiczenia w przekręcaniu
    ubrań na drugą stronę oraz ścielenia łóżka.
    Jak dokładnie myć ręce?
    Piosenka o myciu zębów. Język angielski
    Powtarzamy i uwalamy poznane słownictwo, piosenkę, rymowankę oraz historyjkę dotyczącą zwierząt.

Środa 3.06.2020

  1. Piłka, piłeczka – praca z obrazkiem. Dziecko ogląda różne rodzaje piłek (rzeczywistych i na zdjęciach); porównuje wielkość, kształt, ciężar,
    kolor. Nazywanie dyscypliny sportowe, w których piłki są wykorzystywane. Przykładowe zdjęcia piłek poniżej.
  2. Koło – praca plastyczna. Dziecko kreśli duże koła ręką w powietrzu, palcem na plecach rodzica, na wewnętrznej stronie dłoni oraz na tacy z mąką, kaszą, ryżem, piaskiem. Następnie dziecko rysuje kolorowe koła na kartce.
  3. Gimnastyka z Kubusiem.
    Kubuś na sali gimnastycznej 
    Kubuś ćwiczy w domu. 

Wtorek 2.06.2020

  1. Marzenia o sporcie – na podstawie ilustracji dziecko mówi o jakich sportach marzą dzieci z różnych stron świata, następnie dziecko opowiada o swoich zainteresowaniach związanych ze sportem.
  2. Olimpiada – praca plastyczna; proszę porozmawiać z dzieckiem na temat symbolu igrzysk olimpijskich, można odtworzyć filmik (od początku do 3.40). Dziecko nazywa kolory na poniższym zdjęciu, a następnie wypełniania kontury kół olimpijskich plasteliną lub koloruje. Szablon do wydruku można pobrać tutaj lub tutaj lub proszę koła narysować dziecku.

Poniedziałek 1.06.2020

  1. Rzut do kosza – zabawa z elementami rzutu. Rodzic wyznacza w którym miejscu ma się ustawić dziecko, odpowiednio dalej ustawia kosz (pojemnik, pudełko, garnek). Dziecko próbuje wcelować piłkę do kosza, po kilku udanych próbach rodzic ustawia kosz nieco dalej.
  2. Jakie znamy sporty? – nazywanie sportów letnich na podstawie obrazków (strony 1 – 5); dziecko opisuje obrazki, z pomocą rodzica wypowiada się na temat sportów letnich.
  3. Gol – słuchanie opowiadanie R. Piątkowskiej, po wysłuchaniu opowiadania proszę porozmawiać z dzieckiem na sytuację humorystyczną zawartą w utworze.

    Pytania do opowiadania:
    – Jaki sport lubi chłopiec?
    – Co zorganizowała pani dyrektor?
    – Czy Tomek strzelił gola?
    – Dlaczego koledzy Tomka byli na niego źli?

    Język angielski
    Powtarzamy poznane słownictwo dotyczące zwierząt – gra on line – po wysłuchaniu lektora dziecko wskazuje odpowiedni obrazek.

    Pets chant – rymowanka. Proszę odtworzyć dziecku rymowankę, ponownie włączamy nagranie, tym razem rodzic zatrzymuje je po każdej linijce tekstu i wspólnie z dzieckiem powtarzamy całe wyrażenie. Jeszcze raz odtwarzamy rymowankę – zatrzymujemy ją po każdej nazwie koloru. Zadaniem dziecka jest dopowiedzieć nazwę zwierzęcia.

    Pets chant
    One yellow bird. Tweet! Tweet!
    Two orange cats. Miaow! Miaow!
    Three red dogs. Woof! Woof!
    Four blue fish. Swish! Swish!
    Five green turtles. Flap! Flap!

Temat tygodnia: Moja rodzina

Piątek 29.05.2020

  1. Gdzie jest więcej, a gdzie mniej – zabawa matematyczna. Dziecko przelicza, wskazuje i określa, gdzie jest więcej, gdzie mniej, a gdzie tyle samo. Można skorzystać z poniższych ilustracji lub skorzystać z figurek zwierząt dostępnych w domu.
  2. Czyje to dzieci? – zabawa dydaktyczna; dziecko nazywa zwierzęta, wskazuje rodziców i dzieci.
    Zwierzęta. 
  3. Układanie puzzli.

 

Czwartek 28.05.2020

  1. „Na kanapie” – słuchanie wiersza J.L. Kerna; proszę porozmawiać z dzieckiem na temat treści utworu; dziecko opowiada o swoich zwierzątkach domowych.
  2. Naśladowanie zwierząt domowych, ćwiczenia artykulacyjne.
  3. Domowy pupil – zabawa plastyczna. Proszę przygotować pracę plastyczną przedstawiającą zwierzę domowe, technika dowolna. Można zrobić pieska z wyciętych przez rodzica kółek.

Język angielski
Hello! Powtarzamy nazwy zwierząt i piosenkę.
Dziecko słucha historyjki oraz rysuje lub koloruje poznane zwierzęta.

Środa 27.05.2020

  1. Korale dla mamy – zabawa matematyczna. Proszę przygotować sznurek, tasiemkę lub wstążkę, kolorowe koraliki lub makaron. Dziecko nawleka na sznurek koraliki (makaron) zgodnie z poleceniami rodzica np. dwa czerwone, trzy żółte, przelicza koraliki oraz porównuje długości.
  2. Starszy brat – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej; rozmowa na temat treści utworu. Proszę wyjaśnić dziecku znaczenie słów: rodzeństwo, jedynaczka, jedynak.
    Pytania do dziecka: Czy masz rodzeństwo? Jaka jest twoja siostra, jaki jest twój brat? Co lubisz robić z siostrą, bratem? Czy dobrze jest mieć rodzeństwo?

Wtorek 26.05.2020

  1. Droga do domu – zabawa doskonaląca orientację w przestrzeni. Dziecko porusza się według poleceń rodzica, np.: do przodu, do tyłu, w prawo,
    w lewo.
  2. Do kogo to należy? – rozpoznawanie, nazywanie i klasyfikowanie przedmiotów. Rodzic przygotowuje damką i męską odzież oraz różne akcesoria np.: spódnice, rajstopy, szpilki, szminkę, damską torebkę, krawat, koszulę, piankę do golenia. Dziecko kolejno wybiera przedmioty, nazywa je i określa, do kogo należą.
  3. Latawiec – rozwiązywanie zagadki.
    Gdy wiatr wieje – wtedy lata,
    Może zrobić ci go tata.
    Dwa patyczki, papier, żyłka,
    W niebo frunie w sekund kilka. (latawiec)
    Rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka. Latawiec można dziecku narysować lub wydrukować np.tutaj.

Poniedziałek 25.05.2020

  1. Rodzina – zabawa paluszkowa. Dziecko jedną rękę zaciska w pięć i wyciąga przed siebie. Rozpoczynamy zabawę:
    Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (wyciągają kciuk)
    A obok – babunia. (dołączają polec wskazujący)
    Największy – to tatuś (dołączają palec środkowy)
    A przy nim – mamusia (dołączają palec serdeczny)
    A to jest – dziecinka mała! (dołączają mały palec)
    Tralalala, la, la…
    A to – moja rączka cała!
    Tralalala, la, la… (machają ręką)
    K. Sąsiadek, „Zabawy paluszkowe”
  2. Dom – rozmowa na podstawie ilustracji; nazywanie pomieszczeń, sprzętów i przedmiotów znajdujących się w domach i mieszkaniach.
    Dom
    Sypialnia
    Kuchnia
    Łazienka
    Salon
  3. Dom – zabawa plastyczna. Dziecko wycina z pomocą rodzica narysowane figury lub otrzymuje już wycięte przez rodzica figury, układa z nich dom. Następnie przykleja go na kartce, można ozdobić swoją pracę kredkami i mazakami.

    dom

     

    Język angielski
    Utrwalamy nazwy zwierząt powtarzając za lektorem: cat (kot), dog (pies), fish (ryba), turtle (żółw), bird (ptak).
    Gra online – dziecko losuje obrazek i mówi nazwę zwierzątka w języku angielskim.
    Dziecko ogląda i słucha nowej piosenki: I love pets (kocham zwierzęta).

Temat tygodnia: Dla ukochanej mamy

Piątek 22.05.2020

  1. Ćwiczenia logopedyczne z Clownem. 
  2. Taniec Zygazak. 
  3.  Portret mojej mamy – zabawa plastyczna, technika mieszana. Dziecko dokładanie przygląda się mamie i próbuje stworzyć portret. Można narysować lub wydrukować postać, a dziecko dokleja elementy (włosy, oczy, usta itp.).

Czwartek 21.05.2020

  1. Ćwiczenia języka i warg. Rodzic prezentuje dziecku w jaki sposób należy wykonać poniższe ćwiczenia, a dziecko stara się powtórzyć.
    – oblizywanie warg – usta szeroko otwarte
    – wysuwanie języka w kierunku brody i nosa
    – przesuwanie języka do kącików ust w prawo i w lewo
    – cmokanie
    – nadymanie policzków i powolne wypuszczanie powietrza ustami
    – zakładanie wargi dolnej na górną i górnej na dolną
  2. Rytmy – dziecko układa dwuelementowe rytmy z np. z użyciem klocków, dodatkowo powtarzamy kolory. Proszę, aby dziecko pokolorowało kółeczka według wzoru, zadanie można wydrukować lub narysować.
  3. Bukiecik dla Mamy – wykonanie projektu plastycznego. Rodzic może wyciąć potrzebne elementy z papieru kolorowego, dziecko przykleja je na kartkę tworząc bukiet.Język angielski
    Hello! – piosenka na powitanie.
    Poznajemy nowe słownictwo dotyczące zwierząt. Proszę kilkukrotnie odtworzyć dziecku filmik, dziecko powtarza słówka za lektorem: cat (kot), dog (pies), fish (ryba), turtle (żółw), bird (ptak).

    Patrząc na poniższe ilustracje dziecko z pomocą rodzica nazywa zwierzęta.

Środa 20.05.2020

  1. Ręce do góry – zabawa ruchowa.
  2. Bukiecik dla Mamy – słuchanie wiersza.
  3.  Geometryczne kwiaty – rozpoznawanie i nazywanie figur. Proszę, aby rodzić przygotował żółte koło, cztery czerwone koła oraz zielony prostokąt. Dziecko nazywa kolory i figury, a następnie układa kwiatek.
    Dziecko uważnie ogląda ilustracje kwiatów, dorysowuje brakujące elementy i koloruje.

Wtorek 19.05.2020

  1. Raz, dwa, trzy, mama patrzy! – zabawa ruchowa. Zachęcam do zaangażowania rodzeństwa. Mama odwraca się tyłem do dziecka, dziecko idzie w kierunku mamy, na słowo Raz ,dwa, trzy, mama patrzy!, mama odwraca się, a dziecko powinno stać nieruchomo, jeżeli się poruszy wraca na start, a jeżeli uda się dotrzeć do mamy to zamieniamy się z dzieckiem rolami.
  2. Moja mama jest… – dziecko opisuje jak wygląda jego mama oraz cechy charakteru mamy, jak się zachowuje, co najbardziej lubi robić.
  3. Nasze dłonie – zabawa plastyczna; odciskanie dłoni w masie solnej. Proszę przygotować masę solną: szklanka mąki, szklanka soli, 1/2 szklanki wody, do masy można dodać barwnik spożywczy. Masę wałkujemy, a następnie dziecko odciska dłoń, można również odbić stópkę. Następnie odkładamy do wyschnięcia, można przyspieszyć ten proces korzystając z piekarnika nagrzanego do około 70 stopni. Po dokładnym wyschnięciu można pomalować odciski farbkami. Mamy wspaniałą pamiątkę 🙂

    odcisk dłoni

Poniedziałek 18.05.2020

  1. Zapach mamy – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej.

    Pytania do opowiadania:
    – Z czym kojarzy się chłopczykowi mama?
    – Co zrobił chłopiec z perfumami mamy?
    – Co się śniło chłopcu?

  2. Co tak pachnie? – doskonalenie zmysłu węchu. Rodzic przygotowuje różne artykuły spożywcze np. czekoladę, kawę, cytrynę, czosnek, przyprawy. Dziecko próbuje rozpoznać produkt po zapachu, można razem z dzieckiem opisać zapachy np. ostry, delikatny, ładny, brzydki itp.
  3. Życzenia dla Mamy – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.Język angielski
    Powtarzamy poznane słownictwo dotyczące zabawek, piosenkę i rymowankę. Proszę każdy filmik odtworzyć przynajmniej dwa razy.

Temat tygodnia: Kiedy będę duży…

Piątek 15.05.2020

  1. Magiczne słowa – dziecko uważnie słucha wiersza czytanego przez rodzica, proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zwrotów grzecznościowych
    i okoliczności, w jakich należy je stosować.Magiczne słowa (K.Klich)
    Jeśli bardzo chcesz czarować,
    Musisz znać magiczne słowa.
    Proszę – oto pierwsze z nich,Co otwiera wszystkie drzwi.
    Przepraszam – drugie ważne słowo.
    Sprawia, że uśmiech wraca na nowo.
    I dziękuję – słowo trzecie,
    Po nim cudownie jest na świecie.Proszę, przepraszam i dziękuję
    To najważniejsze słowa.
    Musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale,
    By nimi zaczarować (…).
  2. Wóz strażacki – praca plastyczno-techniczna, technika wykonania pracy dowolna, poniżej inspiracja.

Czwartek 14.05.2020

  1. Gimnastyka – zabawa ruchowa z rymowanką.
    Dziecko wykonuje ćwiczenie zgodnie z rymowanką czytaną przez rodzica:
    Rączki w górę i na boki,
    trzy przysiady, dwa podskoki,
    wdech i wydech, cztery skłony
    i pajacyk roztańczony.
    Ćwiczenie powtarzamy dwa razy.
  2. Zagadka – wysłuchanie i rozwiązanie zagadki czytanej przez rodzica, rozmowa na temat pracy policjanta.
    W białej czapce na ulicy ważną jest osobą.
    Wszyscy słuchać go muszą, gdy kieruje ruchem.
    Gdy stoi na drodze, nie bój się niczego.
    Z nim na drugą stronę bezpiecznie przejdziesz, kolego!
  3. Kto to? – rozmowa na temat ilustracji, nazywanie przedstawicieli zawodów i przedmiotów potrzebnych im w pracy, łączenie w pary osób i ich narzędzi pracy. Dziecko może narysować drabinę w wozie strażackim. 

Język angielski
Słuchanie piosenki Come and play with me!, proszę odtworzyć piosenkę kilka razy, następnie włączamy drugi filmik, zadaniem dziecka jest nazwanie zabawek w piosence: car, ball, teddy, book, doll.

 

Środa 13.05.2020

  1. Strażak – słuchanie wiersza Piotra F. Nalepy, rozmowa na temat pracy strażaka.

  2. Jedzie Straż Pożarna – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.
  3. 112 – na ratunek wzywamy! – zabawa orientacyjno-porządkowa.
    Dziecko przykuca w wybranym miejscu w pokoju, jest w remizie strażackiej. W przeciwległym miejscu pokoju rodzic umieszcza czerwone koło i woła: 112! Wzywam na pomoc straż pożarną! Dziecko wstaje i biegnie do wskazanego przez rodzica miejsca, po drodze naśladuje dźwięk wozu strażackiego na sygnale: ee-ooo, ee-ooo, następnie naśladuje dźwięk lania wody i gaszenia pożaru: szsz, szsz, szsz.
  4. Zadanie dodatkowe. Strażacy – doskonalenie umiejętności grafomotorycznej.
  5. Chwila z książką – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela.
    Dzień dobry, strażaku Samie!

Penny ma wszystko pod kontrolą!

 

Wtorek 12.05.2020

  1. Wysoka – niska – zabawa konstrukcyjna z użyciem klocków. Dziecko układa wieże w taki sposób, aby jedna zawsze była wysoka, a druga niska. Układamy wieże obok siebie i porównujemy, która jest wysoka, a która niska.
  2. Do lekarza – poznanie zawodu lekarza.
    Słuchanie wiersza P.F. Nalepy Lekarz

View on Vocaroo >>
Pytania do wiersza:
– Kiedy chodzimy do lekarza?
– Czy do lekarza chodzicie sami czy z kimś?
– Jakie badania wykonuje lekarz?
– Co robimy, gdy jesteśmy chorzy?
Proszę, aby rodzic porozmawiał z dzieckiem na temat pracy lekarza w oparciu o poniższe ilustracje.

  • Numer alarmowy – zabawa edukacyjna. Rodzic opowiada lub przedstawia obrazki z sytuacjami zagrażającymi życiu np. pożar, wypadek. Pytamy dziecko w jaki sposób wzywamy pomoc kierując rozmowę na wybór telefonu. Rodzic zapisuje na kartce numer alarmowy 112, zachęcamy dzieci do jego zapamiętania np. jedne usta, jeden nos, dwoje oczu (wskazujemy palcem).
  • Zadanie dodatkowe. Kolorowanie obrazka przedstawiającego lekarza. Kolorowanka lekarz lub lekarz2.

Poniedziałek 11.05.2020

  1. A ja rosnę i rosnę – zabawa naśladowcza.
    Rodzic ustala z dzieckiem, że na każde hasło będzie poruszało się w inny sposób: Niemowlę! – dziecko raczkuje, Przedszkolak! – dziecko maszeruje z podskokami, Uczeń! – dziecko maszerują, naśladując dźwiganie plecaka. Zabawę powtarzamy, zmieniając kolejność haseł.
  2. Kim będę, jak dorosnę – proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zawodów; nazywanie zawodów prezentowanych na zdjęciach; proszę również porozmawiać z dzieckiem na temat zawodów wykonywanych przez rodziców.  Poznajemy zawody – ilustracje. 
  3. Duży miś – mały miś – zabawa matematyczna, porównywanie wielkości przedmiotów.
    Rodzic przygotowuje zabawki, dobiera je w taki sposób, aby można je było połączyć w pary: duża piłka – mała piłka itp. Dziecko nazywa zabawki, a następnie wskazuje pary według rodzaju i porównuje przy tym wielkości zabawek: duży miś – mały miś.

Język angielski

Hello! Nadal utrwalamy i powtarzamy słownictwo związane z zabawkami. Proszę odtworzyć dziecku poniższe filmiki: prezentacja słownictwa związanego z zabawkami, rymowanka Let’s play oraz historyjka o zabawkach.

Dzieci mogą narysować poznane zabawki lub je pokolorować. 

Temat tygodnia: Co lubią książki?

Piątek 8.05.2020

  1. Gimnastyka z Bobem Budowniczym, dziecko naśladuje ruchy chłopca (Leo).
  2. Biblioteka – proszę, aby rodzic powiedział dziecku co to jest biblioteka, że osoby tam pracujące to bibliotekarka lub bibliotekarz oraz jak należy zachowywać się w bibliotece.
    Zdjęcie biblioteki oraz czytelni dla dzieci.
    Zachęcam do odtworzenia dziecku króciutkiej bajeczki: Świnka Peppa w bibliotece. 
  3. Zakładka – projekt plastyczny. Proszę, aby rodzic wyciął z papieru kolorowego kształt zakładki, a dziecko ozdabia dowolnymi rysunkami lub naklejkami, można również zrobić zakładkę z książki.

Czwartek 7.05.2020

  1. Gimnastyka ze Świeżakami. 
  2. Jak powstaje książka? – na podstawie poniższej ilustracji proszę opowiedzieć dziecku, jak powstaje książka.
  3. Magiczna książeczka – zabawa matematyczna. Potrzebujemy krzesło i książkę. Zgodnie z poleceniem rodzica, dziecko kładzie książkę we wskazanym miejscu:
    – połóż książkę na krześle
    – połóż książkę pod krzesłem
    – połóż książkę za krzesłem
    – połóż książkę obok krzesła
    – trzymaj książkę nad krzesłem
    Na podstawie ilustracji proszę, aby dzieci spróbowały powiedzieć gdzie znajdują się książki i wskazały te, które leżą na krzesłach.

Język angielski

Hello! Przypominamy słownictwo dotyczące kolorów oraz utrwalamy słownictwo poznane w poniedziałek dotyczące zabawek. Dzieci powtarzają za lektorem.
Rymowanka: Let’s play! – pobawmy się. Odtwarzamy rymowankę i słuchamy. Odtwarzamy nagranie ponownie, jednak po każdej nazwie zabawki rodzic zatrzymuje nagranie, a dziecko powtarza usłyszaną nazwę.

Let’s play!
1. Orange teddy. Orange teddy.
Let’s play with orange teddy today.
2. Red car. Red car.
Let’s play with red car today.
3. Green ball. Green ball.
Let’s play with green ball today.
4. Yellow book. Yellow book.
Let’s play with yellow book today.
Pobawmy się!
1. Pomarańczowy miś, pomarańczowy mić.
Pobawmy się pomarańczowym misiem dzisiaj.
2. Czerwony samochód, czerwony samochód.
Pobawmy się czerwonym samochodem dzisiaj.
3. Zielona piłka, zielona piłka.
Pobawmy się zieloną piłką dzisiaj.
4. Żółta książka, żółta książka.
Pobawmy się żółtą książką dzisiaj.

Środa 6.05.2020

  1. Biedronka i muchomor – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.
  2. Zły humorek – słuchanie wiersza.

    View on Vocaroo >>
    Pytania do wiersza:

    – Dlaczego dziewczynka tak się zachowywała?
    – Co robiła za złości?
    – Kiedy dziewczynka zgubiła zły humor?
    Możemy porozmawiać z dzieckiem o jego emocjach, co sprawia dziecku radość, a co powoduje złość. Pomocne będą poniższe plansze przedstawiające emocje.
    Emocje.
    Ufoludkowe emocje. 

  3. Lustro – zabawa naśladowcza, pokazywanie i naśladowanie emocji za pomocą mimiki. Dziecko i rodzic siadają naprzeciwko siebie. Rodzic za pomocą mimiki pokazuje emocje np. radość, a dziecko ją odzwierciedla, następnie zamieniamy się rolami. Można użyć powyższych obrazków.
  4. Zadanie dodatkowe. Nasze rączki – zabawa plastyczna. Potrzebujemy kartki z odbitymi rączkami, którą wykonaliście wczoraj. Mazakiem rysujemy oczy i usta przedstawiające jakąś emocje np. radość, smutek. Można również dorysować włosy lub kółeczka i powstaną ufoludki.

Wtorek 5.05.2020

  1. Zabawa ruchowa – Muzyczne stop!
  2. Szanujemy książki – oglądanie filmiku. Proszę, aby po obejrzeniu filmiku dziecko z pomocą rodzica powiedziało w jaki sposób należy korzystać z książek, czego nie wolno robić.
  3. Robimy porządki – zabawa matematyczna, porównywanie wielkości przedmiotów. Rodzic przygotowuje cztery książki 2 mniejsze i 2 większe (można więcej). Na początek dajemy dziecku jedną małą i jedną dużą książkę i pytamy się czy dziecko widzi różnicę w wielkości książek. Można zadać dziecku pomocnicze pytania: Która książka jest mała, a która duża? Pokazujemy kolejne książki, pytamy się czy są małe czy duże, prosimy, aby dziecko na jednej półce ułożyło małe książki, a na drugiej duże.
  4. Zadanie dodatkowe. Nasze rączki – zabawa plastyczna. Dziecko maluje wewnętrzną część dłoni i kilkukrotnie odbija je na kartkach. Pracę zostawiamy do wyschnięcia, będzie nam potrzebna jutro.

Język angielski

Hello! Rozpoczynamy od piosenki na powitanie: Hello hello!

Poznajemy nazwy zabawek, proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem: book (książka), doll (lalka), car (samochód), teddy (miś), ball (piłka). Odtwarzamy nagranie ponownie i powtarzamy wyrazy, raz rodzic, a raz dziecko, następnie zamieniamy się kolejnością.

Proszę, aby rodzic położył przed dzieckiem zabawki. Rodzic mówi nazwy zabawek w j.angielskim, a zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniej zabawki.

Poniedziałek 4.05.2020

  1. Magiczny kącik w naszym domu – rozmowa na temat książek, wspólne oglądanie książek, zapoznanie dziecka z ich budową, wskazywanie przez dziecko jego ulubionych książek. Proszę powiedzieć dzieciom, że należy dbać o książki i odkładać na swoje miejsce.
  2. Mądre rady – dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica, następnie rozmawiamy o postępowaniu sióstr i ich pokojach. Wspólnie wyciągamy wnioski, że należy sobie pomagać.Ala i Ola – M.Strzałkowska
    Siostry różnią się czasami.
    Zresztą, posłuchajcie sami…
    Pokój Ali tak wyglądał,
    jakby w nim szalała trąba,
    a bałagan taki w szafie,
    że opisać nie potrafię!
    Lecz na oknie – zaskoczenie! –
    kwiaty piękne, jak marzenie,
    wychuchane, wydmuchane,
    wypieszczone i zadbane!
    Pokój Oli, dla odmiany,
    był calutki posprzątany,
    książki ustawione w rządek,
    wszędzie czystość i porządek.
    Lecz na oknie – co za szok! –
    rząd badyli raził wzrok,
    bo w doniczkach, zamiast kwiatów,
    stał dziwaczny tłum drapaków!
    Ala się po głowie drapie:
    – Ja posprzątać nie potrafię!
    Biednej Oli rzednie minka:
    – Ja się nie znam na roślinkach!
    Siostry się zaczęły głowić,
    jak to zmienić, co tu zrobić?…
    W końcu problem rozwiązały –
    odtąd sobie pomagały,
    Ola – Ali, Ala – Oli,
    chociaż każda w innej roli.
    Do dziś robią to z radością,
    więc pokoje lśnią czystością,
    a w nich kwiatów rośnie mnóstwo,
    z których każdy jest jak bóstwo.
    Rada: Wszelka pomoc i współpraca
    zawsze bardzo się opłaca.
  3. Kolorowy świat bajek – praca plastyczna. Wykonanie dowolną techniką ulubionej postaci z bajki.
  4. Chwila z książką – słuchanie krótkich bajek czytanych przez nauczyciela.Bob Budowniczy

    Bolid Bartka

Temat tygodnia: Małe odkrycia

Czwartek 30.04.2020

  1. Uciekające piórko – ćwiczenia oddechowe, dziecko dmucha na piórka lub paski papieru raz mocno, raz delikatnie, przesuwa piórka za pomocą wydechu.
  2. Jestem Polakiem – słuchanie piosenki.
  3. Flaga Polski – proszę, aby rodzic przypomniał dziecku nazwę naszego kraju oraz pokazał flagę. Proszę o wykonanie flagi Polski dowolną techniką.Język angielski
    Powtarzamy i utrwalamy słownictwo związane z kolorami poprzez poznaną już piosenkę, rymowankę oraz historyjkę.

Środa 29.04.2020

  1. Ja i ty – zabawy ruchowe z wykorzystaniem „Metody Ruchu Rozwijającego” Weroniki Sherborne. Rodzic tworzy parę z dzieckiem i wspólnie wykonujemy ćwiczenia (pamiętamy pamiętać o przerwach i ćwiczeniach oddechowych pomiędzy ćwiczeniami ruchowymi).
    – „Przepychanki” – siedzimy na podłodze, opieramy się plecami i próbujemy się wzajemnie przesunąć (przepchnąć) odpychając się nogami i rękoma od podłoża, zadanie powtarzamy dwa razy.
    – „Odklejanie” – dziecko leży na plecach, starając się ściśle przylegać do podłoża, zadaniem rodzica jest odklejenie najpierw rąk a następnie nóg leżącego dziecka, które stara się z całej siły uniemożliwić podniesie części ciała, potem następuje zamiana ról, zadanie powtarzamy dwa razy.
    – „Piłowanie drewna” – siadamy w rozkroku naprzeciwko siebie, łapiemy się za ręce, na przemian kładziemy się na plechach na podłodze, nie puszczając swoich rąk.
  2. Czarodziejski balonik – zabawa badawcza. Rodzic, trzymając w ręku balon, pyta dziecko, co można zrobić z balonikiem: podrzucać, łapać, odbijać, turlać. Następnie, pokazując piłkę, dopytuje, czy z piłką można wykonać te same ćwiczenia. Dziecko ma za zadanie podrzucać i łapać balon, odbijać nim i turlać. Następnie te same czynności wykonuje z piłką. Rodzic zadaje pytania: Co upadło szybciej na podłogę? Jak myślicie, dlaczego tak się dzieje? Wspólnie wyciągamy wnioski: balon jest lekki, a piłka ciężka.
  3. Co jest cięższe? Lala czy miś? – zabawa matematyczna. Do tego zadania najlepiej użyć wagi szalkowej lub wagi wykonanej samodzielnie z wieszaka ubraniowego i dwóch foliowych reklamówek. Wprowadzamy dziecko w tematykę ważenia, przypominamy zabawę z piłką i balonem. Rodzic pokazuje, jak działa waga na przykładzie piłki i balona. Dziecko obserwują zachowanie wagi, wnioskując, że cięższy przedmiot ściąga
    szalkę(woreczek) w dół. Następnie dziecko wybiera zabawki, których ciężar będzie porównywać. Podczas ważenia zabawek zadajemy pytania: Co jest lekkie, co jest ciężkie?

Wtorek 28.04.2020

  1. Zagadka – dziecko rozwiązuje zagadkę czytaną przez rodzica.
    Moje dwa „narzędzia”, od pasa po szyję.
    Z ich pomocą piszę, bawię się i myję. (ręce)
    Następnie zadajemy pytania: Ile masz rąk? Ile mamy palców u jednej ręki, czy w drugiej jest tyle samo? Prosimy, aby dzieci złożyły palce ze sobą i porównały, czy w każdej rączce mają po pięć palców, głośno i wspólnie liczymy.
  2. Co potrafią moje ręce? – zabawa słuchowo-ruchowa.
    Dzieci odpowiadają na pytanie, co potrafią ręce. Następnie wykonują polecenia rodzica:
    – klaszcz szybko – klaszcz wolno,
    – uderzaj w podłogę otwartą dłonią – szybko – wolno,
    – zaciskaj pięść,
    – stukaj palcami o podłogę,
    – pstrykacie palcami,
    – dłonie mogą się wzajemnie pogłaskać
  3. Piłka – praca plastyczna. Proszę dziecku narysować lub wydrukować piłkę. Piłkę wyklejamy papierem kolorowym lub plasteliną, kolorujemy, malujemy farbami lub według innego pomysłu.
    Piłka plażowa
    Piłka nożna
    Piłka do wyklejania plasteliną

Poniedziałek 27.04.2020

  1. Moje rączki – twoje rączki – zabawa w parze z rodzicem, rozwijanie orientacji w schemacie ciała. Polecenia:
    – witają się wasze ręce, najpierw prawa rączka, teraz lewa,
    – witają się wasze paluszki,
    – witają się wasze łokcie,
    – pogłaszczcie swoją dłonią policzek rodzica/dziecka,
    – delikatnie postukajcie palcami o policzek rodzica/dziecka,
    – delikatnie połaskoczcie policzek rodzica/dziecka
  2. Jestem odkrywcą – zabawa badawcza doskonaląca zmysł dotyku. Rodzic przygotowuje duży worek lub pudełko z otworem na rękę dziecka. Do worka lub pudełka wrzuca wybrane przedmioty np. piłeczki, kredki, pluszowe zabawki, klocki, łyżeczkę. Rodzic wprowadza dziecko w temat, zadając pytania: Kim jest odkrywca? Co to znaczy odkrywać? Którą częścią ciała najczęściej badamy nowe, nieznane przedmioty? Do czego służą ręce? Dziecko tylko za pomocą dłoni i zmysłu dotyku odgaduje co jest w środku. Dziecko podaje nazwę złapanego w ręce przedmiotu, następnie wyciąga go w celu sprawdzenia i kładzie przed sobą. Ważne jest, aby podczas zabawy rodzic zwracał uwagę na odkrywanie za pomocą dotyku oraz na badanie dotykiem trzymanego przedmiotu poprzez naciskanie, pocieranie itp.
  3. Nasze zabawki – zabawa matematyczna; przeliczanie przedmiotów. W kilku miejscach w pokoju rozkładamy zbiory zabawek (1-5) np. 3 książki, 4 samochody, 2 klocki. Dziecko przelicza elementy zbioru z pomocą rodzica, wskazujemy palcem liczone przedmioty.
  4. Ćwiczenia grafomotoryczne – dziecko z pomocą rodzica obrysowuje kontury zabawek lub rysuje misia po śladzie.

Język angielski

Hello! Nadal utrwalamy słownictwo związane z kolorami. Przypominamy słownictwo dotyczące kolorów (filmik zamieszczony poniżej przy dacie 17.04.2020). Proponuję następujące zabawy:

  1. Touch something blue. Rodzic mówi „Touch something….” i podaje wybrany kolor, możemy mówić tylko nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej dotknąć czegoś w tym kolorze.
  2. What’s missing. Przygotowujemy kartki, kredki lub klocki w następujących kolorach: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty). Dziecko uważnie się przygląda, wspólnie z rodzicem nazywa kolory i próbuje je zapamiętać, dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera jeden przedmiot, dziecko mówi jaki kolor zniknął. Zabawę możemy zacząć od trzech przedmiotów, a później dodawać kolejne kolory.
  3. Słuchanie piosenki. 

Temat tygodnia: Pogoda w kratkę

Piątek 24.04.2020

  1. Gdy nadchodzi wiosna – słuchanie wiersza.
  2. Pogoda się zmienia – zmieniamy ubranie. Proszę, aby rodzic porozmawiał z dzieckiem na temat tego jak ubieramy się zimą, a jak wiosną. Można ubrać w wiosenne i zimowe ubrania lalkę lub misia.
  3. Memo– gra ćwicząca percepcję wzrokową i pamięć, układanie par identycznych obrazków. Proszę, aby dziecko zagrało w grę dostępną w domu, można stworzyć własną grę lub zagrać w grę online.

Czwartek 23.04.2020

  1. Słońce świeci – deszczyk pada – zabawa ruchowa. Na hasło wypowiadane przez rodzica: Słońce świeci!, dziecko biega, podskakuje, szybko maszeruje, na hasło: Deszczyk pada, przykuca, składa ręce na sobą robiąc “daszek”.
  2. Jaki to deszcz? – zabawa słuchowa. Dziecko słucha odgłosów deszczu, rodzic prosi, by dziecko rozpoznało kiedy słuchać  ulewę,  mały deszcz, a kiedy burze z deszczem.
  3. Deszczowe rytmy – zabawa matematyczna; doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Dziecko łączy motyle i kwiaty w pary ze względu na kolor, nazywa kolory. Dodatkowo możemy również użyć kolorowych pasków, klocków, rodzic układa i nazywa kolory np. czerwony, niebieski, czerwony, niebieski i pyta: Jakiego koloru będzie następny? Można dodać kolejne kolory.
  4. Deszczowa piosenka – poznanie nowej piosenki.
  5.  Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Książki. Rodzic czyta wybraną przez dziecko książeczkę, następnie możemy wspólnie z dzieckiem wymyślić  dalszą część bajki, możemy zmienić zakończenie, dziecko może samo opowiadać wykorzystując ilustracje w książce. Chętnie zobaczę ulubione książki dzieci, proszę o zdjęcia.

Mamo, tato czytając mi sprawiacie, że:
Czuję Waszą bliskość, ciepło i wasz głos.
Mogę się śmiać, wzruszać, i przeżywać różne emocje.
Poznaję świat rzeczywisty, i odkrywam wiele fascynujących prawd.
Odbywam też niesamowitą podróż do świata fantazji.
Rozwijam kreatywność, umacniam wrażliwość, i ćwiczę koncentrację.
Poznaję nowe słowa, i dzięki temu łatwiej mi budować wypowiedzi.
Uczę się jak lepiej wyrażać myśli, i rozumieć swoje emocje.
Poznaję sposoby pokonywania trudności, i rozwijania zainteresowań.
Dowiaduję się wiele o samym sobie, ludziach i relacjach z nimi.
Zyskuję niezapomniane wspomnienia z dzieciństwa.
Cytat z książki „Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole”, K. Mino – Klimek

Czytajmy dzieciom codziennie. 

Język angielski

  1. Powtarzamy słownictwo dotyczące kolorów (filmik zamieszczony poniżej przy dacie 17.04.2020).
  2. Utrwalamy nazwy kolorów, potrzebna będzie kartka papieru oraz farby w następujących kolorach: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty), dziecko maluje opuszek paluszka lub całą dłoń i odbija na kartce mówiąc nazwę koloru w j. angielskim. Jeżeli nie mamy farb możemy użyć kredek, mazaków, pasteli.
  3. Oglądanie historyjki.

Środa 22.04.2020

  1. Jak powstaje tęcza? – rodzic czyta dziecku wiersz autorstwa H. Ożogowskiej.
    Tęcza
    Lśni na niebie tęcza,
    śliczna, kolorowa.
    Pytają się dzieci:
    – Kto ją namalował?Słonko malowało
    pędzelkiem ze złota.
    Udała się słonku
    malarska robota.Pytania do wiersza:
    – Co lśni na niebie?
    – Jaka jest tęcza?
    – Co namalowało tęczę?
    Oglądanie filmiku o tęczy.
  2. Tęczowe wieże – zabawa matematyczna, budowanie kolorowych wież z klocków zgodnie z instrukcją kolorystyczną podawaną przez rodzica. Dziecko przelicza klocki (do 5), segreguje np. układanie wieży z kolorów tęczy, budowanie wieży z 3 czerwonych i 2 niebieskich klocków, układanie wieży tylko z klocków żółtych.
  3. Tęcza na mleku – eksperyment. Potrzebujemy: głęboki talerz, mleko, barwniki spożywcze (do szklanki z ciepłą wodą można włożyć bibułę), płyn do naczyń, patyczki higieniczne, pipeta/łyżeczka. Napełniamy talerz mlekiem, dodajemy kolorowe barwniki za pomocą pipety lub łyżeczki, za pomocą patyczka malujemy na mleku, mieszamy kolory, następnie bierzemy nowy patyczek, namaczamy go w płynie do naczyń i dotykamy powierzchni mleka i dzieje się magia 🙂 Z niecierpliwością czekam na zdjęcia.
  4. Zadanie dodatkowe. Kolory tęczy – praca plastyczna. Potrzebujemy: kartki papieru, farby, pędzel. Drukujemy lub rysujemy dziecku tęczę, dziecko może również samodzielnie namalować tęczę. Dajemy dziecku tylko cztery kolory: żółty, czerwony, niebieski i granatowy, pozostałe trzy kolory spróbuje stworzyć samodzielnie, rodzic podpowiada, które kolory mieszamy: niebieski z żółtym (zielony), niebieski z czerwonym (fioletowy), żółty z czerwonym (pomarańczowy).

Wtorek 21.04.2020

  1. Sięgając chmur – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Ćwiczenie rozpoczynamy w pozycji kucznej. Na klaśnięcie rodzica dziecko powoli podnosi się, wstaje, prostuje się do pozycji stojącej, wspina się na palce, wyciągają do góry ręce tak, jakby chciał sięgnąć nieba. Na kolejne klaśnięcie rodzica dziecko przysiada, powracając do pozycji kucznej.
  2. Pod parasolem – oglądanie różnych parasoli, (składany, od słońca, do wózka itd.) omawianie do czego służą.
  3.  Kolorowanie obrazka pastelami lub kredkami, przy użyciu odpowiednich kolorów, nazywanie poszczególnych kolorów.  Można również narysować dziecku parasol w zeszycie lub na kartce.
  4. Fabryka chmur – zabawa badawcza, pamiętamy o zasadach bezpieczeństwa, dziecko tylko obserwuje. Rodzic gotuje wodę w czajniku, po zagotowaniu przelewa ją do szklanej miski. Na misce z wodą kładzie ostrożnie talerzyk z kilkoma kawałkami lodu. Para wodna wydobywająca się
    z ogrzanej wody zetknie się z zimnym powietrzem i utworzy się chmura. Będzie lepiej widoczna, gdy zasłony będą zasłonięte, a rodzic poświeci na miskę latarką.

Poniedziałek 20.04.2020

  1. Odgłosy wiatru – zabawa logopedyczna; dziecko naśladuje odgłosy wiatru na głoskach: s, z, c,
  2. A za oknem… – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat pogody i zjawisk pogodowych obserwowanych za oknem.
  3. Kwiecień plecień – rodzic wyjaśnia dziecku znaczenie przysłowia korzystając z poniższych ilustracji, mówimy dziecku o  zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, jak np.: słońce, deszcz, śnieg, wiatr, zachmurzenie
  4. Pogodni – gra planszowa, dziecko utrwali nazwy i wygląd symboli pogodowych. Rodzic przygotowuje grę i razem z dzieckiem rysuje symbole pogodowe, omawiamy je i nazywamy. W mojej grze na każdym polu losujemy piktogram i mówimy co oznacza dany symbol, jednak grę można dowolnie modyfikować. Dobrej zabawy!

Język angielski

Zaczynamy od piosenki na przywitanie 

Odtwarzamy ostatnio poznaną piosenkę, dziecko klaszcze, kiedy usłyszy nazwę koloru (red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet).

Rymowanka: What’s your favourite colour? – jaki jest twój ulubiony kolor? Odtwarzamy rymowankę i słuchamy. Odtwarzamy nagranie ponownie, jednak po każdej nazwie koloru rodzic zatrzymuje nagranie, a dziecko powtarza usłyszaną nazwę.

What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?
What’s your favourite colour? Blue! Blue!
What’s your favourite colour? Red! Red!
What’s your favourite colour? Yellow! Yellow!
What’s your favourite colour? Green! Green!
What’s your favourite colour? Orange! Orange!

Temat tygodnia: Kiedy Ziemia źle się czuje?

Piątek 17.04.2020

  1. Wiatr, deszcz, kałuża – zabawa ruchowa z gazetami. Dzieci spacerują po pokoju, trzymając w rękach gazetę. Na hasła wykonują czynności:
    Wiatr! – falują gazetami w górę i dół,
    Deszcz! – stukają w gazetę opuszkami palców,
    Kałuża! – kładą gazetę na podłodze i przeskakują przez nią obunóż.
  2. Pudełkowa matematyka – zabawa matematyczna; dzieci porównują wielkości pudełek, układają od najmniejszego do największego i odwrotnie,  wkładają pudełka „jedno w drugie”, przeliczają.  Potrzebne materiały: kartonowe pudełka po zapałkach, butach, kosmetykach itp.
  3. Szanujemy naszą planetę  i o nią dbamy – praca plastyczna. Używamy tych materiałów plastycznych, które mamy w domu, można użyć niepotrzebne już rzeczy (śmieci np. zakrętki, gazety, foliowe torebki). Poniżej inspiracja.

Język angielski

Poznajemy nazwy kolorów, proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem: blue (niebieski), green (zielony), orange (pomarańczowy), red (czerwony), yellow (żółty).

Sing A rainbow song – śpiewamy piosenkę o tęczy

A rainbow

1. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Red and orange and yellow!

2. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Green and blue!

3. A rainbow, a rainbow.
A rainbow has lots of colours.
Indigo and violet too!

Tęcza

1. Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Czerwony i pomarańczowy i żółty!

Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Zielony i niebieski!

Tęcza, tęcza
Tęcza ma wiele kolorów
Indygo i fioletowy też!

Czwartek 16.04.2020

  1. Ciepło – zimno – zabawa w szukanie ukrytego przedmiotu do sprzątania. Rodzic chowa przedmiot do sprzątania, zadaniem dziecka jest jego odnalezienie, rodzic naprowadza dziecko mówiąc ciepło jeżeli dziecko jest blisko jego odnalezienia lub zimno, jeżeli dziecko jest daleko od przedmiotu, następnie zamieniamy się rolami, dziecko chowa przedmiot, rodzic szuka.
  2. Przedmioty służące do sprzątania – dziecko wskazuje i nazywa przedmioty służące do sprzątania. 
  3. Piosenka o sprzątaniu domu – zabawa z nową piosenką, naśladowanie ruchu robotów oraz sprzątania.
  4. Zaraz wszystko posprzątamy – zabawa bieżna. Proszę o ponowne odtworzenie piosenki, dziecko szybko chodzi, podskakuje, na przerwę w muzyce (proszę kilka razy zatrzymać piosenkę) dziecko się zatrzymuje i naśladuje odkurzanie, a następnie wycieranie kurzu oraz układanie zabawek na półkę.

Środa 15.04.2020

  1. Trzy kolory – zabawa utrwalająca nazwy kolorów; dziecko wyszukuje w otoczeniu przedmiotów w kolorze żółtym, zielonym i niebieskim.
  2. Tęczowe kosze – słuchanie wiersza A. Frączek; dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: po co segregujemy śmieci?

    Na podstawie ilustracji dziecko mówi co wrzucamy do pojemnika zielonego, żółtego i niebieskiego.
    Zielony pojemnik
    Żółty pojemnik 
    Niebieski pojemnik

  3. Zadanie dodatkowe. Dziecko rysuje po śladzie, a następnie koloruje kosz.

Wtorek 14.04.2020

  1. Zabawa ruchowa. Proszę, aby rodzic przeczytał rymowanką, a dziecko pokazywało. Powtarzamy zabawę 3 razy.
    Gimnastyka ważna sprawa dla nas dzieci to zabawa, ręce w górę, ręce w bok, skłon do przodu, przysiad, skok.
  2. Wolno, czy nie wolno? – rozmowa na podstawie ilustracji; prezentowanie zaśmieconego oraz czystego lasu, dziecko określa, który jest ładniejszy
    i dlaczego.
  3. Dbamy o las- proszę, aby dziecko w zeszycie lub kartce narysowało zaśmiecony las, przekreśliło ten rysunek czerwonym kolorem i obok narysowało smutną minkę, następnie dziecko rysuje czysty las i obok uśmiechniętą buźkę.
  4. Szanujemy naszą planetę –na podstawie ilustracji dziecko razem z rodzicem próbuje odpowiedzieć na pytanie: co należy robić, by chronić naszą planetę?

Grupa Pszczółki życzy zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych! 

Temat tygodnia: Pstryczek elektryczek. Wielkanoc

Piątek 10.04.2020

  1. Kolorowe jaja – zabawa badawcza; wspólne barwienie jajek metodami naturalnymi, np.: w wywarze ze szpinaku, cebulowych łusek, buraków, kurkumy lub w barwnikach sztucznych.
  2. Wielkanocna babka – wspólnie z rodzicami wykonanie świątecznego ciasta; wykorzystanie urządzeń elektrycznych; proszę porozmawiać z dzieckiem na temat bezpieczeństwa w czasie pomagania dorosłym w pracach domowych, degustacja ciasta.

Język angielski

Easter Egg Hunt – popularna w Wielkiej Brytanii zabawa wielkanocna
Rodzic chowa w różnych miejscach w mieszkaniu jajka (czekoladowe lub plastikowe), zadaniem dziecka jest ich odnalezienie.

Boom Chicka Boom – zabawa z piosenką

Czwartek 9.04.2020

  1. Techniki malowania pisanek – dziecko ogląda zdjęcia i poznaje różne sposoby ozdabiania pisanek.
  2. „Zdobione, kolorowe…” – praca plastyczna; ozdabianie pisanki według własnego pomysłu, materiałami dostępnymi w domu.

    pisanka

    Tutaj można pobrać kolorowanki i szablony pisanek.

Środa 8.04.2020

  1. Na łyżce – zabawa ruchowa z elementami równowagi. Dziecko przenosi na łyżce małą piłeczkę, zadanie można utrudnić i ustawić np. trzy butelki, tak, aby dziecko miało do pokonania slalom.
  2. Słuchanie wiersza Wielkanoc J.Koczanowskiej.

    Pytania do wiersza:
    – Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
    – O co się kłóciły?
    – Jak skończył się spór?

  3. Co dajemy do koszyczka wielkanocnego? – na podstawie ilustracji dziecko mówi co znajduje się w koszyczku. Zachęcam do narysowania w zeszycie koszyczka.
  4. Pisanki, pisanki – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.

Wtorek 7.04.2020

  1. Brzęczenie i warkoty – zabawy logopedyczne; doskonalenie aparatu mowy oraz słuchu; dziecko rozpoznaje i naśladuje odgłosy urządzeń elektrycznych.
  2. Z prądem nie ma żartów – rozmowa kierowana na podstawie prezentacji na temat przestrzegania zakazu samodzielnego obsługiwania urządzeń elektrycznych podłączonych do prądu, włączania i wyłączania z sieci, dotykania gniazdek elektrycznych, zapoznanie z żółtym znakiem ostrzegawczym: Uwaga, prąd!
  3. Zabawy matematyczne – wykonanie zadań z prezentacji: która wtyczka teraz, ułóż od najmniejszego do największego, ułóż od największego do najmniejszego.

Język angielski

Easter – prezentacja

Zapraszam do poznania nowego słownictwa związanego z Wielkanocą. Dzieci śpiewają piosenki, tańczą i powtarzają słówka za lektorem.
Have fun!

Poniedziałek 6.04.2020

  1. Elektryczne roboty – zabawa ruchowa. Dzieci są robotami, a rodzic wydaje polecenia, np. dwa kroki w tył, trzy kroki w bok, podnosimy dwie ręce do góry, podnosimy nogę do góry, prawa ręka do góry.
  2. Urządzenia elektryczne – oglądanie ilustracji i nazywanie urządzeń.
    Urządzenia elektryczne
  3. Co to za urządzenie? – rodzic czyta zagadki, dziecko zgaduje o jakim urządzeniu mówi rodzic.
    Gdy, usłyszysz jego dźwięk, często mówisz „halo”.
    Wkładamy do niej brudne rzeczy, a wyciągamy czyste.
    Wciąga wszystkie kurze i śmieci.
    Używamy go, aby dokładnie zmiksować składniki na ciasto.
    Płynie z niej ciepły strumień powietrza, którym suszymy włosy.
  4. Pralka, odkurzacz lub tablet – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie dowolnego urządzenia elektrycznego, może mieć charakter przestrzenny i być wykonana z kartonu. Poniżej inspiracja.

    pralka z papieru

Temat tygodnia: W świecie roślin i zwierząt

Galeria wspaniałych prac dzieci

Piątek 3.04.2020

  1. Pływające rybki – zabawa oddechowa; dmuchanie przez słomkę do napojów na papierowe rybki (przygotowane przez rodzica), przenoszenie rybek z jednego miejsca na drugie za pomocą słomek.
  2. Rybki – zabawa matematyczna; dziecko przelicza rybki w zakresie 5, następnie rodzic przygotowuje dwie niebieskie kartki , na jednej umieszcza trzy rybki, a na drugiej dwie, dziecko porównuje gdzie jest więcej, określa o ile więcej, o ile mniej.
  3. Co pływa, a co tonie? – eksperymenty; sprawdzanie, które przedmioty toną, a które unoszą się na powierzchni wody. Proszę przygotować miskę z wodą i różne przedmioty.
  4. Pod wodą – praca plastyczna, technika wykonania pracy dowolna.

Język angielski

Utrwalamy słownictwo związane z wiosną. Proszę wrócić do prezentacji – Spring i odtworzyć dziecku słówka mówione przez lektora.
Tworzymy własną grę. Potrzebne materiały: kartka papieru, kredki, mazaki, kostka do gry. Rysujemy koło, dzielimy na 6 części, każde pole oznaczamy kropeczkami 1-6. Na każdym z pól rysujemy: motyla, pszczółkę, drzewo, słońce, biedronkę i kwiatek, obrazki możne też wydrukować. Kiedy gra jest już gotowa rzucamy kostką i nazywamy po angielsku te obrazki, na które wskaże wyrzucona ilość kropek na kostce. Gramy wspólnie z dzieckiem.

gra Spring

Spring – gra on line. Dziecko słucha nagrania i łączy z odpowiednim obrazkiem.
Have fun! M. Zaik

 

Czwartek 2.04.2020

  1. Wielbłądy – zabawa ruchowa z elementami czworakowania.
    Dziecko chodzi na czworakach z wyprostowanymi nogami i wysoko uniesionymi biodrami, udając wielbłąda. Na hasło: Wielbłądy odpoczywają! dziecko siada na piętach, zaokrągla plecy, zgina ręce w łokciach i opiera je o podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  2. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowa; rozpoznawanie zwierząt po odgłosach, jakie wydają.
  3. Ogród zoologiczny – rozmowa kierowana na podstawie ilustracji rodzic wyjaśnia pojęcie „ogród zoologiczny”, objaśnienia celowość tworzenia takich miejsc.
  4. Tygrys – projekt plastyczny, wykonanie papierowej zabawki według własnego pomysłu.
    Zadanie dla chętnych: budujemy ogród zoologiczny – zabawa konstrukcyjna; budowanie według własnego pomysłu, wykorzystywanie
    różnych typów klocków.
  5. Idziemy do zoo – zabawa z piosenką.

Środa 1.04.2020

  1. Poruszam się jak… – zabawa ruchowa.
    Zakręć kołem i poruszaj się jak zwierzę, które wylosowałeś.
  2. O kim mówię? – słuchanie i rozwiązywanie zagadek o zwierzętach.
  3. Poznajemy zwierzęta – dziecko nazywa zwierzę i łączy z miejscem w którym żyje.
    Poznajemy zwierzęta – gra online.
  4. Żyrafa – praca plastyczna. Potrzebne materiały: rolka po ręczniku papierowym/papierze toaletowym, nożyczki, klej, kolorowy papier, mazaki/kredki. Zadanie dodatkowe, dziecko może pokolorować żyrafę. 

Wtorek 31.03.2020

  1. Niezwykłe zwierzęta – dziecko ogląda krótkie filmy przyrodnicze o zwierzętach, dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
    Zwierzęta na farmie 
    Zwierzęta afrykańskie 
  2. W świecie zwierząt – dziecko nazywa zwierzęta znajdujące się na zdjęciu. Jeżeli dziecko ma w domu figurki zwierząt, to również nazywa zwierzątka i układa je od najmniejszego do największego i odwrotnie.
  3. Domy zwierząt  – gra online
  4. Zabawa artykulacyjna – wiersz „Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój języczek zna?”- Ewy Stadtmuller. Rodzic czyta dziecku wiersz, dziecko uzupełnia jego treść odgłosami wydawanymi przez zwierzęta.
    Kotek miskę mleka miał.
    Pyszne było – miauknął :
    MIAU .
    Piesek też by pewnie chciał.
    Szczeka głośno:
    HAU, HAU,HAU .
    Małej myszce ser się śni.
    Piszczy cicho:
    PI,PI,PI .
    Kurka zniosła jajek sto.
    Gdacze o tym:
    KO,KO,KO.
    Kaczka śliczne piórka ma.
    Kwacze dumnie:
    KWA,KWA,KWA.
    Nad jeziorkiem żabek tłum
    Kumka sobie:
    KUM,KUM,KUM .
    Jak to dobrze kumie, kumie,
    Że ktoś po żabiemu umie.
  5. Dżungla – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.

Język angielski

Hello Spring! – prezentacja
Zapraszam do poznania nowego słownictwa związanego z wiosną. Dzieci śpiewają piosenki i powtarzają słówka za lektorem.
Have fun!

Poniedziałek 30.03.2020

  1. Słońce świeci – deszczyk pada – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko rysuje na jednej kartce słońce, a na drugiej deszcz. Rodzic pokazuje dziecku raz jeden obrazek, raz drugi, jeżeli dziecko zobaczy słoneczko wtedy spaceruje sobie po pokoju, na widok deszczu kuca i tworzy daszek z rąk nad głową.
  2. Poznajemy rośliny – oglądanie zdjęć roślin. Jeżeli posiadają Państwo w domu albumy, książki lub czasopisma przedstawiających rośliny to proszę pokazać dziecku.
    Rośliny
    Drzewa i krzewy
    Rodzic pokazuje dziecku kilka drzew iglastych i liściastych.
  3. Wycinanki. Rodzic wycina z papieru trójkąt, koło, kwadrat oraz prostokąt. Dziecko nazywa figury, a następnie samo wycina figury nożyczkami, można dziecku je narysować, tak żeby wycinało po śladzie. Zwróćmy uwagę na bezpieczeństwo oraz prawidłowe trzymanie nożyczek.
  4. Geometryczne rośliny – zabawa konstrukcyjna, układanie z wcześniej wyciętych figur roślin: kwiatów, drzew, choinek. Dziecko przeliczania figury, określa ich kolor, wskazuje których jest: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”.

Temat tygodnia: Co słychać, Pani Wiosno?

Wspaniałe prace Pszczółek

Piątek 27.03.2020

  1. Płatki kwiatów, zabawa matematyczna. Wycinamy z papieru koło – środek kwiatu oraz 6 płatków. Dziecko rzuca kostką do gry, samodzielnie lub z pomocą rodzica przeliczają kropki. Następnie dziecko dokłada do koła – środka kwiatu, tyle płatków, ile wskazała kostka.
  2. Rodzic czyta dziecku wiersz.Wiosna ogrodniczka B.Szelągowska
    Przyszła do nas wiosna,
    Nasionka posiała.
    Ogrzała je słoneczkiem,
    deszczykiem podlała.
    Na łąkach i w ogrodach
    Zakwitły śliczne kwiatki:
    krokusy, przebiśniegi,
    żonkile i bratki…Pytania do wiersza (czyta rodzic):
    Co zrobiła wiosna?
    Co ogrzało nasionka?
    Co podlało nasionka?
    Czy jeśli nasionko ma ciepło i wodę, to urośnie z niego roślinka?
    Jakie kwiaty zakwitły na łąkach i w ogrodach?
  3. Nauka wyliczanki. Dziecko powtarza rymowankę za rodzicem, następnie powtarza rymowankę mówiąc cicho i głośno.
    Ene due rabe, szukał bocian żaby.
    A zielona żaba dała nurka w trawę.
  4. Zabawa ruchowa z woreczkiem (np. woreczek kaszy, ryżu)
    – podrzucanie i łapanie woreczka
    – przerzucanie woreczka z jednej ręki do drugiej
    – rzut do celu (miska, pudełko)

Język angielski

Nadal utrwalamy słownictwo dotyczące części ciała.

My face – moja twarz. Proszę, aby dziecko powtarzało słówka za lektorem.

Rymowanka z pokazywaniem

Hands up!  (ręce do góry)
Hands down! (ręce na dół)
Look at the left (spójrz w lewo)
Look at the right (spójrz w prawo)
Clap your hands (klaszcz)
Clap, clap, clap
Tap your feet (tupiemy nogami)
Tap, tap, tap,
Turn around (obróć się)
And sit down! (usiądź)

Czwartek 26.03.2020

  1. Zabawa ruchowa. Dzieci (żabki) podskakują, na hasło wypowiadane przez rodzica: Uwaga! Bocian! – zatrzymują się na chwilę.
  2. Oglądanie zdjęcia bociana. Omawianie jego wyglądu.
    Gdzie bocian ma dziób? Gdzie ma nogi, a gdzie ogon? W jakim kolorze ma dziób i nogi? W jakim kolorze ma ogon?
  3. Wywiad z bocianem – oglądanie filmu.
  4. Odgłosy żab.
  5. Praca plastyczna – Żabka

 

Środa 25.03.2020

  1. Jak wyglądają rośliny? – Pokazujemy dziecku rośliny doniczkowe, które mamy w domu, dziecko ogląda rośliny, dotyka. Tłumaczymy dziecku z jakich części składają się rośliny: kwiat, łodyga, liście, korzenie.
    Rysujemy w zeszycie roślinę, rodzic zaznacza jej części, jak na poniższej ilustracji.

    Jak rosną rośliny? – oglądanie filmiku.

    Zapoznanie dzieci z etapami wzrostu roślin.

  2. Czego rośliny potrzebują do życia? Na podstawie poniższej ilustracji ustalamy czego rośliny potrzebują do życia: regularnego podlewania, dostępu do światła, odpowiedniej temperatury.
  3. Rozwijamy orientacje przestrzenną. Potrzebny nam będzie klocek lub inny dowolny przedmiot. Rodzic umieszcza przedmiot w różnych miejscach, dziecko odpowiada gdzie się on znajduje np. klocek jest na stole, klocek jest w pudełku, klocek jest obok lalki, klocek jest pod stołem. Teraz dziecko trzyma klocek, reaguje na polecenia rodzica: połóż klocek przed sobą, obok siebie, za sobą.
  4. Maszeruje wiosna – zajęcia muzyczne, swobodny taniec dziecka.

Język angielski

Gry i zabawy z języka angielskiego będą umieszczane na stronie grupy w poniedziałki i czwartki.

Zapraszam do zabawy z piosenkami i powtórki słownictwa związanego z częściami ciała.

Head Shoulders Knees & Toes

One Little Finger

Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, gdzie znajduje się słowniczek obrazkowy oraz gry utrwalające nazwy części ciała.

Have fun!

 

Wtorek 24.03.2020

  1. Wiosenna gimnastyka.
    Wykonujemy wyprostowanymi rękami obszerne krążenia: wolno i szybko, w przód i w tył, symetrycznie i asymetrycznie.
  2. Wiosenne kwiaty. Oglądanie zdjęć kwiatów, rodzic czyta ich nazwy, dziecko powtarza za rodzicem. Określanie kolorów kwiatów.
  3. Praca plastyczna – Wiosenne kwiaty: przebiśnieg i żonkil.
    Potrzebne materiały: waciki/kolorowy papier, farby/mazaki, klej, kolorowy papier, pędzel, nożyczki.

     

Poniedziałek 23.03.2020

 

  1. Wiosenny wietrzyk – zabawa oddechowa.
    Rodzice przygotowują pasek z papieru lub bibuły (w miarę możliwości zielony), dziecko dmucha na pasek długim strumieniem powietrza (wdech nosem, długi wydech ustami).
  2. Rodzic czyta dziecku wiersz.
    Wiosna
    Wiosną kwitną piękne kwiaty,
    Koncert dają pierwsze ptaki,
    Trawa wnet się zazieleni.
    Chodźmy, chodźmy rozmarzeni
    Poszukajmy tej zieleni.
    Poszukajmy śladów wiosny,
    Dzień jest piękny i radosny.
    Pytania do wiersza (czyta rodzic):
    – Co kwitnie na wiosnę?
    – Jakiego koloru jest trawa?
    – Jaki jest dzień?
    Zapisujemy odpowiedzi dziecka w zeszycie.
  3. Oglądanie filmu – zwiastuny wiosny
  4. Wskazywanie i nazywanie obrazków, które symbolizują zwiastuny wiosny

    Zapisujemy odpowiedzi dziecka w zeszycie.

  5. Maszeruje wiosna – zajęcia muzyczne, nauka piosenki, swobodny taniec dziecka.

 

 

Walentynki

14 lutego obchodziliśmy Walentynki. Pszczółki  uczestniczyły w tematycznych zabawach dydaktycznych, ruchowych oraz plastycznych.

W styczniu u Pszczółek.

W styczniu 2020 r. maluszki wspaniale bawiły się na balu karnawałowym. Na zajęciach nauczyły się jak dbać  o ptaszki zimą. Z panią Ewą na zajęciach “jak ubieramy się zimą?” ubierały chłopca na zimowy spacer tak aby się nie przeziębił.

Jesteśmy bezpieczni

30 września poznaliśmy zasady bezpieczeństwa. Dowiedzieliśmy się jak należy przechodzić przez jezdnię, abyśmy byli bezpieczni, do czego służą odblaski oraz sygnalizacja świetlna.

 

Dzień chłopca

30 września w naszej grupie uczciliśmy święto naszych chłopców. Dziewczynki wraz z naszymi Paniami zaśpiewały uroczyste STO LAT, złożyły chłopcom życzenia z okazji ich święta oraz wręczyły upominki. Wszystkim naszym chłopcom życzymy samych radosnych dni z okazji ich święta.

 

 

Poznajemy dary jesieni

Nadszedł październik a wraz z nim mieliśmy okazję poznać za pomocą różnych zmysłów dary jakie przynosi Pani Jesień, a także tańczyliśmy jesienny taniec z listkami.

 

Skip to content